AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Har i over 3 mnd hatt kontakt med en mann. Han flyttet langt unna pga jobb, og vi ble enige om å fortsette kontakten for å se hva som skjedde. Kontakten var bra den første tiden etter at han flyttet, men har etterhvert dabbet mer av fra hans side. Han har allikevel vært av og på, noe som har gjort meg forvirret. Fortalte han før helgen at hvis vi skulle ha kontakt er det viktig at vi prates mer i tlf slik vi gjorde før. Han var enig i det, men allikevel har det ikke blitt bedre. Da sendte jeg han en melding og spurte hva han egentlig vil med meg, og da fikk jeg til svar morgenen etter at han skulle ringe meg på kvelden. Han ringte sent i går kveld som avtalt, men dette var så sent at han hadde lagt seg og det ble ingen videosamtale som jeg hadde etterspurt. Han sa da at han skulle ringe meg slik at vi kunne se hverandre i dag istedenfor, det har han enda ikke gjort. Nå er jeg irritert og lei, og funnet ut at dette gidder jeg ikke å bruke mer tid på. Spørsmålet er bare om jeg skal skrive det til han, eller om jeg bare skal la være å ta mer kontakt? Ønsker å få fram dette for å hevde meg selv da jeg har vært litt på de siste dagene. Vet at det beste er å vente med og si det til han tar kontakt, men tenk om han ikke gjør det. Anonymkode: 1b6de...c41
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Hvorfor må han ringe, sørge for videosamtale osv? Kan ikke du ringe han da? Insje litt? Anonymkode: b59b1...320 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Han har flyttet langt unna pga jobb, sånn at det vil jo bli et distanse forhold uansett. Jeg hadde ikke sagt noe mer. Fases det ut, så gjør det det. Kanskje en treffes igjen senere og det passer bedre da om dere bor nærmere hverandre. Men en ting har jeg lært meg at å hele tiden snakke om ting, det er å sette hengelås på døra. Jeg hadde nok selv distansert meg og kanskje ikke tatt kontakt, vertfall mye mindre. Og.. jeg hadde sluttet å vente på han, og ikke tatt det så veldig seriøst rett og slett. Anonymkode: b495d...b01 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor må han ringe, sørge for videosamtale osv? Kan ikke du ringe han da? Insje litt? Anonymkode: b59b1...320 Fordi han sier selv at det er han som skal ringe, og føler at hvis jeg da ringer så har han uansett ikke vist den interessen fra han som jeg savner. Han hadde ingen problemer med å ringe før. Anonymkode: 1b6de...c41
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Jeg synes du høres litt masete ut.. 🙈 Anonymkode: 3eeb3...594 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Jeg ville bare tatt kontakt jeg. Sendt en mld siden han er så opptatt, hvor jeg beklaget, men ikke ser noen fremtid i forholdet og vil avslutte det. Eller noe i den stilen. Selv om du er irritert så ville jeg holdt meg ganske nøytral/hyggelig. Så er du ferdig med det, og slipper å gnage på dette og vente med dette til han evt. tar kontakt. Men jeg synes det er godt å få en avslutning på ting, og er utålmodig. Vet ikke hvordan du er. Anonymkode: 8c4af...6b5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes du høres litt masete ut.. 🙈 Anonymkode: 3eeb3...594 Det var første gang jeg tok opp dette før helgen og det var etter 4 dager uten kontakt, så hvis det er masete så vet ikke jeg. Men ja, jeg har vært litt på de siste dagene, nettopp for å vite hvor jeg har han. Har følt lenge at han bare har meg på vent, og jeg takler dårlig i lengden og bare nøye meg med litt smuler i hverdagen. Og har vært veldig tålmodig i 2 mnd nå. Ts Anonymkode: 1b6de...c41 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville bare tatt kontakt jeg. Sendt en mld siden han er så opptatt, hvor jeg beklaget, men ikke ser noen fremtid i forholdet og vil avslutte det. Eller noe i den stilen. Selv om du er irritert så ville jeg holdt meg ganske nøytral/hyggelig. Så er du ferdig med det, og slipper å gnage på dette og vente med dette til han evt. tar kontakt. Men jeg synes det er godt å få en avslutning på ting, og er utålmodig. Vet ikke hvordan du er. Anonymkode: 8c4af...6b5 Det er litt sånn jeg tenkte også. Sende en hyggelig avsluttende melding. Har vært tålmodig lenge nå, og det at han har vært så av og på (En dag kan han plutselig sende mange meldinger og bilder), og det har gjort at jeg har blitt litt sittende fast. Så har han perioder hvor han er fraværende igjen og bare sender korte meldinger som han ikke følger opp. Ts Anonymkode: 1b6de...c41 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Ikke så hyggelig når det blir sånn. Synes du har vært ærlig og bedt om svar. Ballen ligger hos ham. Fortsetter du å ta initiativ nå så blir det masete. Si at du gir ham litt tid, men at innen utgangen av neste uke må du få et klart svar på hva han ser for seg. Svarer han ikke da så går du bare videre. Det kan være mange grunner til at han ikke svarer, som ikke handler om deg. Problemet er bare at dette forholdet gjør deg usikker og du fortjener bedre. En voksen mann bør være i stand til å se at det ikke er greit med den typen av og på innsats. Anonymkode: 2368b...56d
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Synes det høres ut som det beste. Han kommer aldri til å forandre seg, og dere har for forskjellige behov. Han føles lunken allerede, og dette vil bare bli værre. Lykke til! Anonymkode: 8c4af...6b5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke så hyggelig når det blir sånn. Synes du har vært ærlig og bedt om svar. Ballen ligger hos ham. Fortsetter du å ta initiativ nå så blir det masete. Si at du gir ham litt tid, men at innen utgangen av neste uke må du få et klart svar på hva han ser for seg. Svarer han ikke da så går du bare videre. Det kan være mange grunner til at han ikke svarer, som ikke handler om deg. Problemet er bare at dette forholdet gjør deg usikker og du fortjener bedre. En voksen mann bør være i stand til å se at det ikke er greit med den typen av og på innsats. Anonymkode: 2368b...56d Skrev en lengre avsluttende melding nå, og mens jeg skrev fikk jeg plutselig en melding hvor han lurte på hvordan dagen min hadde vært. Sendte derfor ikke meldingen allikevel. Han sa han skulle ringe så vi fikk sett hverandre i dag, men det gjorde han ikke. Sa senest i går at jeg ønsket å se han snart. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Skal jeg la være og svare og la han lure litt kanskje? Er så lei av hele situasjonen nå, men klarte jo ikke å sende noen avsluttende melding nå når han tok kontakt. Ts Anonymkode: 1b6de...c41
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #13 Skrevet 30. juni 2021 Se det an et par uker til en måneds tid, og se hvor interessert han er i å holde kontakten, og om han følger opp med tanke på videosamtaler og kommunikasjon. Noen ganger så er det slik at motparten bør få tid til å tenke seg litt om og hva de vil, og i den perioden bør man ikke pushe på selv. Hvis man ofte er for "på", så gir man ikke nødvendigvis muligheten til den andre å vise hva han/hun vil. Men når den perioden har gått, så kan man fint avslutte hvis man fortsatt ikke syntes det fungerer, for om et avstandsforhold skal fungere, så er god kontakt/kommunikasjon alfa og omega. Er ikke det på plass på en måte som fungerer for begge, så er det egentlig ingen vits i å prøve. Når man bor et stykke unna hverandre, så er det jo som regel ikke slik at man kan ta et mer spontant kaffetreff eller hjembesøk, ting må planlegges. Da må begge være motiverte og ha lyst til å treffes, og det igjen betyr at kommunikasjonen må være på plass. Ta det fra en som har vært i flere gode og mindre gode avstandsforhold, du ønsker virkelig ikke å kaste bort tiden på noen som ikke er motiverte nok til å være i et slikt forhold. Enten så må man satse, eller så bør man avslutte. Velger du å avslutte, så syntes jeg det er ryddig å si fra på en fin måte etter tre måneder, det er lang nok tid til at man bør kunne gjøre det eksplisitt. Anonymkode: 44e7c...8f8 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #14 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Se det an et par uker til en måneds tid, og se hvor interessert han er i å holde kontakten, og om han følger opp med tanke på videosamtaler og kommunikasjon. Noen ganger så er det slik at motparten bør få tid til å tenke seg litt om og hva de vil, og i den perioden bør man ikke pushe på selv. Hvis man ofte er for "på", så gir man ikke nødvendigvis muligheten til den andre å vise hva han/hun vil. Men når den perioden har gått, så kan man fint avslutte hvis man fortsatt ikke syntes det fungerer, for om et avstandsforhold skal fungere, så er god kontakt/kommunikasjon alfa og omega. Er ikke det på plass på en måte som fungerer for begge, så er det egentlig ingen vits i å prøve. Når man bor et stykke unna hverandre, så er det jo som regel ikke slik at man