AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Jeg fikk avslag på uføretrygd i dag. Begrunnelsen var blant annet at hen som behandlet meg (psykologspesialist) ved DPS hadde skrevet at det skal gjøres nytt forsøk på å inkludere meg i et mer aktivt behandlingsopplegg. Men det er ikke sant i det hele tatt. DPS avsluttet behandlingen like etter de hadde skrevet og sendt erklæring til NAV ifbm uføretrygd, da de ikke hadde flere behandlinger eller alternativer for meg, som de trodde ville ha noe for seg. Jeg har ikke sett dokumentet som ble sendt fra DPS, så jeg vet ikke helt hva som står, men psykologspesialisten som behandlet meg var veldig tydelig på at jeg ikke hadde noe mer å hente fra dem da hen skrev til NAV, og sa at hen ikke kunne se at jeg ville fungere i arbeid i fremtiden og at jeg måtte ha fokus på livskvalitet. Jeg er så forvirret og fortvilet. Jeg er ikke lenger i systemet hos DPS, men kan jeg ringe behandleren likevel? Og hva skal jeg uansett gjøre, hva må jeg legge ved ved en klage? Jeg er så fortvilet. Anonymkode: fed4b...785
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Hvis du ikke mener at avslaget er berettiget, så må du anke. Det står sikkert en ankefrist i vedtaket. Hvor gammel er du? Grunnen til at jeg spør, er fordi at det visstnok har blitt vanskeligere å få ufør når man er under 30 år. Det blir jo veldig mange år å leve på velferden enn hvis man blir ufør mellom 55 og 60 år. Anonymkode: 40f0b...a6b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk avslag på uføretrygd i dag. Begrunnelsen var blant annet at hen som behandlet meg (psykologspesialist) ved DPS hadde skrevet at det skal gjøres nytt forsøk på å inkludere meg i et mer aktivt behandlingsopplegg. Men det er ikke sant i det hele tatt. DPS avsluttet behandlingen like etter de hadde skrevet og sendt erklæring til NAV ifbm uføretrygd, da de ikke hadde flere behandlinger eller alternativer for meg, som de trodde ville ha noe for seg. Jeg har ikke sett dokumentet som ble sendt fra DPS, så jeg vet ikke helt hva som står, men psykologspesialisten som behandlet meg var veldig tydelig på at jeg ikke hadde noe mer å hente fra dem da hen skrev til NAV, og sa at hen ikke kunne se at jeg ville fungere i arbeid i fremtiden og at jeg måtte ha fokus på livskvalitet. Jeg er så forvirret og fortvilet. Jeg er ikke lenger i systemet hos DPS, men kan jeg ringe behandleren likevel? Og hva skal jeg uansett gjøre, hva må jeg legge ved ved en klage? Jeg er så fortvilet. Anonymkode: fed4b...785 Be om innsyn i alle dokumenter i saken så får du se hva behandler på DPS har skrevet. Typisk NAV kan f.eks være at de henger seg opp i et dokument hvor dette fremgår men ser bort i fra at han kanskje i det siste dokumentet har skrevet ikke mer å gjøre. I så fall klager du .ed denne begrunnelsen: altså at NAV må forholde seg til den nyeste infoen. Dersom det ikke foreligger noe dokument fra behandler DPS som sier det han har fortalt deg kontakter du han og får han til å skrive et dokument der det står. Og så klager med henvisning til dette. Høres ut som du har en god sak, men NAV er alltid vanskelige og leter etter en grunn for å ikke gi penger. Anonymkode: 27e65...32b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Vet ikke hvilke andre begrunnelser de har da,det med behandling DPS virker jo å være en feil du lett kan oppklare, men om det er avgjørende for saken fin er vanskelig å vite. Anonymkode: 27e65...32b
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du ikke mener at avslaget er berettiget, så må du anke. Det står sikkert en ankefrist i vedtaket. Hvor gammel er du? Grunnen til at jeg spør, er fordi at det visstnok har blitt vanskeligere å få ufør når man er under 30 år. Det blir jo veldig mange år å leve på velferden enn hvis man blir ufør mellom 55 og 60 år. Anonymkode: 40f0b...a6b Jeg er i midten av tredveårene. Anonymkode: fed4b...785
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Be om innsyn i alle dokumenter i saken så får du se hva behandler på DPS har skrevet. Typisk NAV kan f.eks være at de henger seg opp i et dokument hvor dette fremgår men ser bort i fra at han kanskje i det siste dokumentet har skrevet ikke mer å gjøre. I så fall klager du .ed denne begrunnelsen: altså at NAV må forholde seg til den nyeste infoen. Dersom det ikke foreligger noe dokument fra behandler DPS som sier det han har fortalt deg kontakter du han og får han til å skrive et dokument der det står. Og så klager med henvisning til dette. Høres ut som du har en god sak, men NAV er alltid vanskelige og leter etter en grunn for å ikke gi penger. Anonymkode: 27e65...32b Da må jeg få det tilsendt per post, må jeg ikke det? Jeg har ikke innsyn til alle dokumenter på nav.no pga sikkerhet eller hva det er. Jeg har seks ukers klagefrist. Jeg har sendt melding til saksbehandler på NAV, men det kan jo ta tid før han svarer, kanskje har han ferie også. Jeg har en god sak tror jeg (både DPS, fastlege, veileder hos NAV mener jeg har det, og også der de testa arbeidsevne). Jeg har vært gjennom alt som DPS har ment var aktuelt for meg og min situasjon, jeg har vært gjennom opplegget hvor arbeidsevne testes (og fikk null arbeidsevne, og fikk også 40% arbeidsevne da jeg var 24, da jeg var gjennom samme opplegg, men da for å få AAP). Anonymkode: fed4b...785
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 Du må først klage på vedtaket. Har DPS skrevet en tilleggserklæring om at de likevel ikke kunne tilby deg mer behandling? Hvis de ikke har gjort det, må det gjøres og legges inn i klagesaken. Anonymkode: 2ebe1...0f3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må først klage på vedtaket. Har DPS skrevet en tilleggserklæring om at de likevel ikke kunne tilby deg mer behandling? Hvis de ikke har gjort det, må det gjøres og legges inn i klagesaken. Anonymkode: 2ebe1...0f3 Jeg har kontaktet DPS nå, og venter på at behandleren skal ringe meg. Vedkommende var heldigvis på jobb ut denne uka, så regner med det blir tid til en telefon før ferie. Anonymkode: fed4b...785
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå