Gå til innhold

Hvordan ser folk ut om 10 år? I 2031. Hvordan er klærne, hårsveisene og kroppsidealet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mitt tips

Jeg tipper at både menn og kvinner har store muskler og ser bolet ut. Tatoveringer er ut. stort 80-tallsinspirert hår er veldig in. 

Ingen under 50 har rynker. 

Anonymkode: d14c0...595

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1990-tallet er jo greia nå, det glir sakte mot 2000. Så blir vel 2005-mote?

Anonymkode: a211f...351

AnonymBruker
Skrevet

surgical-face-masks-special.jpg

Anonymkode: f8daf...86f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

🤣

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle mennesker med penger ser ut som glatte utstillingsdukker med perfekt hår, fordi plastiske operasjoner og korrigeringer blir mer vanlig. I tillegg har stadig flere slankepiller kommet på markedet, så de med penger holder seg slanke.

De med lite penger lever av billig drittmat, har ikke råd til plastiske operasjoner og har ikke penger til å kjøpe slankepiller. Derfor får man et klasseskille mellom "de opererte" og de "ikke-opererte". Presset på å være slank og pen blir større, mens overvekt blir den nye standarden blant dem som har dårlig råd.
Etterhvert glir dette over i at det aller mest populære er å være pen og slank uten hjelpemidler, og plastiske operasjoner og slankepiller faller i popularitet. Folk med mange operasjoner blir sett ned på og ansett som mindre pene.
Dette går i bølger, da idealet alltid vil være det som er vanskeligst å oppnå for folk flest.

Moten styres nok mot tidlig 2000-tall og lave bukser med synlig stringtruse, skjørt over buksene, syltynne øyenbryn og metalliske øyenskygger blir in igjen. I tillegg kommer grunge-stilen fra 90-tallet tilbake! :nigo:

Håret skal enten være i morsomme knuter og fletter, eller bare rett ned og litt uflidd "jeg bryr meg ikke"-frisyre.

Anonymkode: 9d6f9...20c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle mennesker med penger ser ut som glatte utstillingsdukker med perfekt hår, fordi plastiske operasjoner og korrigeringer blir mer vanlig. I tillegg har stadig flere slankepiller kommet på markedet, så de med penger holder seg slanke.

De med lite penger lever av billig drittmat, har ikke råd til plastiske operasjoner og har ikke penger til å kjøpe slankepiller. Derfor får man et klasseskille mellom "de opererte" og de "ikke-opererte". Presset på å være slank og pen blir større, mens overvekt blir den nye standarden blant dem som har dårlig råd.
Etterhvert glir dette over i at det aller mest populære er å være pen og slank uten hjelpemidler, og plastiske operasjoner og slankepiller faller i popularitet. Folk med mange operasjoner blir sett ned på og ansett som mindre pene.
Dette går i bølger, da idealet alltid vil være det som er vanskeligst å oppnå for folk flest.

Moten styres nok mot tidlig 2000-tall og lave bukser med synlig stringtruse, skjørt over buksene, syltynne øyenbryn og metalliske øyenskygger blir in igjen. I tillegg kommer grunge-stilen fra 90-tallet tilbake! :nigo:

Håret skal enten være i morsomme knuter og fletter, eller bare rett ned og litt uflidd "jeg bryr meg ikke"-frisyre.

Anonymkode: 9d6f9...20c

Dette høres mer ut som 2021.

Anonymkode: bbf8f...b5f

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1990-tallet er jo greia nå, det glir sakte mot 2000. Så blir vel 2005-mote?

Anonymkode: a211f...351

Tenkte det samme. :Nikke:

Jeg gjetter på at tights & tunika er tilbake igjen da, pluss fargerike smykker med glassperler og swarovski-krystaller. Kanskje også heklede skjerf og sjal som jeg husker var på moten rundt 2004-2005. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja sånn tror jeg også😅😂

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke, men kroppen vil forandre seg. Sannsynligvis vil høyre albue få mindre bevegelighet, en stiv, omtrent 90 graders vinkel, fingrene på høyrehånden vil være kromme, omvendt for de som er venstrehendte. Nakken vil bli mer bøyd. Skrittlengden blir kortere. Vi blir mer lutrygget. Og vi vil få flere rynker i panna, etter å løfte blikket av og til, for å unngå hindringer mens vi holder på med mobilen.

