Gå til innhold

Dere som trener 4-7 ganger i uken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange treningstights/bukser har dere?
Prøver å komme frem til en fornuftig mengde for min egen del, men synes det er vanskelig. Bruker dere tightsen flere ganger, eller kun en gang før vask? Veien til klesminimalisme er ikke så lett som jeg først hadde håpet.

Anonymkode: bc786...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Henger treningsklærne opp til tørk, bruker de sikkert 2-3 ganger før de vaskes. (Nå skal det sies at jeg bare trener ute, løper, så plager ingen med svettelukt :)Har 4 tightser jeg bruker mest, men sikkert mange flere i klesskapet som ikke brukes så mye. 

Endret av Snabeltann
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vel nok til en ukes bruk siden jeg vasker klær en gang i uken. Det er egentlig det viktigste, tenk over hvor ofte du vil vaske. Jeg svettet så mye at jeg måtte vaske etter en gangs bruk. Kanskje du kan starte med tre og se hvor langt du kommer?

Du kan være minimalist i klesveien men fremdeles ha treningsklær :) Poenget med minimalisme er å ha nok til å holde på med det du vil, men ikke overflod. Jeg er minimalist, og jeg har ca 40 plagg i hverdagsgarderoben min, og alt blir brukt. Det er det som er viktig for meg, at alt er i bruk og alt fungerer med hverandre. 

Bruker du alt jevnlig er det ok å ha flere av samme plagg. Nettopp fordi de blir skitne, og de blir brukt. Minimalisme skal ikke gjøre livet vanskeligere, det skal gjøre det enklere :) 

Anonymkode: a41e8...be3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Trener hver dag. Brukes kun en økt før det går i vasken ja, noe annet er helt uaktuelt(ikke pga svette men pga skitne benker/utstyr på senteret). Har vel ti forskjellige tightser, men her i huset vaskes det minst to maskiner med treningstøy i uka så keg går aldri «tom» for treningsklær.

Anonymkode: 7fdb4...75b

AnonymBruker
Skrevet

Har vel 3-4 korte shortser, 4-5 knelange tights, 10 lange tights i ulike tykkelser. 

Vasker hver gang de er brukt. Går som regel en maskin om dagen da mannen også trener. Og hans klær lukter død om de ikke vaskes umiddelbart. 

Anonymkode: 93ec7...6bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kan være minimalist i klesveien men fremdeles ha treningsklær :) Poenget med minimalisme er å ha nok til å holde på med det du vil, men ikke overflod. Jeg er minimalist, og jeg har ca 40 plagg i hverdagsgarderoben min, og alt blir brukt. Det er det som er viktig for meg, at alt er i bruk og alt fungerer med hverandre. 

Bruker du alt jevnlig er det ok å ha flere av samme plagg. Nettopp fordi de blir skitne, og de blir brukt. Minimalisme skal ikke gjøre livet vanskeligere, det skal gjøre det enklere :) 

Anonymkode: a41e8...be3

Det er slik jeg også ser på det. Det avgjørende er at klærne er i bruk, og brukes til de er utslitt. ikke antall av hvert plagg. Akkurat treningsklær "sparer" jeg ikke på, da alt jeg eier har en funksjon. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er slik jeg også ser på det. Det avgjørende er at klærne er i bruk, og brukes til de er utslitt. ikke antall av hvert plagg. Akkurat treningsklær "sparer" jeg ikke på, da alt jeg eier har en funksjon. 

Akkurat samme som meg. Har kun én løpeshorts, f eks, og den vaskes etter hvert bruk. Har to sports-bh'er og tre tights. Løper daglig, og løper i det samme tøyet til det blir utslitt. Alt vaskes etter hver økt, så mangler aldri noe.

Anonymkode: 6019d...bfd

AnonymBruker
Skrevet

Har kanskje 10-15 tightsene og 3 shortser. Det meste blir ikke brukt, veksler egentlig mellom de 3-4 samme tightsene. Vasker tightser hver 2-3 gang, så bruker rundt 2 i uka. 

Anonymkode: 0f7df...af8

AnonymBruker
Skrevet

7 tightser og 3 shortser. Bruker vanligvis underdel 2 ganger før vask.

Anonymkode: 6e63c...975

AnonymBruker
Skrevet

Har 7-8 stk, bruker de to ganger og vasker dem. Vasker stort sett treningsklær hver uke. 

Anonymkode: 2026e...763

Skrevet

Jeg bruker de 1-2 gang før de vaskes, litt avhengig av hvor svett jeg blir 😅 Jeg har vel kanskje 5 tightser og 4 shortser. Hvis du vasker tøy en gang i uka så holder det å ha ett plagg per treningsøkt tenker jeg.

Prøver selv å forbruke mindre, men på treningstøy bruker jeg ofte litt mere for å kjøpe noe med kvalitet, som er etisk produsert og som jeg bruker i flere år.

AnonymBruker
Skrevet

Løper 5 dager i uka. Har en tights og en joggebukse. Har en sportsbh som skylles en gang i uken. Løper bare på øde steder så er ikke redd for min egen svettelukt (om det skulle være noen).

Anonymkode: c7ce4...c33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Henger til tørk og lukter. Som regel kan en tights brukes minst 3-4 ganger. 

Hvor mange du trenger avhenger da av hvor ofte du vasker. Jeg klarer meg med to, da vi er 4 i familien og vasker minst en gang i uken. 

Men kan du ikke bare ha de du har, da, og om du alltid går tom for rene/ rene nok før du har nok skittentøy til full maskin, så kjøp en til? 

Anonymkode: 33e36...f25

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...