Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og typen krangler en del, vi har holdt på et halvt år og vært sammen et par måneder. Vi krangler faktisk mye. Er livredd for å miste han fordi vi har det ellers veldig bra sammen. Føler selv kranglingen kommer av at vi fortsatt prøver å bli kjent, både på godt og vondt. Hva tenker dere? Er dette vanlig? Eller er forholdet dømt til å gå til grunne?

Anonymkode: d1058...594

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg og typen krangler en del, vi har holdt på et halvt år og vært sammen et par måneder. Vi krangler faktisk mye. Er livredd for å miste han fordi vi har det ellers veldig bra sammen. Føler selv kranglingen kommer av at vi fortsatt prøver å bli kjent, både på godt og vondt. Hva tenker dere? Er dette vanlig? Eller er forholdet dømt til å gå til grunne?

Anonymkode: d1058...594

LØP!

• Liker 3
Skrevet

Dette blir ikke bedre, tro meg

• Liker 2
Skrevet

Hva går kranglene ut på?

Skrevet

I min erfaring så er mye krangling starten på slutten….

Man må tidlig lære seg å kommunisere. Deres form er nå krangling…

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Slik var mitt forrige forhold, første krangelen var etter bare noen måneder. Og kranglingen fortsatte gjennom alle de 7 årene vi bar sammen.

Nå har jeg møtt en ny, og vi har snart vært sammen i 6 mnd. Har ikke kranglet eller diskutert en eneste gang, og jeg kjenner allerede nå hvor mye mer riktig dette forholdet er, enn det forrige.

Alt er bare trygt og godt, vi koser oss sammen, og relasjonen er kun positiv og fin. Hadde vi kranglet allerede nå hadde jeg nok avsluttet det hele, tror jeg. 

Men akkurat nå er forelskelsen så stor, at ingen av oss klarer se noe negativt i den andre.

Jeg tror du bør tenke deg nøye om. Krangler dere nå, mens dere burde vært hodestups forelsket i hverandre,  vil det neppe bli bedre etter hvert som hverdagen innhenter dere.

Anonymkode: 5a463...3b4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Samboer og jeg har vært sammen i 4 år, ikke krangla til nå. Vært uenige, ja, men ikke kranglet. 

Til og med meg og xen, som kranglet mye, kranglet vel ikke før det hadde gått et års tid. 

Ikke normalt. 

Anonymkode: af5f9...22a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri kranglet i starten av et forhold, for meg hadde det vært grunn til å gå. Kranglet for å bli kjent? Nei, jeg ble kjent med mannen min ved å prate som normale mennesker uten å heve stemmen eller lignende. 

Anonymkode: 4a69c...dd4

• Liker 4
Skrevet

Hadde det sånn i første forhold. Kranglet om alt og ingenting.  Fra omtrent uke 2. Og dette ble bare verre og verre. Forholde jeg er i nå som går inn i sitt 13 år så har vi kranglet 2 ganger. Vi har hatt diskusjoner. Men ikke gått over i direkte krangling.

Min eks derimot er på eks nr vet hva faen. Og der har det vært masse krangling med alle de han har vært sammen med. 
 Jeg hadde sett på det som rødt flagg. 
 Hvorfor mener du at kranglene oppstår fordi dere  prøver å bli kjent? Da vil jeg heller si at dere ikke er en god match med hverandre 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt greit at det er dårlig vær i et forhold av og til. Men det skal ikke generelt være dårlig klima.

Når starter kranglene generelt?

Hvem starter de?

Hva krangler dere om?

Hva avslutter dere kranglene med?

Hvem sier unnskyld?

Anonymkode: 06289...43b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi krangler mye i starten av forholdet. Som du sier var det en del av bli-kjent-fasen. Liksom forhandlet om grenser o.l. 
Femten år senere er vi fremdeles sammen. Ingen krangling.

Anonymkode: 9ccbb...93f

• Liker 3
Skrevet

Vi har vært sammen 4 mnd nå og enda ikke kranglet ordentlig. Jeg ser liksom ikke noe galt i denne mannen for jeg er så hodestups forelsket!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler ikke om å være uenig eller å "se noe galt" , men å kommunisere å løse det på en god og voksen måte. Når man er 20 år er man ikke så emosjonell moden. Da er det lett å løse uenigheter med krangling og skyldfordeling. Men så modnes man forhåpentligvis, og finner bedre måter å løse uenigheter som trengs å løses på.

Noen forblir emosjonelt umodne litt lenger enn andre. F.eks de med ADHD ligger et par år etter. De med narsissisme ligger stuck på 3-årsstudiet resten av livet...

AnonymBruker
Skrevet

Rettelse: 3-årsstudiet = 3-årsstadiet

Skrevet

Det burde ikke være nødvendig å krangle for å bli kjent eller teste grenser. Det høres for meg ut som om dere er trassige treåringer som sliter med å kommunisere som voksne. Og det er helt greit for meg dersom dere faktisk trives med det.

Men når du oppretter et innlegg her så er det for meg et hint om at du er i tvil, og da er det greit å tenke over dette grundig. For det er ingen garanti for at dette blir bedre. Tvert i mot er tjangsene større for at det fortsetter sånn eller verre.

Men tenk litt over hvordan dere er å være sammen med som par og. Selv om dere synes det er greit å "krangle" om alt for å teste grenser så er det ikke sikkert at de rundt dere synes det. Jeg har trukket meg unna venner som driver sånn da det er direkte slitsomt å forholde seg til.

AnonymBruker
Skrevet

Hva krangler dere om? Hva legger dere i krangling? 

Anonymkode: 6ae2e...ffc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hva krangler dere om? Hva legger dere i krangling? 

Anonymkode: 6ae2e...ffc

Godt spørsmål. Noen vil vel kalle det for «krangling» det andre kaller «diskusjon» osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Godt spørsmål. Noen vil vel kalle det for «krangling» det andre kaller «diskusjon» osv.

Ja, men kan du beskrive det dere gjør?

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på kranglene, tenker jeg. Jeg og min samboer kranglet endel i starten. Han var veldig sjalu over ting i min fortid, prøvde å la være å tenke på det og endte med å bli kald og fjern mot meg. Jeg pushet på å snakke om hva som var galt og det endte med krangler fordi jeg synes det var teit av han å reagere på noe jeg ikke kunne gjøre noe med, og han kunne ikke akkurat noe for hvordan han følte. Kranglene ble alltid verre og hyppigere hvis vi hadde drukket.

Nå er det nesten tre år siden vi hadde en krangel. Vi kan være uenige nå og da, men har lært oss å kommunisere og forstår hverandres behov når vi er uenige. Alt i alt er det veldig harmonisk og fint nå, og jeg er veldig glad for at jeg ikke gav opp i starten. 

Anonymkode: 82330...c17

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...