Gjest Bremnes.Kari Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 (endret) 1. Pandemien er ekte og verdensomspennende. Viruset har forvoldt store skader og mange har blitt skadet for livet eller dødd. 2. Lockdowns er bra. Fordelene oppveier ulempene. 3. Vaksine er bra. Det har ingen betydning at det benyttes ny teknologi eller at den er hasteutviklet. 4. Testing er bra. Den forteller om du er syk eller smittet. 5. Asymptomisk smitte forekommer, og fører til at "friske" sprer viruset videre slik at andre blir syke. 6. Hensikten med lockdowns kan endre seg, det kan gå fra å flate ut kurven, til å kvele smitten, til nye ting i fremtiden. 7. Grunnen til at myndighetene gir nye og motstridende helseråd, er fordi viruset er så nytt og lite forstått. 8. Det er solidarisk å stenge ned samfunnet. Det er solidarisk å ta vaksinen. 9. Vi kan ikke åpne opp igjen før x-prosent av befolkningen er fullvaksinert. 10. Vaksinen hindrer ikke smitte, men lindrer symptomene. Likevel er det viktig å ta den. 11. Det er nødvendig med corona-sertifikat for å få innpass i samfunnet igjen. Sånn. Var det noe jeg glemte da? Tilføyelse: "Bud" betyr i denne sammenhengen premisser. Dette er tråden for hvordan vi som samfunn forholder oss til pandemien, både nasjonalt og globalt. Har jeg skrevet noe feil? Jeg retter gjerne. Endret 30. juni 2021 av Bremnes.Kari Tilføyelse
Gjest Stwo Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Tipper du glemte: Gå med munnbind overalt, inkludert alene i din egen bil. Korona er overalt! Ikke klem eller ta på noen, selv ikke dine nærmeste Angi dine naboer
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 13 minutter siden, Stwo said: Tipper du glemte: Gå med munnbind overalt, inkludert alene i din egen bil. Korona er overalt! Ikke klem eller ta på noen, selv ikke dine nærmeste Angi dine naboer Sant. Koronavirus kan lure på selv de mest utenkelige steder. På dørhåndtak, i trappeoppganger, på kraner i klasserom. Derfor er det viktig å sprite og vaske jevnlig. Man bør også ikke tafse på sin egen maske med skitne fingre, men beholde den på så lenge som nødvendig.
Gjest Stwo Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (1 minutt siden): Sant. Koronavirus kan lure på selv de mest utenkelige steder. På dørhåndtak, i trappeoppganger, på kraner i klasserom. Derfor er det viktig å sprite og vaske jevnlig. Man bør også ikke tafse på sin egen maske med skitne fingre, men beholde den på så lenge som nødvendig. Det er sant det, glemt selvfølgelig sprit, sprit, sprit. Små barn så vel som voksne. Bra for hud og kropp.
Tunique Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 Du glemte også: Fattigdom, psykisk helse, kreft og andre sykdommer er ikke viktig. Korona må prioriteres og rapporteres. 9
Gjest Stwo Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 (endret) Bremnes.Kari skrev (1 time siden): Sant. Koronavirus kan lure på selv de mest utenkelige steder. På dørhåndtak, i trappeoppganger, på kraner i klasserom. Derfor er det viktig å sprite og vaske jevnlig. Man bør også ikke tafse på sin egen maske med skitne fingre, men beholde den på så lenge som nødvendig. Man burde helst kokevaske alle klær på 90 grader hver gang man har vært utenfor dørene, vet aldri om en liten korona-partikkel har lurt seg med i lommen. Endret 30. juni 2021 av Stwo
stan Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 Pårørende til de nesten 800 som har dødd synes nok dette er kjempegøy. 13
Example Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 Dette er alt for generaliserende. Lockdowns er ikke per definisjon bra. Det finnes grader av lockdown, og det er det er stor forskjell på når det er nødvendig eller ikke. Lockdown er heller ikke særlig solidarisk, da de rammer utrolig skjevt. Vaksine er ikke nødvendigvis bare bra heller. Pfizer og Moderna er trygge og effektive, men for unge og friske personer kan det være større risiko å ta for eksempel ta AstraZeneca enn å ikke ta den. 1
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 13 minutter siden, stan said: Pårørende til de nesten 800 som har dødd synes nok dette er kjempegøy. Dette er ikke tråden før gøy. Du kan opprette din egen tråd for det. Dette er tråden for koronabud. Har du noen å tilføye?
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 30. juni 2021 #10 Skrevet 30. juni 2021 Tilføyelse: "Bud" betyr i denne sammenhengen premisser. Dette er tråden for hvordan vi som samfunn forholder oss til pandemien, både nasjonalt og globalt. Har jeg skrevet noe feil? Jeg retter gjerne.
Example Skrevet 30. juni 2021 #11 Skrevet 30. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (20 minutter siden): Tilføyelse: "Bud" betyr i denne sammenhengen premisser. Dette er tråden for hvordan vi som samfunn forholder oss til pandemien, både nasjonalt og globalt. Har jeg skrevet noe feil? Jeg retter gjerne. Det er en grov forenkling av komplekse spørsmål. Jeg forstår behovet for dette, men likevel er det ikke så enkelt.
Enda en tulling Skrevet 30. juni 2021 #12 Skrevet 30. juni 2021 Noen rettelser/tilføyelser sånn på sparket: 2. Fordelene oppveier ulempene. Ulempene har ingen betydning, uansett hva de måtte være. Plages du av eller er du bekymret over ulempene er du et dårlig menneske. 3. Tilføyelse: Det spiller ingen rolle hvor mange eller hvor alvorlige bivirkninger det er, eller at man ikke aner hva som vil kunne dukke opp om noen måneder/år. Fordelene vil alltid oppveie ulempene. 5: Utdypning: Friske folk er fulle av koronavirus og sprer det rundt seg overalt hele tiden (de blir av en eller annen grunn aldri kvitt dette viruset). Med minfre man er vaksinert, selvfølgelig. Da er symptomfrihet et bevis på at man ikke kan spre smitte.. 6. Utdypning: Begrunnelsen for nedstengning er slik at det alltid vil finnes en grunn til nedstengning. Om ikke annet for å unngå en senere nedstengning, som man likevel må gjennomføre for å unngå en enda senere en. Osv. 7. Tilføyelse: x vil alltid vokse med, og være vesentlig større enn, antall vaksinerte. 7
Gjest Bremnes.Kari Skrevet 30. juni 2021 #13 Skrevet 30. juni 2021 9 minutter siden, Example said: Det er en grov forenkling av komplekse spørsmål. Jeg forstår behovet for dette, men likevel er det ikke så enkelt. Takk for smiger😍 Å kunne si noe komplisert på en enkel måte er vanskelig og viser høy grad av forståelse. Jeg takker ærbødigst. Noe her du ville omformulert forresten?
Gjest Stwo Skrevet 30. juni 2021 #14 Skrevet 30. juni 2021 Alle som er skeptiske til vaksinen eller kritiske til myndighetenes tiltak er antivaxere og en trussel mot frihet!
Example Skrevet 30. juni 2021 #15 Skrevet 30. juni 2021 Bremnes.Kari skrev (1 minutt siden): Takk for smiger😍 Å kunne si noe komplisert på en enkel måte er vanskelig og viser høy grad av forståelse. Jeg takker ærbødigst. Noe her du ville omformulert forresten? De punktene jeg allerede har kommentert. Nummer 11 er jeg helt uenig i. Koronapass hat vist seg helt unødvendig i Norge for eksempel. Passet i seg selv gir mer skade enn nytte i et langtidsperspektiv. 2
Gjest Stwo Skrevet 30. juni 2021 #16 Skrevet 30. juni 2021 Tenker også det kan være greit å presisere på punkt 4 at det er de uvaksinerte som skal testes. Det er ikke ønskelig å avdekke smitte blant vaksinerte.
stan Skrevet 30. juni 2021 #17 Skrevet 30. juni 2021 (endret) Bremnes.Kari skrev (53 minutter siden): Dette er ikke tråden før gøy. Du kan opprette din egen tråd for det. Dette er tråden for koronabud. Har du noen å tilføye? Å jeg visste ikke at bud er synonymt med tull og vås. Lærer noe nytt hver dag 🤣 Nytt bud: Ikke ta pandemien på alvor. Endret 30. juni 2021 av stan 1
Kågebruker Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 Pandemien har vist hvor viktig det er å ikke gi fagpersoner for mye makt. At politikere faktisk har en viktig funksjon når det gjelder å ha flere tanker i hodet samtidig. Alt handler ikke om Corona. Vi må leve også. 5
NorthernLight Skrevet 30. juni 2021 #19 Skrevet 30. juni 2021 Kågebruker skrev (4 timer siden): Pandemien har vist hvor viktig det er å ikke gi fagpersoner for mye makt. At politikere faktisk har en viktig funksjon når det gjelder å ha flere tanker i hodet samtidig. Alt handler ikke om Corona. Vi må leve også. Vi har da pokker meg ikke hatt det ille i Norge her det siste året i forhold til andre land? Høres ut som vi ikke har hatt det verre siden det kom ett skip til Bjørgvin i 1349.. 2
Ukjent. Skrevet 30. juni 2021 #20 Skrevet 30. juni 2021 Synes det var litt for lite religiøs svung over budene, ville omformulert det til 1. Du skal ikke ha andre tanker enn å stoppe koronasmitte 2. Du skal ikke misbruke koronaens navn og tulle om tiltak 3. Du skal holde karantenen hellig 4. Du skal ære Erna og Bent 5. Du må for all del aldri aldri nyse eller hoste offentlig 6. Du skal ikke bryte ventekarantenen 7. Du skal ikke gå uten munnbind 8. Du skal angi din neste 9. Du skal ikke begjære at andre får dra utenlands, men ikke deg 10. Du skal ikke gå utenfor døren om din nestes ektefelle kjenner noen som kjenner noen som har korona. 12
Anbefalte innlegg