kan ta et mer spontant kaffetreff eller hjembesøk, ting må planlegges. Da må begge være motiverte og ha lyst til å treffes, og det igjen betyr at kommunikasjonen må være på plass. Ta det fra en som har vært i flere gode og mindre gode avstandsforhold, du ønsker virkelig ikke å kaste bort tiden på noen som ikke er motiverte nok til å være i et slikt forhold. Enten så må man satse, eller så bør man avslutte. Velger du å avslutte, så syntes jeg det er ryddig å si fra på en fin måte etter tre måneder, det er lang nok tid til at man bør kunne gjøre det eksplisitt. Anonymkode: 44e7c...8f8 Kommer ikke til å gi dette noe lenger tid nå. Har allerede latt det skure og gå i snart 2 mnd med lunken kommunikasjon hvor han en sjelden gang plutselig er mer ivrig på kontakt igjen. Må legge til igjen at det er kun de siste dagene jeg har vært på, nettopp for å få svar på hva han egentlig vil. Så han har hatt god tid til å tenke seg om før det. Som du også sier, så ønsker jeg ikke kaste bort tiden lenger på noen som ikke satser i større grad. Valgte og ikke svare på meldingen han sendte sent i går kveld, da det var å ringe på video han sa han skulle gjøre. Tror du det var lurt? At han sender melding for første gang kl 23.30 rett før leggetid sender også et signal om at han ikke akkurat ønsker å holde i gang en samtale. Nei, noe så frustrerende. Ts Anonymkode: 1b6de...c41 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #15 Skrevet 30. juni 2021 Minner meg exen.. Han greide ikke å kommunisere på en god måte, og plutselig så ble kontakten redusert til en samtale på seine kvelden etter han hadde lagt seg. Han sa jo at han var glad i meg, men handlingen viste det motsatte. Det endte med at han gjorde det slutt på sms etter at jeg hadde reist hjem etter et helgebesøk . Ingen konflikt, bare konfliktsky i en alder av 47. Jeg hadde bare avventet litt til. Ikke tatt kontakt, men overlatt initiativet til han. Da vil du se det klarere. Den meldingen du har kladdet kan du jo sende når du ikke gidder å vente lenger . Anonymkode: 13879...48e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #16 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Minner meg exen.. Han greide ikke å kommunisere på en god måte, og plutselig så ble kontakten redusert til en samtale på seine kvelden etter han hadde lagt seg. Han sa jo at han var glad i meg, men handlingen viste det motsatte. Det endte med at han gjorde det slutt på sms etter at jeg hadde reist hjem etter et helgebesøk . Ingen konflikt, bare konfliktsky i en alder av 47. Jeg hadde bare avventet litt til. Ikke tatt kontakt, men overlatt initiativet til han. Da vil du se det klarere. Den meldingen du har kladdet kan du jo sende når du ikke gidder å vente lenger . Anonymkode: 13879...48e Så da er du enig i at jeg ikke bør svare på den meldingen han sendte i går kveld? Ts Anonymkode: 1b6de...c41
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #17 Skrevet 30. juni 2021 Du, han er ikke interessert. Er han interessert så vet du det, da er han tydelig og du er trygg. Anonymkode: ded25...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Du, han er ikke interessert. Er han interessert så vet du det, da er han tydelig og du er trygg. Anonymkode: ded25...c0d Pleier å merke ganske fort når en mann ikke lenger er interessert. Han her derimot sender så blandede signaler. Men han er ikke interessert nok nei, og nettopp derfor jeg ikke ønsker å bli satt på vent lenger. Anonymkode: 1b6de...c41 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #19 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Jeg synes du høres litt masete ut.. 🙈 Anonymkode: 3eeb3...594 Jesus, hun vil jo bare ha et svar! Han kan for pokker gi henne det? Er IKKE å mase dette, hun har gitt han plenty av muligheter og han bare utsetter. Er menn virkelig så sensitive at de ikke tåler et ærlig spørsmål? Anonymkode: f7780...61f 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #20 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Pleier å merke ganske fort når en mann ikke lenger er interessert. Han her derimot sender så blandede signaler. Men han er ikke interessert nok nei, og nettopp derfor jeg ikke ønsker å bli satt på vent lenger. Anonymkode: 1b6de...c41 Der har du svaret ditt -en sånn mann vil du ikke ha! Nå er det sol og sommer, og masse andre muligheter ☀️ Anonymkode: ded25...c0d 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå