AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Er begge deler ok å sende med fly? Skal bare 45 min med fly til annen by. Eller bør man velge det ene over det andre, er det eks lov å benytte bag? Føler Vaggen er større en en liten trillekoffert men er usikker? Anonymkode: 48fa9...26a
Kenelz Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 (endret) Hva med å sjekke det opp hos flyselskapet? Edit: Håndbagasje til bagasjehyllen går på mål (som regel 55x23x40 cm) og innsjekket bagasje går på kg (som regel 23kg). Dobbel sjekk på din flybillett om du har håndbagasje og/eller innsjekket bagasje. Har som regel ingenting å si om du reiser med bag eller koffert så lenge du holder deg innen for målene eller kg. Endret 30. juni 2021 av Kenelz
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 Kenelz skrev (18 minutter siden): Hva med å sjekke det opp hos flyselskapet? Edit: Håndbagasje til bagasjehyllen går på mål (som regel 55x23x40 cm) og innsjekket bagasje går på kg (som regel 23kg). Dobbel sjekk på din flybillett om du har håndbagasje og/eller innsjekket bagasje. Har som regel ingenting å si om du reiser med bag eller koffert så lenge du holder deg innen for målene eller kg. Jeg har begge, men Vaggen er uansett for stor til å gå som håndbagasje, kofferten også, så det må sjekkes inn. Men hva er mest praktisk og er det "lov" å sende bagger? Anonymkode: 48fa9...26a
Kenelz Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har begge, men Vaggen er uansett for stor til å gå som håndbagasje, kofferten også, så det må sjekkes inn. Men hva er mest praktisk og er det "lov" å sende bagger? Anonymkode: 48fa9...26a Det er lov å bruke bag fremfor innsjekket koffert om du holder deg innen 23kg. Dobbel sjekk mål og kg på din flybillett. https://www.norwegian.no/reiseinformasjon/bagasje/ https://www.vg.no/forbruker/reise/i/JogM9X/dette-er-de-nyeste-haandbagasjereglene https://www.sas.no/reiseinfo/bagasje/ 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har begge, men Vaggen er uansett for stor til å gå som håndbagasje, kofferten også, så det må sjekkes inn. Men hva er mest praktisk og er det "lov" å sende bagger? Anonymkode: 48fa9...26a Det er selvfølgelig lov å sende bagger. Bare pass på at det ikke er for mange løse stropper som henger og slenger, da kan den fort henge seg fast. Anonymkode: 81ba5...b52
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Du kan sende hva som helst, så lenge det ikke er for stort og så lenge det holder på tingene dine. Jeg foretrekker bag, mens andre foretrekker veske. Smak og behag. Anonymkode: 0baf5...3af
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 Bag er et helvete å dra rundt på da Anonymkode: 2270f...3f4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Bag er et helvete å dra rundt på da Anonymkode: 2270f...3f4 Den kan man ta over skulderen, koffert må man være. Så jeg vet ikke helt jeg Anonymkode: 48fa9...26a
Jdz Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 Trillekoffert > Bag. Alltid. Med mindre man skal på campingtur eller festival.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #10 Skrevet 30. juni 2021 Jdz skrev (Akkurat nå): Trillekoffert > Bag. Alltid. Med mindre man skal på campingtur eller festival. Hvorfor? Anonymkode: 48fa9...26a
Jdz Skrevet 30. juni 2021 #11 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Anonymkode: 48fa9...26a Jeg synes det er mer praktisk med en god trillekoffert. Jeg hadde før pandemien 100+ reisedager i året og hadde kommet til å bli sprø om jeg måtte drasse rundt på en bag. Det er selvfølgelig noen situasjoner hvor du ikke kan trille kofferten, men det er ikke snakk om mange løft i løpet av en tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå