Gå til innhold

Avstandsforhold etter mange år sammen, mulig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg og typen har vært sammen i snart 8 år. Vi har bodd litt rundt omring i Norge, og siste året bodde vi i utlandet. På grunn av koronasituasjonen endte vi opp i hjembyen vår hvor han har fått seg jobb. Jeg er snart ferdig med en Master, men jobbmarkedet her med min utdanning er dårlig da det kun er et selskap som har denne typer stillinger. Ett annet selskap her sa de gjerne ville starte opp en avdeling med stillinger innenfor min utdanning, men ville da trenge noen med erfaring. Det har de ikke fått, tross at de har prøvd i flere år. Jeg har nå fått er bra tilbud på akkurat det jeg er utdannet som i Oslo. Arbeidsoppgaver og lønn er bra, og jeg fikk et veldig godt inntrykk av arbeidsplassen. Jeg og kjæresten har bodd i Oslo i 5 år tidligere og trives godt der, men vi var egentlig mer innstilt på å begynne å kjøpe hus, tenke på barn og etablere oss i hjembyen ( Nord Norge). Han er ikke interessert i å flytte sørover igjen, men skjønner at dette er en god mulighet for meg.  Vi vurdere å kjøper noe her, mens jeg leier noe i Oslo i ett par år mens jeg jobber der, men jeg må jo bli der noen år når jeg først starter i en jobb. Er dette realistisk å få til ? Har noen lignende erfaring? Jeg er 29 og han er 31 om det er relevant. 

Anonymkode: 1b7d2...c91

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min jobbet 2 år i Nordland som nyutdannet, mens jeg studerte i Bergen. Da hadde vi bodd sammen i 4 år, og vært sammen i ca 6 år. Det gikk greit (vi er enda sammen 15 år senere), men vi brukte jo det vi hadde av tid og penger på å reise til hverandre. Vet ikke hvordan det er med pendlerfradrag nå, men vi måtte tilpasse oss reglene for å kunne få det (det var et problem av vi hadde en så liten leilighet sammen i Bergen at leiligheten i nord var større husker jeg).
Det var veldig viktig for mannen min sin karriere å få det til- hvis ikke hadde vi nok ikke gjort det. Og om det hadde vært mulig at jeg flyttet etter så hadde jeg gjort det. Jeg ble ferdig med studiene samtidig som han fikk jobb igjen i Bergen. 

Jeg tenker at dersom det er viktig for deg å ta jobben (det er det jo), og viktig for han å bli værende der dere bor så er det ikke urealistisk å få det til! 

Anonymkode: 8a83b...87c

Skrevet

Typen og jeg hadde 1år med avstand etter 4år som kjærester. 
Vi hadde to regler. Vi skulle prioritere å møtes 2helger i mnd - uansett hva som kom i veien av festligheter(Oslo/Trondheim). Og vi skulle prioritere å snakkes på FaceTime i løpet av dagen (hver dag). 
Det gikk bra og hvis man vet at det kunn er for en viss periode tror jeg man overlever. Tror det er veldig lurt å vite når avstanden opphører og ha ett tydelig tidsperspektiv på når man skal flytte hjem igjen. 

Jeg ville uansett anbefalt å ha en god samtale rundt forventningene man har til et avstandsforhold og hva det evt vil si for deres forsøk på å starte en familie.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...