AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Del Skrevet 30. juni 2021 Det et noen år siden jeg satt på skolebenken. Til høsten tenker jeg å studere økonomi og administrasjon. Er man nødt til å studere ca 8 timer hver dag? Anonymkode: b014f...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #2 Del Skrevet 30. juni 2021 Jeg for min del har sjelden vært i nærheten av timeantallet det er forventet å studere. Studerer master på deltid (20 stp/semester), og der er det sagt ca 30 timer i uka, og noen uker leser jeg 0, mens andre uker er jeg vel sikkert oppe på en 30 timer. Det kommer også an på faget. Noen fag krever mye mer enn andre, selv om de har samme antall stp. Anonymkode: 517f1...4ea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Del Skrevet 30. juni 2021 Jeg er godt voksen med mann og barn og går økonomi og ledelse. Tja, det blir en del lesing ja. Jeg er ikke flink til å være ajour så jeg leser veldig mye når jeg må, som når oppgaver skal leveres og i eksamensperioder. Jeg har hittil i år jobbet 64% ved siden av studier og barn, hus etc og har gjort det bra på eksamner også. Men det anbefales ikke da det er veldig tøft og dumt gjort 😅 Anonymkode: c4dbe...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #4 Del Skrevet 30. juni 2021 Jeg klarer fint å få a-b ved å jobbe 8-4, så lenge man jobber jevnt og trutt gjennom året. Kunne godt jobbet betydelig mindre og vært fornøyd med en c også. Kommer litt ann på hva du har kapasitet til og hvilke mål du setter deg. Samt om skippertak fungerer for deg. Anonymkode: 168fe...212 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Del Skrevet 30. juni 2021 Det kommer jo ann på hvilken type student du er og hva du skal studere. Det er ikke til å stikke under en stol at det å studere jevnlig er bra, men for min del har skippertak alltid fungert bra - sett bort fra stresset på slutten. j Anonymkode: e84f7...893 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Del Skrevet 30. juni 2021 Kommer an på faget og hvor kvikk du er i møte med det du leser på. Jeg studerte ett år med økonomi og administrasjon på Kongsberg for noen år siden. Matte ligger ikke for meg så jeg måtte jobbe mye og hardt med fagene. Skikkelig slitsomt! Har en mastergrad i samfunnsvitenskap fra UiO. Da jeg tok den holdt det å lese i typ 4 t hver ukedag. Det opplevdes mye mer interessant i mitt hode og pensum var lettere tilgjengelig. Hadde det tidvis gøy mens jeg leste. Jeg skal ikke snakke ned økonomiutdannelse her inne, men min hjerne spilte definitivt ikke på lag med pensum. Fant ut at jeg hater matematikk... Anonymkode: b023f...2c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #7 Del Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kommer an på faget og hvor kvikk du er i møte med det du leser på. Jeg studerte ett år med økonomi og administrasjon på Kongsberg for noen år siden. Matte ligger ikke for meg så jeg måtte jobbe mye og hardt med fagene. Skikkelig slitsomt! Har en mastergrad i samfunnsvitenskap fra UiO. Da jeg tok den holdt det å lese i typ 4 t hver ukedag. Det opplevdes mye mer interessant i mitt hode og pensum var lettere tilgjengelig. Hadde det tidvis gøy mens jeg leste. Jeg skal ikke snakke ned økonomiutdannelse her inne, men min hjerne spilte definitivt ikke på lag med pensum. Fant ut at jeg hater matematikk... Anonymkode: b023f...2c5 Det tror jeg har mye med interesse og fokus og gjøre. Er man interessert i tema vil man huske og lære mye bedre Anonymkode: b014f...2c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #8 Del Skrevet 30. juni 2021 Jeg hadde B-snitt på bachelorgraden min, og har bare lest i ukene før eksamen. Veldig lite lesing tilsammen, til tross for at de banket inn i oss at vi måtte behandle studiet som en fulltidsjobb og jobbe hardt. Er nok en kombinasjon av at jeg hadde god intuitiv forståelse for studiet, og et ikke veldig vanskelig studie. Anonymkode: 52785...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå