AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Kjøpte hus med helt nyoppusset utleiedel for 2 år siden. Leieboerne flyttet ut her om dagen. Leieboerne vasket først en gang, men foreldrene måtte gå over (leieboerne var grisete folk som blant annet lot hunden sin bæsje overalt og aldri ryddet/vasket). Vi godkjente vaskinga, jeg ba de kun tørke over noen flater/vinduer som hadde skjolder etter vasking. Uerfaren som jeg er var jeg muligens ikke nøye nok. Glemte å sjekke inni skuffer/skap og sluk. Betalte ut depositum. Gikk ned dagen etterpå for å se nøye over leiligheten med mamma som er mer nøye enn meg. Var mye matrester/fett i skuffer og skap på kjøkken. Det er skjolder overalt: flisene på badet, komfyr, alle vinduer, flisene på kjøkkenet og speil. Da jeg så over leiligheten lå sluket i dusjen litt skjevt så trodde da det var rengjort. Men nei, lå sikkert 100 meter hår oppi der, utrulig kvalmt. Men greit, jeg godkjente vaskinga så jeg må nok bruke noen timer på å vaske over.. La merke til noen merker på veggen der det var dratt møbler etter veggen så var noen striper. Og det var en del merker i kjøkkenbenken. Men dette er kanskje vanlig slitasje? Men idag la jeg merke til et lite hull på størrelse med en femmer langt ned på veggen.. syns ikke hull går under normal slitasje..? Så også at de hadde brukt noen heftige skruer for å henge opp en hylle inni et skap på gangen.. skruene stod igjen, ekstremt tjukke skruer. Så hva anser egentlig dere andre utleiere som normal slitasje og hva trekker man for? Tar jo lærdom av dette til neste gang og må nok male leiligheten etter neste leietaker da disse har klart å fjerne en del maling med å vaske -.- Anonymkode: 84bd2...a6e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 Du har godkjent vasking og utflytting og tilbakebetalt depositum. Case closed. Du er en erfaring rikere og sjekker mer nøye neste gang. Anonymkode: a3f68...0a3 7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Vaskingen kan du be om utredning, og dersom det ikke er bra nok kan du leie noen til å vaske og trekke fra dep. Usikkert på nøyaktig prosessen i det. Når det gjelder hull og sånt, så kommer det an på hva som ble sagt når de flyttet inn, tenker jeg. Sa du at de ikke burde henge ting på veggene, eller sa du det var ok? Om du leier ut til mange, for eks studenter, burde du si til dem at de ikke kan henge opp noe. Om det er folk som skal leie i 5 år, så tenker jeg noe hull er ok Anonymkode: 64970...fdd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vaskingen kan du be om utredning, og dersom det ikke er bra nok kan du leie noen til å vaske og trekke fra dep. Usikkert på nøyaktig prosessen i det. Når det gjelder hull og sånt, så kommer det an på hva som ble sagt når de flyttet inn, tenker jeg. Sa du at de ikke burde henge ting på veggene, eller sa du det var ok? Om du leier ut til mange, for eks studenter, burde du si til dem at de ikke kan henge opp noe. Om det er folk som skal leie i 5 år, så tenker jeg noe hull er ok Anonymkode: 64970...fdd Men jeg godkjente vaskingen så har vel ingen sak der? De spurte om de kunne henge opp gardinstenger og det sa vi ja til, men ikke de feite skruene i gangen som bare står igjen.. Ja tenker det er mer ok om man bor der lenge, men at man spør først da. Skal være mer nøye med å formidle det til neste leietaker Anonymkode: 84bd2...a6e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Skjønner det som du anser depositumet utbetalt, og ønsker å være mer forberedt til og etter neste leieforhold. Det du beskriver er ikke ok, hverken hull i veggene eller manglende vask, som er vanskelig å se om man ikke er forberedt, og ikke sjekker nøkkelpunkter som sluk, og vifte. At de har brukt uegnede skruer for å henge opp gardiner kan unngåes om du vet hvilke skruer som bør brukes, og enten informerer leieboer om det som forbehold for å henge opp gardinene, eller at du tar med drill og passende skruer for å henge de opp selv. Og så er det lurt å være en vennlig utleier som er tydelig, både på hva du forventer av de, og hva de kan forvente av deg, og gi de rom for å skape ett hjem der. Anonymkode: 6c7b0...5f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå