Gå til innhold

Fri til samboer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har så lyst til å bli gift med samboeren min, og siden han aldri får ut fingeren, så har jeg begynt å planlegge et frieri til han.

Eneste problemet er at han tidligere har sagt om jeg frir, så sier han nei, for det er han som skal fri.

Er det noen her inne som har fridd til kjæresten sin selv med en slik beskjed og han likevel sa ja? Og var glad for at du fridde?

Anonymkode: 40996...71c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig hadde jeg respektert det. Ikke bli overrasket om du får et nei. Er det lenge siden dere pratet om dette sist?

Jeg hadde nok derimot sagt noe ala "jeg venter og venter på frieri, må kanskje ta saken i egne hender snart!". Da har du sagt at du syns det er på tide og er klar, og at du vurderer å ta saken i egne hender.

Anonymkode: 31665...0b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med andre ord mener samboer at det bare er han som har lov å ta initiativ til ekteskap? Det tror jeg faktisk ikke jeg hadde akseptert (hvis jeg ønsket å gifte meg). 

Anonymkode: e4031...517

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Helt ærlig hadde jeg respektert det. Ikke bli overrasket om du får et nei. Er det lenge siden dere pratet om dette sist?

Jeg hadde nok derimot sagt noe ala "jeg venter og venter på frieri, må kanskje ta saken i egne hender snart!". Da har du sagt at du syns det er på tide og er klar, og at du vurderer å ta saken i egne hender.

Anonymkode: 31665...0b2

Jeg hadde tenkt til å respektere det, men nå er det to år siden han sa det sist.

Jeg sa det til ham på nytt for et halvt år siden at jeg ventet og ventet, og plutselig får han et frieri. 

Så han vet jeg er super klar, det har han vist i fem år, og fått påminnelse for et halvt år siden.:snurt:

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med andre ord mener samboer at det bare er han som har lov å ta initiativ til ekteskap? Det tror jeg faktisk ikke jeg hadde akseptert (hvis jeg ønsket å gifte meg). 

Nei, er vel ikke det han mener. Han synes frieri er mannens arbeid, og han vet hvor stort jeg synes både frieri og ekteskap er. Så han ønsker å gi meg 'pike drømmen'.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde tenkt til å respektere det, men nå er det to år siden han sa det sist.

Jeg sa det til ham på nytt for et halvt år siden at jeg ventet og ventet, og plutselig får han et frieri. 

Så han vet jeg er super klar, det har han vist i fem år, og fått påminnelse for et halvt år siden.:snurt:

Nei, er vel ikke det han mener. Han synes frieri er mannens arbeid, og han vet hvor stort jeg synes både frieri og ekteskap er. Så han ønsker å gi meg 'pike drømmen'.

Ts

Hvorfor venter han i 5 år hvis han ønsker å gi deg "pikedrømmen"?  Sikker på at mannen ønsker ekteskap?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere TS? 

Anonymkode: 83038...372

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Hæ? Du må ikke fri til ham = han er den eneste av dere to som har lov å fri. 

18 hours ago, AnonymBruker said:

Og hvor lang tid trenger du for å legge sammen to og to? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke. Skjønner du ingenting ts? 

Anonymkode: de60f...3ea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han vil ikke. Skjønner du ingenting ts? 

Anonymkode: de60f...3ea

Herregud for et frekt svar. Hva har verden gjort deg for å være så frekk?

Jo, han vil gifte seg. Jo, han vil fri.

Men nå vil han vente til barnet vårt er større så barnet kan være med i seremonien.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? Du må ikke fri til ham = han er den eneste av dere to som har lov å fri. 

Og hvor lang tid trenger du for å legge sammen to og to? 

Altså, hva mener du? Hvorfor i all verden er dere så forbanna frekke? Hva har jeg gjort deg?

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvor gamle er dere TS? 

Anonymkode: 83038...372

Vi er 29 og 30.

ABM skrev (19 timer siden):

Hvorfor venter han i 5 år hvis han ønsker å gi deg "pikedrømmen"?  Sikker på at mannen ønsker ekteskap?

Ja, det er jeg helt sikker på. Han sier stadig hvordan han vil ha seremonien og festen etter, og at han gleder seg til det er vår tur.

Hvorfor han lar seg vente på vet jeg ikke, men per nå sier han det er pga barnet, og han ikke vil være forlovet lenger enn maks ett år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...