Anonymkode: 4ea3b...7d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bukseskjørt kommer sikkert tilbake 😂 Og mørke jeans med sånne blekede partier foran 

Anonymkode: e23e6...80d

• Liker 2
Skrevet

Det var på 80- og 90-tallet at langt hår på gutter og menn var så utrolig populært. Det er jo sånn at moten går i bølgedaler og får nye oppsving noen årtier etter forrige runde da noe var in. Kanskje langt hår på menn kommer tilbake også?

Jeg husker jeg hadde en kjæreste med langt, blondt hår på 90-tallet og synes han var såååå sexy! Veltrent og greier.

På et eller annet tidspunkt kommer vel langt hår på menn tilbake! Noen som gruer seg?

Skrevet

Tantemoten med blomstrete store bomsete kjoler, vide bukser med høyt liv, store joggesko er ut. Tipper vi får skulderputer, høy lugg osv.  Men så er det ikke sååååå forskjell på folk i dag og i 2011 da.  Kan ikke huske jeg kledde meg så forferdelig annerledes foruten om tigths, høye støvletter osv. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper for all del at trenden med ducklips er over. 

Anonymkode: cf788...f17

• Liker 2
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Det var på 80- og 90-tallet at langt hår på gutter og menn var så utrolig populært. Det er jo sånn at moten går i bølgedaler og får nye oppsving noen årtier etter forrige runde da noe var in. Kanskje langt hår på menn kommer tilbake også?

Jeg husker jeg hadde en kjæreste med langt, blondt hår på 90-tallet og synes han var såååå sexy! Veltrent og greier.

På et eller annet tidspunkt kommer vel langt hår på menn tilbake! Noen som gruer seg?

Langt hår på menn er digg, så håper det blir trendy igjen 👍

AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (1 time siden):

Det er jo populært nå. Mange langhårede menn her i Oslo. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det er jo populært nå. Mange langhårede menn her i Oslo. 

Jeg bor også i Oslo og har ikke sett noen. De fleste klipper seg barbermaskinkort på sidene og så litt lengre "sleik" på toppen.

Men nå farter jeg ikke rundt på utestedene i byen blant folk i tjueåra heller. Kanskje det er der de ferdes? Jeg har i alle fall ikke sett noen på t-banen eller når jeg går på gata.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 13.26):

Mitt tips

Jeg tipper at både menn og kvinner har store muskler og ser bolet ut. Tatoveringer er ut. stort 80-tallsinspirert hår er veldig in. 

Ingen under 50 har rynker. 

Tror tribal-tattoveringer blir enda kulere enn i dag. Bredt gullkjede i sølv eller gull for gutta blir trendy. Røyking vil også gjøre et comeback.

Anonymkode: 029c9...426

• Liker 1
Skrevet (endret)

Noen nevner 90 talls mote er inn i dag, men der må jeg si meg uenig. Ser av og til en og annen tenåring som har lånt mor/far sine gamle klær og prøver seg med det. Men om det er mote, altså et vanlig syn på gata? Nei, overhodet ikke.

Ellers så har moten generelt stått stille siden 1998-ish. Sveisene den gang er ikke endret. Ei klesstil.

Mye av grunnene er teknologien, den er siden 90tallet blitt god nok til å ikke være et hinder lenger. Ta joggesko på slutten av 90 tallet og sammenlign i dag, de ser så og si like ut. 

Og ikke kom med stråmann eksempler av folk som er rike kjendiser som Britney og han nsync fyren i dongeri fadesen fra 2000?

Moten er generelt fargeløs, moderat, enkel. Slik har den vært i 22-23 år. 

Edit: vil ellers si at slik fortsetter moten også slik den har vært siste tyve år. Den fortsetter slik til teknologi skyver oss frem og tvinger moten til endring.

Endret av ntrane
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Tror tribal-tattoveringer blir enda kulere enn i dag. Bredt gullkjede i sølv eller gull for gutta blir trendy. Røyking vil også gjøre et comeback.

Anonymkode: 029c9...426

Neeeeeeiiii ikke tribal-tatoveringer 😩😩 Enda verre kombinert med sånn kjede 😬

Anonymkode: c9c47...efc

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke som om samfunnet vil blitt snudd opp ned på 10 år. Sannsynligvis ikke særlig mye som vil ha endret seg

Folk vil fortsatt gå i jeans som alle går med selv om det er noe av det styggeste som finnes. Kjedelige topper, gensere og grå mus vil fortsatt bære preg om 10 år. 

Anonymkode: 9770e...38f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...