Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har jobbet med kundebehandling og salg de siste 10 årene og føle jeg trenger en pause fra denne typen arbeid. Jeg drømmer om å lande en kontorjobb som ikke innbeærer kunder/salg og som helst har lite kontakt med mennesker (sett bort ifra kolleger). Jeg arbeider best når jeg kan sitte for meg selv og holde på, i tillegg til at jeg da har mer energi på fritiden. Noen som vet hvilke typer jobber som finnes innenfor denne "kategorien"?

Jeg har prøvd å søke rundt og har lett opp og ned på forskjellige sider med stillingsannonser, men uten hell. Ønsker å søke litt mer målrettet til bedrifter som muligens kan tilby slike kontorjobber. Jeg innser at jeg ikke vet hva som finnes der ute, så hadde vært nyttig for meg å få litt oversikt over hva mulighetene mine er. 

Jeg har en grad i medier og kommunikasjon, så det er ikke slik at jeg kan få meg jobb innen økonomi osv (som sikkert hadde gjort ting lettere), men det har ingenting for meg å si om jeg får en jobb som omhandler medier eller ikke. Jeg er også åpen for (og har bare råd til) å studere ett år til om det skal til for å oppnå kontorjobb-drømmen.  

All hjelp settes enormt stor pris på! Jeg går meg vill inne her på nett og det hadde vært godt med noe veiledning av noe slag som helst. Jeg har lest anrde kvinneguiden tekster som omhandler lignende spørsmål, der fokuset blir på at man bør tåle å ha en jobb med mye menneskekontakt - og det er ikke svaret jeg er ute etter. Og ja, jeg skal kontakte en karriereveileder, men syns det er interessant å se om noen har noen inspill her inne. Vet aldri hva en kan gå glipp av om man ikke prøver/spør.

Anonymkode: 49073...940

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen; har/er delvis i serviceyrke og det suger ut energi. selv om folk er stort sett hyggelige er det krevende. nå har jeg me og sosial angst som forverrer da😒

men de fleste bedrifter trenger markedsføring; du kunne ikke freelancet slike tjenester da? evt alliere deg med et rolig regnskapsbyrå som kan lære deg enkle men tidkrevende oppgaver, og så kan de igjen tilby kundene sine at du hjelper med markedsføring?

i mitt hode er det attraktivt å feks ha to-tre dager på kontor, og resten hjemmekontor😊ellers kommer jeg bare på oversetting, nettbutikk og blogg🤭

Anonymkode: a564a...926

AnonymBruker
Skrevet

Arkiv?

Anonymkode: fefe0...ff3

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du jobbet med dataanalyse og power BI? 

Anonymkode: 166b3...207

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber med digitalisering av arkiv, passer meg ypperlig. Ingen krav til utdanning der jeg arbeider. Det som er av kundekontakt (lite) foregår på mail, og selv om vi er en del folk på avdelingen, så sitter vi opptatt med våre egne prosjekter. Deilig å kunne være i sin egen «boble» på jobb og så legge den helt fra seg når det er på tide å gå hjem.

Anonymkode: 911b1...ed3

AnonymBruker
Skrevet

Vil et årsstudie i IT kunne være et godt supplement til din BA?🧐jeg aner ikke; bare tenker høyt😊og har veldig god forståelse av ønsket ditt! Folk er krevende😉

Anonymkode: a564a...926

AnonymBruker
Skrevet

Er nok mange som kunne ønske å slippe disse kundene..Jeg har selv to mastergrader, den ene i Markedsføring og den andre i arealplanlegging. Fikk ikke jobb innen markedsføring og det var noen år siden, vet ikke om det har endret seg nå? Kanskje mer markedsanalyse ikke innebærer kundekontakt? Men vet ellers lite om bransjen. 

Jeg jobber som byggesaksbehandler nå (fikk jobben pga min andre mastergrad) og jo jeg har søkere men de er ikke like krevende som i en servicejobb. Men det er alltids noen telefoner, mail o.l Kan anbefale deg denne jobben selv om den ikke er 100% uten kundekontakt. 

Anonymkode: 7267f...a5a

AnonymBruker
Skrevet

Det er stor forskjell på kundebehandling og service i forskjellige yrker. Nesten alle typer jobber går ut på service enten mot innbyggere i kommunen, turister, egne ansatte osv. jeg har jobbet med turisme selv i forskjellige posisjoner og deretter som saksbehandler i kommune og med internkommunikasjon. Service i en virksomhet i kommunen er noe helt annet enn turisme/restaurant/hotell- service. Jeg hadde sett etter en stilling innen kommunikasjon i offentlig virksomhet. Kanskje bygd på med sosiale medier eller it avhengig av utdanningen din. 

Anonymkode: cce7b...25f

AnonymBruker
Skrevet

Jobber med digital markedsføring, ingen kunder. 

Anonymkode: 17597...ecb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...