Hengebuksvinet Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Jeg sa opp drømmejobben, pga sykdom hos et av barna. Husker jeg nesten knurret da erstatteren min kom til opplæring. Og kjenner det stikker i magen når tidligere kollegaer sender bilder der hun er med. Men fikk noen fine år i læreryrket av det, etter hvert. Og egentlig et lett offer, når barna trenger deg. 6
Zurazurafina Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Holde ut med pappen i 7 skikkelig dårlige år... det gikk over og nå har vi det fryktelig bra! Glad jeg ikke ga opp<3 33
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 Lar være å flytte sammen med partner. Lar være å søke jobber jeg kunne tenke meg. Det ene barnet har spesielle behov, behøver stabilitet mer enn normalt og jeg behøver fleksibiliteten jeg har i nåværende jobb. Anonymkode: e8824...6e3 7
Hengebuksvinet Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #4 Skrevet 30. juni 2021 Zurazurafina skrev (10 minutter siden): Holde ut med pappen i 7 skikkelig dårlige år... det gikk over og nå har vi det fryktelig bra! Glad jeg ikke ga opp<3 Så bra det ble bedre. Nå håper jeg "7 skikkelig dårlige år" er en liten overdrivelse. For ellers må det ha vært tungt, for både dere og barna. 6
Hengebuksvinet Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Lar være å flytte sammen med partner. Lar være å søke jobber jeg kunne tenke meg. Det ene barnet har spesielle behov, behøver stabilitet mer enn normalt og jeg behøver fleksibiliteten jeg har i nåværende jobb. Anonymkode: e8824...6e3 Stor klem. Det er tøft ❤ 1
Zurazurafina Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 SS skrev (1 minutt siden): Så bra det ble bedre. Nå håper jeg "7 skikkelig dårlige år" er en liten overdrivelse. For ellers må det ha vært tungt, for både dere og barna. Tungt for meg. Barna har hatt det toppers. Har aldri vært dårlig stemning eller krangel foran barna. Vi er ganske rolige typer... 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 Jeg søker nye jobber pga barnet mitt med ekstra behov. Liker jobben min, og har muligheter for å komme meg opp og frem + øke lønnen. De jobbene jeg søker krever mindre, og man kommer seg ikke videre.. Anonymkode: 3c455...0bf 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 Kroppen min. Den er helt rasert etter to barn. Anonymkode: 9f925...03c 31
sicario Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 SS skrev (1 time siden): Jeg sa opp drømmejobben, pga sykdom hos et av barna. Husker jeg nesten knurret da erstatteren min kom til opplæring. Og kjenner det stikker i magen når tidligere kollegaer sender bilder der hun er med. Men fikk noen fine år i læreryrket av det, etter hvert. Og egentlig et lett offer, når barna trenger deg. Samme. Sa opp jobben.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #10 Skrevet 30. juni 2021 På grunn av fødslene har jeg urin-, avføring- og luft-inkontinens. Det er et ganske stort offer, synes jeg. Men kidsa mine er så klart verd det. Anonymkode: d88ab...4d1 14
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #11 Skrevet 30. juni 2021 På grunn av fødsel lekker jeg urin og har fremfall og har store problemer med sexlivet på grunn av det. Så det er definitivt det største offeret jeg har gjort. Selv om han selvfølgelig er verdt det, så er det leit å være såpass ung og slite med urininkontinens og ødelagt sexliv. Anonymkode: fafd7...ea1 20
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #12 Skrevet 30. juni 2021 Signerer det andre skriver om lekkasjer både her og der, og ødelagt sex-liv. Ville ikke vært barna foruten likevel, men det er et stort offer. Anonymkode: 4994d...e68 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #13 Skrevet 30. juni 2021 Å leve. Jeg ønsker egentlig å dø, og ville gjort det om det ikke var for dem. Anonymkode: 66764...f30 16
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #14 Skrevet 30. juni 2021 Tatt abort. Var alenemor til to, ble gravid med ny kjæreste. Hadde ikke råd/plass til en til, i tillegg til at forholdet var helt i startgropa, og jeg var redd for at det ville bli mye styr med to forskjellige fedre osv. Syntes ikke det var rettferdig overfor de to jeg hadde. Så tok abort for deres skyld, selv om jeg egentlig ville ha barnet. Anonymkode: 9927a...8fd 15
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #15 Skrevet 30. juni 2021 Friheten min. Alt jeg gjør må planlegges så grundig - fordi jeg ble alene med barnet er all spontanitet og frihet borte. Jeg kjenner på en sorg når jeg ser barnløse og andre som har mulighet til å ta en skitur en kveld, dra ut med ei venninne og ta et glass vin, dra på fotballpub en tur, ta en fjelltur, osv. (Jeg vet dette gjelder "alle", men det er det jeg føler på) Anonymkode: b9d8c...3e6 11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #16 Skrevet 30. juni 2021 Ventet med å kjøpe hus fordi barnet trivdes så godt i barnehagen, men boligprisene gikk opp 20% i året og på de 2 årene vi har ventet så har prisene gått så mye opp at vi nå ikke har råd til drømmehuset. Det hadde vi for 2 år siden. Anonymkode: b55bd...cb6 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #17 Skrevet 30. juni 2021 Solgte leiligheten min, kjøpte en til 1/3 av prisen og ga ungene (to) resten av beløpet på deling. Anonymkode: 9f59c...e82 6
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 Som mange andre, kroppen min og et aktivt sexliv.. Det er bagateller da jeg ikke sliter med urinlekkasje, men med vond rygg og bekken og kronisk betennelse i benet pga dårlig ammestlling. De andre ofrene er liksom helt ok, selvfølgelig er det artig å ta seg en fest eller hoppe på et fly til granca liksom, men det må man jo bare innstille seg på at ikke går på noen år. Anonymkode: 9ba69...801 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 Populært innlegg #19 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ventet med å kjøpe hus fordi barnet trivdes så godt i barnehagen, men boligprisene gikk opp 20% i året og på de 2 årene vi har ventet så har prisene gått så mye opp at vi nå ikke har råd til drømmehuset. Det hadde vi for 2 år siden. Anonymkode: b55bd...cb6 Dette kan du ikke legge på barnet. Anonymkode: 3523b...f42 53
Trolltunge Skrevet 30. juni 2021 #20 Skrevet 30. juni 2021 Jeg tenker ikke på det som at jeg har ofret noe egentlig, for det er valg jeg har tatt for mine barn, og det føles bare riktig. Livet har jo sirkulert rundt at barna skal ha det bra siden jeg fikk dem, så om jeg skal tenke at jeg har ofret diverse for dem er det jo mye. Det tyngste valget var antagelig å selge og flytte fra huset jeg virkelig elsket, fordi ene barnet ikke hadde det bra der vi bodde. Det var vondt og tungt å ta den avgjørelsen, men den var riktig, så jeg er glad for at jeg gjorde det. Jeg elsker det nye huset etterhvert også. Kanskje ikke like høyt, men her har alle det godt, og det var verdt det. Jeg ga også opp å gjøre karriere da jeg fikk de yngste. Det ble for mye med tre barn og fokus på det for meg. Fikk en 8-16 jobb, med fri når det er fri, og har vært glad for det valget også. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå