Gå til innhold

Gravid etter MA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det noen som har blitt gravid igjen rett etter en MA, altså før mensen skulle komme igjen? Har hørt at mange blir gravide rett ettet spontanaborter, så lurer egentlig på om det samme gjelder for MA. Legen sa at det ikke gjør noe at man blir gravid rett etter, men at det er lettete om man venter til man har hatt en mens mtp svangerskapslengde. Noen som har erfaringer med dette?

Anonymkode: 7ca54...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er rett og slett at det er veldig forskjellig. Jeg har hatt to SA'er og to MA'er. På SA'ene ble jeg gravid nettopp på første EL etterpå. Var ikke noe vanskelig å fastsette svangerskapslengde da, for jeg visste når eggløsning var. Man kan oppgi "siste mens" som den datoen 14 dager før EL, så blir det helt riktig.

Men ved mine MA'er så tok det 8 måneder å bli gravid etter den første (mistet 14 uker på vei) og 9 måneder etter den andre (mistet i uke 9). Så for meg har det tydeligvis tatt tid for kroppen å ville bli gravid igjen når jeg har mistet senere. Mens SA'ene mine var så tidlig som rundt uke 6 begge to, og da har kroppen vært superklar for ny graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en MA i uke 8, i oktober 2020.
Ble planlagt gravid igjen på første forsøk, i februar/Mars 2021. Vi ville vente litt før vi prøvde på nytt men hadde heller ikke all verdens tid da jeg er 42 år. Er nå i uke 21. 

Anonymkode: c7ec9...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en MA i begynnelsen av desember i uke 9, ble gravid igjen i april, det endte i SA i uke 8

Anonymkode: 9c159...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

MA påvist i slutten av november, ble gravid igjen i midten av februar. Ventet en syklus og før vi prøvde, og da klaffet det på første forsøk. Brukte 14 mnd på å «få til» graviditeten som endte i MA. 

Anonymkode: 6273e...e78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde en MA i september, gravid igjen i november. Ventet altså en syklus før vi begynte igjen :) 

Anonymkode: 958be...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ble gravid 3 mnd etter begge gangene. Så hadde mensen 2 ganger i mellom.

Anonymkode: f4f31...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...