AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Jeg jobber som regnskapsfører, og siden jeg startet i denne jobben, begge to ansatte som var der før ble sykmeldt og aldri kom tilbake. Jeg måtte bruke mange natter og dager for å avstemme og korrigere så mye rot en av dem har gjort. Han aldri avstemt noe regnskap i det hele tatt og aldri levert noe årsregnskap. Dessuten, fikk han autorisasjon fra finanstilsynet ( basert på at han jobbet der 2 års, men halv parten av tiden var sykemeldt ). Jeg ble alene på kontoret med kundene fra de to ansatte som ble bort + nye kunder vi har fått. Det ble ansatt en nye ansatte uten erfaring jeg måtte gi opplæring. Nå har eieren ansatte tilbake han som aldri avstemt noe regnskap i det hele tatt som oppdragsansvarlig, og han krever urealistisk ting. Jeg sa opp uten å ha noe jobb. Er i panikk nå når jeg tenker hva jeg har gjort. I tillegg vil det være mye vanskeligere for meg enn for en nordmenn for å finne jobb, i tillegg at jeg kan ikke forklare hva som skjedde på min forrige jobb til den nye arbeidsgiver... Kan ikke få dagpenger også selvfølgelig fordi det var jeg som har sagt opp. Anonymkode: 3d3d3...089
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Du vil få dagpenger. Du må søke med en gang om dette. Du får en "karenstid" i 18 uker når man sier opp selv. Etter 18 uker får du dagpenger. Du må registrere deg på Nav som arbeidssøker. Du kan få karriereveiledningskurs og du kan også få hjelp av karriereveiledere. Stå på. Det kommer heldigvis flere jobber der ute nå som ting åpner mer opp. Anonymkode: 4e73b...6eb 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 Start jobbsøking med en gang! Søk bredt, ikke bare der du bor. Og du kan forklare hvorfor du sluttet med at jobben ikke ble som avtalt i kontrakten. Anonymkode: 1209b...60f 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Bare å søke ny jobb, det ordner seg til slutt. Og sånn for fremtiden så bør du nok ikke være så redd for å stille krav til kolleger. Ansatte tilbake han som ikke har avstemt årsregnskap før, og han har urealistiske krav? Da må du sette ned foten og påpeke at hans kunder er hans eget ansvar. Noen ganger må man bare være ganske bestemt i arbeidslivet, hvis ikke blir man overkjørt av de som forsøker å sluntre unna. Og dem er det dessverre mange av. Anonymkode: e84d6...7fe 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Bare å søke ny jobb, det ordner seg til slutt. Og sånn for fremtiden så bør du nok ikke være så redd for å stille krav til kolleger. Ansatte tilbake han som ikke har avstemt årsregnskap før, og han har urealistiske krav? Da må du sette ned foten og påpeke at hans kunder er hans eget ansvar. Noen ganger må man bare være ganske bestemt i arbeidslivet, hvis ikke blir man overkjørt av de som forsøker å sluntre unna. Og dem er det dessverre mange av. Anonymkode: e84d6...7fe Ansatte han tilbake men bare som oppdragsansvarlig, jeg bare ser kommentarene hans, han var aldri på kontoret eller snakket med meg. Og dett er surreal for meg, siden hans både i 2019 og i 2020 på årsregnskaps tid ble bort og aldri avstemt eller sendt en eneste årsregnskap. Dessuten har sjefen hjulpet han med en falsk praksisattest for at kan kunne få autorisasjon fra finanstilsynet. Anonymkode: 3d3d3...089
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå