Gå til innhold

Kunne du spist hund eller katt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du var besøk i Kina og var skrubbsulten. Du ble tilbudt hund eller katt. Hadde du takket ja?

Anonymkode: 03856...992

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kunne like gjerne spist katt og hund som gris eller ku. Nå er vel ikke Kina spesielt kjent for sin gode mathygiene eller dyrevelferd så hadde nok stått over uansett der altså. 

Anonymkode: 565c2...cc3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden, hater forresten Kina pga hva de gjør med dyr der borte

Anonymkode: f19cc...1da

• Liker 6
Skrevet (endret)

Det hadde kommet an på situasjonen. Dersom jeg havnet i en høflighetsknipe, hadde jeg nok tatt noen biter, men det ville bydd meg imot.

Hest spiser jeg med god appetitt, da.

Endret av T-Rex
  • Liker 4
Skrevet

Nei. Men jeg spiser ikke noe annet kjøtt heller. 

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet

Nei. Så sulten blir jeg ikke.

Skrevet

Nei, trur seriøst jeg heller ville valgt å sulte halvt ihjel. Grøsser ved tanken på å smake katt eller hund. 

• Liker 4
Skrevet

Kunne du spist et menneske? Ikke? Tenkte meg det.. 

Ingen normale som spiser hund og katt 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veganer, meeeeeeeeen. Har alltid hatt lyst å smake hund. Bryr meg ikke om hunder og dessuten er det så gøy å kunne provosere folk med det. *Mann på grillparty.* «Åååå, blir digg med en deilig kotelett på grillen nå, men det skal vel ikke du ha anonymbruker? Nei, du spiser bare gress du😌». Meg: «Nei, jeg har slakta bikkja til naboen, så jeg tenkte å grille den. *Kaster en flådd bikkje på grillen*. 

Anonymkode: 9e095...e80

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Anonymous 91 said:

Du har ikke fått med deg at menneske, for et menneske, ikke er det samme som hund eller katt?

• Liker 6
Skrevet
T-Rex skrev (Akkurat nå):

Du har ikke fått med deg at menneske, for et menneske, ikke er det samme som hund eller katt?

Eh jo. Men man spiser ikke kjæledyr.  Da er man passe tett i pappen 

• Liker 3
Skrevet
Just now, Anonymous 91 said:

Det er ikke helt vanlig å spise kjæledyr, nei. Det er derfor folk byttet villagris under krigen.

• Liker 3
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke spist hund eller katt. Jeg hadde ikke reist til Kina heller om jeg fikk bestemme, da jeg er sterkt i mot deres dyrevelferd og syn på dyr. Har sett grusomme dokumentarer på tv og internett, der de koker katter levende, tar dem opp mens de fremdeles lever og flår skinnet av dem - mens katten lever. 

Hunder blir kvalt med tau, hengt opp etter halsen, før de flås og spises.

Det er ikke et land jeg ønsker å besøke noensinne, nei. 

• Liker 6
Skrevet
Anonymous 91 skrev (5 minutter siden):

Anonymous 91 skrev (2 minutter siden):

Hunder som skal spises har aldri vært påtenkt som kjæledyr.  Marsvin smaker forresten helt greit.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du var besøk i Kina og var skrubbsulten. Du ble tilbudt hund eller katt. Hadde du takket ja?

Anonymkode: 03856...992

Nei. Men hvis det var noe som var normalt å spise der man kom fra hadde man vel spist det. 
Hadde jo også vært litt interessant å smake, men vet ikke om jeg hadde klart. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ikke fordi jeg anser katter og hunder som mer verdt enn kuer og kyllinger (som jeg spiser når jeg spiser kjøtt), men fordi:

- Måten dyrene behandles på før de blir til mat. Alt er ikke på stell i Norge heller, men å flå og koke dyr levende, som de ofte gjør med hunder og katter, er ikke noe jeg ønsker å støtte.

- Mathygienen generelt er ikke helt i orden, så jeg ville vegret meg for å spise noe som helst der.

- Katter og hunder er rovdyr og har trikiner i kjøttet som visstnok gjør kjøttet mindre godt å spise

- Katter og hunder er dyr som i vår kultur er litt "nærmere" oss siden vi har dem som kjæledyr. Derfor føles det hakket mer galt å spise dem. Jeg hadde slitt med å spise kanin også, kjenner jeg.

Generelt sett er jeg ikke så glad i kjøtt, og en del av årsaken er at jeg ikke liker tanken på å drepe dyr og spise dem. Men jeg er som mennesker flest, god til å fortrenge ting, så man spiser jo kjøtt likevel, siden noen andre har tatt på seg jobben med å drepe dem... Man slipper liksom unna den verste delen.
Mulig jeg hadde løyet og sagt at jeg er vegetarianer, og derfor ikke spiser kjøtt i det hele tatt, for å gjøre det mindre kleint.

Anonymkode: 0bf09...f07

• Liker 2
Skrevet

Om du ser bort fra dyrevelferden, som ikke er mye bra i Kina, kunne jeg nok spist både hund og katt. Foruten dyrevelferd, er også tanke på trikiner i kjøttet også negativt. Men alt i alt, det at det er hund og katt, skremmer meg ikke mer enn andre dyr. Jeg har klappet og kost på kaniner og spist dem senere. Matet høns, griser, lam og kyr. Smaker godt. Vet hvert fall hvor de kommer fra. Hvordan de har levd.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 03549...0b6

• Liker 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet
Anonymous 91 skrev (20 minutter siden):

Hva med hest? 

Skrevet

Som andre sier...For høflighets skyld (og av nysgjerrighet) om jeg ble servert det der det er vanlig. Hvem vet...Kanskje det er godt riktig tilberedt og med godt tilbehør?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...