Midnattsol Skrevet 3. oktober 2002 #1 Del Skrevet 3. oktober 2002 Fikk SKIKKELIG lyst på gulrotkake..men har ingen oppskrift. Har du en enkel og grei oppskrift, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jen Skrevet 3. oktober 2002 #2 Del Skrevet 3. oktober 2002 Her er en som jeg synes er kjempegod! Gulrotkake: 375 g brunt sukker 3 dl maisolje 4 egg 300 g hvetemel 1 ss kanel 2 ts natron 250 g revne gulrøtter (skvis ut noe av vannet i gulrøttene før du veier) 50 g hakkede valnøtter eller hasselnøtter Ostekrem: 125 g fløteost, naturell (Philadelphia) 50 g mykt smør eller margarin revet skall av 1 appelsin 200-250 g melis Pisk sukker og olje tykt og pisk i eggene, ett av gangen. Bland alt det tørre og sikt det i deigen. Rør inn gulrøtter og nøtter. Hell i en smurt form, 24 cm i diameter. Stek på nederste rille på rist ved 175 grader i ca. 1 time. Test med en pinne el. om kaken er ferdig. Avkjøl på rist. Til kremen blander du alle ingrediensene i en foodprocessor. Smør over kaken når den er helt kald. Nam, nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #3 Del Skrevet 3. oktober 2002 4 Egg 4,6 dl sukker Piskes til eggedosis Tilsett: 2,3 dl. soyaolje 4,6 dl. hvetemel 1 tsk. vaniljesukker 2 tsk. Natron 1 tsk. kanel 6,9 dl. finraspet gullerot Kaken stekes på 175 grader i 1 1/2 time Fyll: 1 pk. Philaldelphiaost 50 gram smør Smeltes på svak varme Tilsett 100-200 gram melis. Fyllet has på etter at kaken er avkjølt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 3. oktober 2002 #4 Del Skrevet 3. oktober 2002 Denne er kjempe god asså! (Vet du stoler på meg) Gulrotkake 180 g Sukker 2 egg 130 g Hvetemel 1 ts Natron 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 1 ts kanel 1 ts olje 300 g Revne gulrøtter (Jeg pleier å dobble deigen for at jeg kan fylle en avlang brød form) Pisk eggedosis av egg og sukker. Bland inn kanel, vaniljesukker, olje, mel, natron og bakepulver. Tilsett gulrøttene. Stekes på 175 grader i ca 40 min. (I avlang brød form) Glasur 50 gr Mykt smør 1 ts vaniljesukker 125 gr Melis 1 pk philadelphia ost Blandes! -xeyes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 3. oktober 2002 Ja, x, jeg må vel bare det. Tuuusen takk for oppskrifter. Nå kom jeg på at jeg ikke lenger har kakeform tilgjengelig, så må vel gå til innkjøp av det først tenker jeg. NAM NAM!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. oktober 2002 #6 Del Skrevet 3. oktober 2002 Den oppskriften som jeg har skrevet over er kjempenydelig, den er ikke for søt, akkurat passe MMMMMMM, nydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 3. oktober 2002 #7 Del Skrevet 3. oktober 2002 Jasså bel@ni! Skal vi konkurere om hvem som har best kakeoppskrift nå? Hihi -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 3. oktober 2002 Her må det testes ut diverse oppskrifter skjønner jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Missuganda Skrevet 3. oktober 2002 #9 Del Skrevet 3. oktober 2002 Midnattsol, be begge jenten lage deres kaker hjemme, så kan du komme å smake på hva som er best. På den måten vet du hvilken kakeoppskrift du bør satse på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 3. oktober 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 3. oktober 2002 JA, så smart!! Bare si ifra når dere har bakt gulrotkakene deres, jenter, så kommer jeg. xeyes, du sa jo faktisk noe sånt før i dag Jeg vil ha gulrotkaakeeee!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 4. oktober 2002 #11 Del Skrevet 4. oktober 2002 Hehe bakte krydderkake til deg da, men det var visst ikke bra nok! JEG skal lage gulrotkake til deg jeg! Den lager jeg faktisk ofte så det gjør ikke meg noe. Jeg skal si i fra når jeg lager den! -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. oktober 2002 #12 Del Skrevet 4. oktober 2002 xeyes Haha, din gullerotkake er ikke bedre enn min, så deth såh.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter #13 Del Skrevet 4. oktober 2002 Yeeeej!!!! *gleder meg* Det var jammen meg et smart innlegg viste det seg :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 6. oktober 2002 #14 Del Skrevet 6. oktober 2002 Som sagt så blir det deilig gulrotkake på mandagen! Velkommen skal du være -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 6. oktober 2002 Forfatter #15 Del Skrevet 6. oktober 2002 Tuusen hjertelig takk! Gleder meg masse *NAM* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 7. oktober 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 7. oktober 2002 nam Må bare si at xeyes sin gulrotkake er TOPPERS!!!! Kjempe kjempe KJEMPEGOD!!! mmmmmmmMmmMmMMMmmmmmNAM!! Prøv den, alle sammen. Anbefales!!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 7. oktober 2002 #17 Del Skrevet 7. oktober 2002 :oops: :oops: Var den virkelig såå god? :oops: Ehm det visste jeg jo egentlig Bra du ble fornøyd :blunke: Nam nam -x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå