AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Lærer de ikke dialekter på teaterhøyskolen? Jeg er så lei norske filmer hvor mor har dialekt A, far dialekt B, sønn dialekt C, datter dialekt D og de bor et sted hvor folk snakker dialekt E, for å sette det på spissen. Dette usannsynlige dialekt-opplegget hvor skuespillerene snakker sin egen dialekt, uten at det gir mening for rollekarakteren å snakke den dialekten, ødelegger ellers gode filmer. Hvorfor? Anonymkode: 58f55...6e2 9
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #2 Skrevet 1. juli 2021 Hvis det er så ille så har produksjonen gjort en for dårlig casting. Det som virkelig ødelegger en film/serie er hvis noen sørfra prøver å snakke f. eks. nordlenning/trønder eller omvendt. Anonymkode: f56cf...a44 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #3 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 23.39): Lærer de ikke dialekter på teaterhøyskolen? Jeg er så lei norske filmer hvor mor har dialekt A, far dialekt B, sønn dialekt C, datter dialekt D og de bor et sted hvor folk snakker dialekt E, for å sette det på spissen. Dette usannsynlige dialekt-opplegget hvor skuespillerene snakker sin egen dialekt, uten at det gir mening for rollekarakteren å snakke den dialekten, ødelegger ellers gode filmer. Hvorfor? Anonymkode: 58f55...6e2 Er så enig, så enig. Har irritert meg så inn i h...... Før var det noe som het dialektcoach, er det funksjonen utkutta pga. budsjettkutt ? Alt som betyr noe er billig..billig..billig. Norske filmproduksjon i "Remastil". Anonymkode: 6ebf9...5f7 3
Djungelvrål Skrevet 1. juli 2021 #4 Skrevet 1. juli 2021 Elsker serien Neste sommer men når Eva (Janne Formoe) er den eneste av en familie på 4 som snakker kav Kristiansandialekt så blir det for dumt. 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå