Gå til innhold

Kjøpe bolig på Frogner med samlet inntekt 800 000. Er det realistisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har kjøpt bolig med vanlig inntekt?

C4CE9141-569E-4A74-97FE-78B813CA3FA8.gif

Anonymkode: be617...98a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har 0 kr i lån, kan dere vel få 4 mill. Det er vel bare å se på finn.no om det finnes boliger på frogner til den prisen.

Anonymkode: 6a64f...9bf

AnonymBruker
Skrevet

Kort svar; nei. Men selvfølgelig finnes det unntak og muligheter, så stå på om det virkelig er det store ønsket.

Anonymkode: ca0c1...af2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har flere millioner i egenkapital. Hvis ikke nei, ikke veldig realistisk. 

Anonymkode: ffba1...a70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo helt an på hvor mye dere har i egenkapital.

Anonymkode: d51a8...a61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kommer jo helt an på hvor mye dere har i egenkapital.

Anonymkode: d51a8...a61

Null og niks

Skrevet

Frogner i Oslo, eller Frogner i Skedsmo-ish? Det siste vil nok være mulig

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

OM dere først sparer opp 15% egenkapital ja. Det finnes boliger på Frogner til under 4 millioner. MEN det er små leiligheter. De passer i mine øyne best til enslige eller kanskje et ungt par hvor man ikke har blitt for godt vant. Ser for meg dere heller har lyst til å bo litt romsligere et annet sted i Oslo? Og så kan dere jo selge om noen år, og da kanskje ha råd til noe større på Frogner?

Anonymkode: 6dbdc...2f0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Null og niks

Om dere ikke har EK så får dere ikke lån uansett om det er på Frogner eller Finnmark 

Anonymkode: 79aa5...0b5

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Frogner, med en samlet inntekt under middels? Med mindre dere har millioner i egenkapital så kan du glemme det. Hvorfor et av landets dyreste boligområder? 

Anonymkode: 97605...82f

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har null egenkapital så er det ikke bare Frogner dere ikke får kjøpt på, dere får ikke kjøpt noen steder….

Anonymkode: abca3...a03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du mener på den Frogner som er sånn ca. halvveis til Gardermoen fra Oslo så ja ,fullt mulig !

Anonymkode: f0338...dbe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 0.18):

Om dere ikke har EK så får dere ikke lån uansett om det er på Frogner eller Finnmark 

Anonymkode: 79aa5...0b5

Bullsheit. 
Men man må ha noen som kan kausjonere for seg.

Anonymkode: 36997...f5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 7.25):

Hvis du mener på den Frogner som er sånn ca. halvveis til Gardermoen fra Oslo så ja ,fullt mulig !

Anonymkode: f0338...dbe

Leilighet får man nok tak i for 4 mill på Frogner i Sørum, men enebolig kan du bare glemme med mindre den ligger kliss inntil togstasjonen der. 

Men ja jeg regner jo med at du mener Frogner i Oslo, TS. Hvorfor vil dere bo der? Uten dugelig med egenkapital så tror jeg dessverre at det er helt urealistisk. Jeg visste faktisk ikke at det gikk an å kjøpe bolig uten EK.

Anonymkode: 6a13a...942

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er ganske billig på Frogner i forhold til mange andre steder i Oslo. Trenger dere lån, bør dere spare opp EK først, som de over har nevnt.

Anonymkode: a594e...81e

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Bullsheit. 
Men man må ha noen som kan kausjonere for seg.

Anonymkode: 36997...f5d

Kausjonist stiller verdier disponibelt for banken som sikkerhet for lånet. Så det er definitivt egenkapital. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderte å flytte til Frogner i fjor, fra et av drabantbyområdene i utkanten av Oslo. Men den leiligheten jeg allerede har er egentlig mye finere, større og har kortere pendlertid til arbeidsplassen min.

Dersom dere ikke klarer det i første omgang, kan dere alltids kjøpe dere inn et annet sted og flytte til Frogner når dere har bygget mer egenkapital.

Anonymkode: 6204f...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...