Gå til innhold

Løs mage og mensenmurringer uke 37, modningstegn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 37 og våknet med sterke mensenmurringer i korsrygg, nede i magen og innsiden av lårene. Har i tillegg nå vært på do to ganger med løs avføring, virker som tarmene tømmer seg helt 🙈 igår når jeg var hos jordmor sa hun at hodet lå langt nede i bekkenet. Kan det være tegn på at noe er på gang, eller er det bare jeg som er utolmodig?😂 hvordan startet din fødsel? Er andregangs, dog 9 år siden sist.. 

Anonymkode: e9736...c3b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt!! Ring føden

Anonymkode: 05b39...124

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Absolutt!! Ring føden

Ringe føden?🙈 har ingen rier eller vannavgang, tenker det er overdrivelse å ringe føden da?😅 ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ringe føden?🙈 har ingen rier eller vannavgang, tenker det er overdrivelse å ringe føden da?😅 ts

Jo det kan være😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 36 og har hatt sterke mensenmurringer i et par uker nå. Tror det bare er kynnere/modningsrier. Slik jeg har forstått det vil du merke forskjellen på det og vanlige rier ved at vanlige rier øker i intensitet og vil få en regelmessighet. Jeg har lastet ned rieteller på telefonen nå for å kontrollere litt. Har mange venninner som har reist inn på føden med falsk alarm pga dette, så tror det er en vanlig problemstilling på slutten av svangerskapet!

Anonymkode: ec613...c62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er enig med deg, Ts. Mye mulig fødselen starter i løpet av de nærmeste timene eller dagene, men man ringer ikke føden før man har fått rier, vannavgang eller mistenker at noe er galt. Diaré og (vonde) murringer er vanlig de siste dagene. Det du beskriver høres ut som mine siste dager før fødselen. Fra diaréen og de vonde murringene kom, tok det fortsatt noen dager før riene begynte. 

Anonymkode: 272c4...01b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er i uke 36 og har hatt sterke mensenmurringer i et par uker nå. Tror det bare er kynnere/modningsrier. Slik jeg har forstått det vil du merke forskjellen på det og vanlige rier ved at vanlige rier øker i intensitet og vil få en regelmessighet. Jeg har lastet ned rieteller på telefonen nå for å kontrollere litt. Har mange venninner som har reist inn på føden med falsk alarm pga dette, så tror det er en vanlig problemstilling på slutten av svangerskapet!

Anonymkode: ec613...c62

Jeg kjente ikke forskjell på rier og kynnere jeg hadde hatt de siste månedene før det var pressing på gang 😂🙈 dro på kontroll fordi det hadde kommet blod i trusa og «kynnerne» var mye tettere enn normalt og ikke ga seg når jeg slappet av. Hadde 9 cm da jeg kom inn på føden, og babyen var ute et par timer etterpå. Men smertenivået var helt likt som kynnere frem til det var pressrier. 

Anonymkode: 823d0...ace

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg kjente ikke forskjell på rier og kynnere jeg hadde hatt de siste månedene før det var pressing på gang 😂🙈 dro på kontroll fordi det hadde kommet blod i trusa og «kynnerne» var mye tettere enn normalt og ikke ga seg når jeg slappet av. Hadde 9 cm da jeg kom inn på føden, og babyen var ute et par timer etterpå. Men smertenivået var helt likt som kynnere frem til det var pressrier. 

Shiit😂🙈 hadde du andre tegn enn disse kynnerne/riene? Hvor langt var du på vei? Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er veldig heldig som har en grei kropp som ikke gir deg mer smerter enn det før 9 cm, men de fleste vil jo merke godt at de er i fødsel lenge før 9 cm. Jeg var ikke i tvil på 1 cm engang, selv om jeg hadde hatt modningsrier i flere dager allerede. 

Anonymkode: 272c4...01b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye modningsrier med andre barnet. Når fødselen startet i uke 39 var det rett på 2 minutter mellom riene. Hadde 15 min til sykehuset, og var 8 cm åpning når vi kom dit. Babyen kom en time senere😄

Anonymkode: 1f9a7...2d5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Shiit😂🙈 hadde du andre tegn enn disse kynnerne/riene? Hvor langt var du på vei? Ts

Jeg var i en lignende situasjon som den du siterer. Hadde svært løs mage og "tømte meg helt" i løpet av den lørdagen. Hadde bankende smerter i korsryggen til og fra, som om en hest sto og sparket meg i korsryggen. Ikke noe i magen, kjente ingenting der.

Pga en litt rar, oransje utflod som var så rikelig at jeg måtte bruke bind, ble jeg oppfordret av en venninne å ringe til føden for å spørre om det burde bli undersøkt. Jeg var akkurat 8 måneder på vei.

Jeg ringte, og de ba meg litt sånn nølende om å "ja, du får vel komme da, så får vi se på det".

Da jeg kom inn på fødeavdelingen, ble mannen og jeg sittende og vente en halvtime på å få komme til et undersøkelsesrom. Da vi ble vist inn på et slikt rom omsider, tok de på meg et riemålingsbelte. Der lå jeg i ytterligere tjue minutter, før det kom inn en dame, leste av undersøkelsen og sa at det var ingen rier å spore så det var bare å dra hjem. Ingen hadde undersøkt bindet eller utfloden min en gang.

Så jeg tok på meg jakken igjen, og vi sto og skulle si ha det, da jeg plutselig fikk det der "heste-sparket" i ryggen igjen, flere ganger. Jeg slapp fra meg et lite stønn og støttet meg på mannen. Først da ble jordmoren mistenksom og spurte om "noen" hadde foretatt en underlivsundersøkelse på meg. Nei, det var det ikke.

Så av med klærne igjen og ned på benken.
Da jordmora "kikket inn" der nede kom ut med et overrasket utrop og ropte "Du er jo i full fødsel, du, jenta mi! Her er det 6 cm åpning!"

Tenke seg til at vi var i ferd med å sette oss i bilen og dra hjem igjen den kvelden... Ungen hadde jo blitt født hjemme!

Fødselen over og ungen var ute totalt 1½ time etter at vi parkerte på sykehusets parkeringsplass, så med tanke på ventetiden i gangen før undersøkelsen, samt målingen med riebelte, var det ikke lange stunden jeg lå i selve fødesengen før ungen var ute!

Endret av Million
stavefeil rettet
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mensmurringer de siste tre ukene før fødsel og løs avføring mange ganger om dagen de siste tre døgnene før fødsel. Så det kan godt være at det nærmer seg for deg også! :) 

Anonymkode: 0520f...d4d

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Var i uke 37. Men som en annen her påpeker, det var en veldig enkel fødsel som kroppen min taklet veldig fint. Tror ikke jeg har spesielt høy smerteterskel eller noe sånt, er bare veldig heldig. Jeg trodde jeg skulle dø de to timene det tok etter at vi kom på sykehuset og ungen faktisk skulle ut, men åpningsriene var ikke vonde for meg.

Slimproppen gikk morgenen samme dag, hadde løs mage/diaré noen timer den dagen men ellers ingenting. Har visst arvet fødekropp av farmoren min 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...