AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Vi har funnet drømmehuset, med drømmeneliggenheten. Huset er ganske så nedslitt, og vi må pusse opp over tid. Hvor nedslitt kunne du bodd? Hvilket tiår? Evt. Legg ved bilder. Anonymkode: 0c414...87a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Er det mulig å holde rent? Da er det greit. Anonymkode: fe4dc...408 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 Det spørs hva du mener med nedslitt. Stygt og grelt bad, tapet, maling og fliser, null problem. Sprekte gulver, bad som ikke fungerer, og kjøkken med elektriske koblingspunkter som freser hver gang du setter på kaffetrakter eller komfyr: nei. Denne stua er jo bare stygg: Dette kunne jeg derimot ikke bodd i: Anonymkode: 219d7...e97 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det spørs hva du mener med nedslitt. Stygt og grelt bad, tapet, maling og fliser, null problem. Sprekte gulver, bad som ikke fungerer, og kjøkken med elektriske koblingspunkter som freser hver gang du setter på kaffetrakter eller komfyr: nei. Denne stua er jo bare stygg: Dette kunne jeg derimot ikke bodd i: Anonymkode: 219d7...e97 Enig i denne. Så lenge det er forsvarlig helsemessig, ikke snakk om mugg eller røykskader, så hadde jeg nok taklet ganske mye for drømmebeliggenheten. Anonymkode: e0c59...503 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 Alt kommer an på hvor rent det er. Hadde ikke taklet eldgammelt og skittent bad og kjøkken, men vegger kan jo males og gulv byttes enkelt ut på en helg. Så umoderne men rent er greit, men nedslitt og møkkete er ugreit. Anonymkode: 5f906...bb0
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Tror du må se på et par - tre episoder av Sinnasnekkerne, før du kjøper den der... Anonymkode: 5386e...76a 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 Jeg har bodd flere år i en 70-talls bolig med original kjøkkeninnredning og bad fra 80-tallet. Baderomsflisene var uten gulvvarme. Boligen var kald om vinteren, men det gikk greit. Anonymkode: e2819...e22
Gjest Fnuggolina Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 Hadde ikke kjøpt noe nedslitt i det hele tatt. Men vanlig oppussingsobjekt som man vet man har råd til å håndtere - hadde fint klart meg sålenge man vet det ikke er mugg/lekk tak osv. Og jeg måtte jo hatt råd til de viktige tingene som drenering/EL/fikse fukt osv raskt. Hadde ikke orket hus med jævlige gulv type linoleum overalt og kjøkkenskap som var for kjipt til å tåle noen malingsstrøk osv. For eksempel kunne jeg tålt, og valgt å beholde endel fra 50/60tallshus.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 Jeg har et hus bygd på 70-tallet, med originalt bad og original linoleum på de fleste gulv (stort sett i blå- og grønntoner, ett gulv er oransje). Kjøkken fra tidlig 90-tall. Vi har bodd her i 5 år og trives godt, vi malte veggene på soverom og kjøkken, men har latt huset ellers, inkludert bad og kjøkkeninnredning, være urørt. Alt fungerer som det skal, er lett å holde rent og uten skader - så det blir en ren estetisk utbytning dersom vi skal pusse opp, og det føler vi at ikke er verdt pengene. Men huset var jo i grei stand, ingen lekkasjer/mugg/feil på elektrisk anlegg, mulig det burde vært drenert opp på nytt, men kjelleren brukes kun til oppbevaring og har rå betongvegger, så det har ingen hast. Det fine med eldre boliger er at folk ikke gadd å bruke tid på "skjulte løsninger", så alt av rør og kabler er synlige, og da er det lett å se an tilstanden og finne skader også (og å vedlikeholde det selv). Anonymkode: 33f2f...b80 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 Syns alt før midten av 80 tallet blir litt for gammelt.. Anonymkode: 731ce...d4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå