AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #1 Skrevet 30. juni 2021 Jeg har aldri bearbeidet at jeg ble voldtatt for 13 år siden.. Det var i kjæreste relasjon og skjedde flere ganger (fra jeg var 16) Tenker ikke på det hver dag, men jeg sliter fortsatt med det. Er det en måte å bearbeide dette på nå? Anonymkode: d300f...685
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Jeg har aldri bearbeidet at jeg ble voldtatt for 13 år siden.. Det var i kjæreste relasjon og skjedde flere ganger (fra jeg var 16) Tenker ikke på det hver dag, men jeg sliter fortsatt med det. Er det en måte å bearbeide dette på nå? Anonymkode: 5927b...dd7
venus24 Skrevet 30. juni 2021 #3 Skrevet 30. juni 2021 Gå til fastlegen din og be om henvisning til psykolog eller psykiater. ❤️ 2
starken Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Ble voldtatt da jeg var 12 år. Er i dag 19 år og tenkte jeg skulle greie meg uten hjelp. Ikke sjans. Oppsøk hjelp for det, det er mitt eneste råd. 5
MapleSirup Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Jeg fikk god hjelp av RPH i kommunen min. Kan anbefale det. Å få psykolog gjennom dps vet jeg ikke om du kvalifiserer til, så fastlegen en fint sted å starte. Det er hun/han som søker for deg. At det dukker opp i tankene dine nå er jo en rehabiliteringsprosess i seg selv også, tenker jeg. Det er mange traumer jeg har jobbet meg igjennom på egenhånd ved å reflektere mye og tørre å tenke det ordentlig igjennom. En nær venn kan også være til hjelp. Mye er gjort ved å våge og kjenne på det og snakke om det. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 MapleSirup skrev (4 timer siden): Jeg fikk god hjelp av RPH i kommunen min. Kan anbefale det. Å få psykolog gjennom dps vet jeg ikke om du kvalifiserer til, så fastlegen en fint sted å starte. Det er hun/han som søker for deg. At det dukker opp i tankene dine nå er jo en rehabiliteringsprosess i seg selv også, tenker jeg. Det er mange traumer jeg har jobbet meg igjennom på egenhånd ved å reflektere mye og tørre å tenke det ordentlig igjennom. En nær venn kan også være til hjelp. Mye er gjort ved å våge og kjenne på det og snakke om det. Hva betyr RPH? Jeg har vært åpen om det til mine venner, men føler at jeg ikke vil gå i dybden med det. Anonymkode: 5927b...dd7
Gjest Elder Millennial Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 Det er ikke alltid slik at man må snakke ihjel problemene hos en psykolog. Noen trenger å gå igjennom historien igjen og igjen mens andre vil fokusere mest på hvordan man kommer seg videre. Jeg ville bedt om hjelp, start med fastlegen. For meg så hjalp det veldig å ikke være så redd for de vonde følelsene.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har aldri bearbeidet at jeg ble voldtatt for 13 år siden.. Det var i kjæreste relasjon og skjedde flere ganger (fra jeg var 16) Tenker ikke på det hver dag, men jeg sliter fortsatt med det. Er det en måte å bearbeide dette på nå? Anonymkode: 5927b...dd7 Liknende sitausomher. 11 siden. Fikk PTSD-symptomer fem år etterpå da jeg plustelig traff på overgriper. Selv om du gjerne ikke har en PTSD-diagnose, er det mye nyttens hente i behandling. SÆRLIG om du er motivert for det. Noe,det virker som om du er. Be lege om henvisning til psykolog, du trenger ikke si noe mer enn at du vil bearbeide,et traume. spør ,eg gjerne hvis du lurer,på noe mer. (skriver anonymt her nå..så du får,referere,til,med som ... KOMMA (siden det ble,så mange av dem. Trykker,for,ofte på komme istedetfor space-knappen. Har for tykke fingre for dagens teknologi, gitt!) Anonymkode: 1a401...4fe
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #10 Skrevet 30. juni 2021 Du burde få hjelp av psykolog. Etter 13 år, er det helt klart at du trenger hjelp, og at dette er for mye å klare alene. Det er mulig å komme videre, når du får riktig hjelp. Håper du gjør det. Anonymkode: 2b0db...4b9
MapleSirup Skrevet 30. juni 2021 #11 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva betyr RPH? Jeg har vært åpen om det til mine venner, men føler at jeg ikke vil gå i dybden med det. Anonymkode: 5927b...dd7 Rask psykisk helse- kommunalt lavterskeltilbud. Jeg er enig i at man ikke alltid trenger grave «seg til bunns». RPH (her) driver kognitiv behandling. Dvs «praktisk rettet håndtering». Altså ikke sjelegranskning, men håndteringsteknikker. Det er slik jeg har opplevd det ihvertfall!
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #12 Skrevet 30. juni 2021 Jeg gikk til traumeekspert, men det var privat, så selvsagt kosta det litt. Men er veldig glad jeg kom til noen som var ekspert på akkurat det jeg slet med. Men det var ikke en relasjonsvoldtekt, så om du sliter for eks i relasjoner, kjenner jeg ei som fikk mye hjelp til å komme seg videre av en sexolog. Usikker på hvordan dette merker det og på hvilke områder i livet du føler at det hemmer deg? Anonymkode: da5a6...bc5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #13 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg gikk til traumeekspert, men det var privat, så selvsagt kosta det litt. Men er veldig glad jeg kom til noen som var ekspert på akkurat det jeg slet med. Men det var ikke en relasjonsvoldtekt, så om du sliter for eks i relasjoner, kjenner jeg ei som fikk mye hjelp til å komme seg videre av en sexolog. Usikker på hvordan dette merker det og på hvilke områder i livet du føler at det hemmer deg? Anonymkode: da5a6...bc5 Jeg sliter heldigvis ikke i relasjoner. Jeg føler bare at det ikke er bearbeidet og det plager meg med vonde følelser og faktisk mareritt. -ts Anonymkode: 5927b...dd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå