AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Er det noen her som har angret påbegynt medisinsk abort? Står jo at det er for sent å ombestemme seg etter å ha tatt første pille, men skjer likevel med noen. Når man dagen etter kjenner menslignende smerter i magen, betyr det at fosteret allerede er dødt? Fikk panikk i går kveld, seks timer etter første pille. Fikk komme inn til ultralyd og det var liv. Fikk også lutinus-tabletter som inneholder progesteron som jeg tok to av i går, og har så langt tatt en i dag tidlig. Legen visste ikke om det hjelper, men siden jeg var så bekymret gav hun dem til meg i tilfelle. Er det mulig at fosteret kan overleve, og være friskt? Anonymkode: fbe23...489
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 30. juni 2021 Hvis ikke legen kunne gi deg en pekepinn kan i hvertfall ikke kvinneguiden det... Krysser fingrene for deg. Anonymkode: a80ff...8f3 50
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis ikke legen kunne gi deg en pekepinn kan i hvertfall ikke kvinneguiden det... Krysser fingrene for deg. Anonymkode: a80ff...8f3 Takk for det Anonymkode: fbe23...489
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Den første tabletten inneholder et stoff som blokkerer produksjonen av progesteron, så når du nå har fått tilskudd av dette så er det en god sansynlighet for at dette kan gå bra. Tabletten gjør ikke noe annet enn å stoppe progesteronproduksjonen. Det er mange som tar IVF f.eks (fryseforsøk) som har lite til ingen produksjon av progesteron hvor alt går fint med tilskudd. Anonymkode: 09c6e...69b 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Den første tabletten inneholder et stoff som blokkerer produksjonen av progesteron, så når du nå har fått tilskudd av dette så er det en god sansynlighet for at dette kan gå bra. Tabletten gjør ikke noe annet enn å stoppe progesteronproduksjonen. Det er mange som tar IVF f.eks (fryseforsøk) som har lite til ingen produksjon av progesteron hvor alt går fint med tilskudd. Anonymkode: 09c6e...69b Håper du har rett. Jeg bare gråter og føler meg så skyldig. Håper dette ikke dreper eller skader fosteret, men innser selvsagt at det kan være for sent allerede. Har vondt i magen, og er redd det betyr at fosteret dør. Anonymkode: fbe23...489
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Håper du har rett. Jeg bare gråter og føler meg så skyldig. Håper dette ikke dreper eller skader fosteret, men innser selvsagt at det kan være for sent allerede. Har vondt i magen, og er redd det betyr at fosteret dør. Anonymkode: fbe23...489 I forhold til fosterskader står det i felleskatalogen: I klinisk praksis er det sett sjeldne tilfeller av misdannelser i føttene. Dersom pasienten likevel ønsker å fortsette svangerskapet, bør svangerskapet overvåkes nøye med ultralyd hos spesialist, med spesiell oppmerksomhet rettet mot lemmene. Så det virker som misdanelser er sjeldent heldigvis <3. Krysser fingrene for deg. Bare prøv å ta det rolig frem til effekten av progesteronblokkeringen går ut. Halveringstiden er ca 18 timer. Anonymkode: 09c6e...69b 9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Håper du har rett. Jeg bare gråter og føler meg så skyldig. Håper dette ikke dreper eller skader fosteret, men innser selvsagt at det kan være for sent allerede. Har vondt i magen, og er redd det betyr at fosteret dør. Anonymkode: fbe23...489 Det står også på nettet at hvis du begynner på progesteron innen 24 timer etter du har tatt pillen så er sjansen for at det går helt fint 64-68%. Many women report successful pregnancies after effective abortion pill reversal treatment. Statistically, 64-68 percent of pregnancies proceed to term after women choose the reversal protocol. The sooner you start treatment, the higher your possibility is of continuing your pregnancy. There is still nearly a 50 percent chance of a successful pregnancy if you don’t take the second abortion pills but also choose not to take the progesterone treatment to reverse your abortion. Anonymkode: 09c6e...69b 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 Nå vet jeg at jeg sikkert er jævlig og strør salt i såret, men.. Jeg ville stussa VELDIG på en "mor" som ombestemte seg midt i en abort. Altså, hva f?! Anonymkode: 8c4fa...274 34
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå vet jeg at jeg sikkert er jævlig og strør salt i såret, men.. Jeg ville stussa VELDIG på en "mor" som ombestemte seg midt i en abort. Altså, hva f?! Anonymkode: 8c4fa...274 Ja, vet det høres sykt ut. Vanskelig å forklare, men press fra mange kanter gjorde at jeg tok tabletten. Likevel, er kun jeg som er ansvarlig. Anonymkode: fbe23...489 12
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #10 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, vet det høres sykt ut. Vanskelig å forklare, men press fra mange kanter gjorde at jeg tok tabletten. Likevel, er kun jeg som er ansvarlig. Anonymkode: fbe23...489 Og med det kommer en økt risiko for misdannelser ... som du i så fall har påført det kommende barnet. Hvordan i all verden klarer man ikke å stoppe før? Hva endrer seg på de 12-24 timene? Jeg mangler ord. Anonymkode: f2671...1d2 19
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #11 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå vet jeg at jeg sikkert er jævlig og strør salt i såret, men.. Jeg ville stussa VELDIG på en "mor" som ombestemte seg midt i en abort. Altså, hva f?! Anonymkode: 8c4fa...274 Det er mange grunner til at man kan ombestemme seg. Press fra andre er en stor grunn til mange aborter i verden. En abort kan være veldig vanskelig å gå igjennom, spesielt når man ikke har lysst, og jeg skjønner veldig godt at det er mulig å ombestemme seg. Jeg personlig ser ikke på det som veldig skremmende, og ei heller en pekepinn på om denne kvinnen vil bli en god mor. TS, jeg krysser fingrene for deg, og håper alt vil gå fint med deg uansett hvilket utfall dette får❤️ Anonymkode: a8dcb...11c 26
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #12 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og med det kommer en økt risiko for misdannelser ... som du i så fall har påført det kommende barnet. Hvordan i all verden klarer man ikke å stoppe før? Hva endrer seg på de 12-24 timene? Jeg mangler ord. Anonymkode: f2671...1d2 Jeg klarer ikke å forklare det. Om fosteret overlever, så får man nøye sjekk og om det er misdannelser fullføres aborten. Anonymkode: fbe23...489
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #13 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klarer ikke å forklare det. Om fosteret overlever, så får man nøye sjekk og om det er misdannelser fullføres aborten. Anonymkode: fbe23...489 Så må påfører fosteret potensielle store skader, så seigpiner man det videre for å se om det holder lag og eventuelt fullfører om det er noen skavanker? Stakkars skapning. Anonymkode: f2671...1d2 14
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #14 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og med det kommer en økt risiko for misdannelser ... som du i så fall har påført det kommende barnet. Hvordan i all verden klarer man ikke å stoppe før? Hva endrer seg på de 12-24 timene? Jeg mangler ord. Anonymkode: f2671...1d2 Nå krisemaksimerer du. I studier sees det kun i svært sjeldent tilfeller misdannelser i bena. Den første tabletten blokkerer bare progesteron og det tar TS tilskudd av nå. Mest sansynlig går det helt fint. Jeg skjønner godt hun har ombestemt seg. Det er et veldig vanskelig valg og noen ganger er det lettere å se hva som er det riktige valget etter noe har blitt gjordt. Anonymkode: 09c6e...69b 20
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #15 Skrevet 30. juni 2021 Jeg er en av de som angret meg ! Trodde alt håp var ute, men har en frisk snart skolegutt idag som er smart og intelligent :)! Ingen misdannelser, ingenting. Han er en av statistikken på at det kan gå bra uten noe komplikasjoner. Til de som synes det er sykt, vet ikke hva de snakker om. Og føles p stå i den posisjonen…. JEG vet. Det eneste jeg skulle gjort om igjen, er barnefar da han har vært mer ødeleggende enn tilstedeværelse for han. Han har sterke reaksjoner på bf idag dessverre. Lykke til. Og jeg måtte ikke ha noe progestron hjelp, fikk tett oppfølging til over uke 20, men etter d også pga jeg er resus negativ. Anonymkode: c0282...a3b 23
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #16 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så må påfører fosteret potensielle store skader, så seigpiner man det videre for å se om det holder lag og eventuelt fullfører om det er noen skavanker? Stakkars skapning. Anonymkode: f2671...1d2 Jeg har lest at den første pillen ikke påfører misdannelser eller skader, men stopper utviklingen. Men dette skjer ikke alltid. Anonymkode: fbe23...489
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #17 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så må påfører fosteret potensielle store skader, så seigpiner man det videre for å se om det holder lag og eventuelt fullfører om det er noen skavanker? Stakkars skapning. Anonymkode: f2671...1d2 Det skjer kun i svært sjeldene tilfeller at det gir misdannelser. Slutt i skrem TS om du ikke har fakta å vise til. Sitat felleskatalogen: I klinisk praksis er det sett sjeldne tilfeller av misdannelser i føttene. Dersom pasienten likevel ønsker å fortsette svangerskapet, bør svangerskapet overvåkes nøye med ultralyd hos spesialist, med spesiell oppmerksomhet rettet mot lemmene. Anonymkode: 09c6e...69b 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg klarer ikke å forklare det. Om fosteret overlever, så får man nøye sjekk og om det er misdannelser fullføres aborten. Anonymkode: fbe23...489 Ikke ta slike kommentarer som den du svarer her til deg, ts. Uansett hva du hadde gjort her hadde det i følge noen blitt galt. Det viktige her er at du gjør det DU føler er rett. Om du må ta en senere abort nå - ikke få dårlig samvittighet. Du prøvde å avbryte så raskt du følte du kunne - og du blir fulgt opp godt underveis. Det er lett å tenke at man skulle gjort annerledes fra start, men det gjelder jo alt her i livet. Det viktige her er jo deg - at du får en mulighet til å angre på noe du merket litt for sent at du ikke ville. Og det er jo kjempeflott ❤️ Anonymkode: 01730...b62 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #19 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er en av de som angret meg ! Trodde alt håp var ute, men har en frisk snart skolegutt idag som er smart og intelligent :)! Ingen misdannelser, ingenting. Han er en av statistikken på at det kan gå bra uten noe komplikasjoner. Til de som synes det er sykt, vet ikke hva de snakker om. Og føles p stå i den posisjonen…. JEG vet. Det eneste jeg skulle gjort om igjen, er barnefar da han har vært mer ødeleggende enn tilstedeværelse for han. Han har sterke reaksjoner på bf idag dessverre. Lykke til. Og jeg måtte ikke ha noe progestron hjelp, fikk tett oppfølging til over uke 20, men etter d også pga jeg er resus negativ. Anonymkode: c0282...a3b Takk, håper jeg er like heldig. Men fikk du vondt i magen dagen etter å ha tatt den første pillen, eller lett blødning? Jeg har litt vondt i magen i dag, og er redd det betyr at svangerskapet avsluttes nå? Anonymkode: fbe23...489
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #20 Skrevet 30. juni 2021 Hvilken progresteron tar du og hvor lenge skal du ta? Jeg ville spurt om å få ta crinone vaginal gel daglig ut uke 12 som en ekstra boost egentlig ❤️ Jeg tok det etter å ha slitt mye med aborter og beholdt endelig. Lykke til. Anonymkode: 30b89...abb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå