Gå til innhold

Regner dere adopterte som nordmenn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hva den offisielle definisjonen er. Men jeg lurer på hva hver enkelt tenker i eget hodet. Regner dere utenladsadopterte som nordmenn. Eller som "norsk med innvandrerbakgrunn"?

Anonymkode: 104f2...1b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Norsk

Anonymkode: 49a34...cc8

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Norsk

Anonymkode: 92ac7...e3c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg regner de som norske. De har ikke innvandrererbakgrunn når de ikke rakk å bli påvirket av kulturen fra landet de ble født i. 

Anonymkode: d1cc2...e33

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er de norske. Alle mine adopterte venner kan ikke språket i landet de er født og har ingen tilknytning der. 

Anonymkode: 20620...db4

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

De har jo ikke noe innvandrerbakgrunn? Det er jo ingen bakover i slekta som har innvandret til Norge? 

Jeg ser på dem som norske

Anonymkode: 0ab00...d88

• Liker 13
Skrevet

Norsk, selvfølgelig! De har vokst opp med norske foreldre, har norsk som morsmål og har norske tradisjoner. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Norske så klart! Hvis de har innvandret så er det på grunn av de Norske foreldrene i såfall. Ikke deres valg. 

Anonymkode: 477f1...88a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er de kav norske. Et barn som blir til etter egg- og sæddonasjon i utlandet, vil du si at dette barnet har innvandrerbakgrunn også da eller?

De eneste som ser på adoptere som ikke-norske må jo være hjernedøde meningsfeller av PM.

Anonymkode: 6526b...416

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Som norske. Utseendet er bare en variasjon på lik linje med mørkt hår, lyst hår, blå øyne, grønne øyne, høy, lav, osv 

Anonymkode: ea415...efd

• Liker 8
Skrevet (endret)
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Regner dere utenladsadopterte som nordmenn.

Ja, helt klart. Jeg regner ikke utseende som definisjon på hvor man kommer ifra, men derimot hvor man er vokst opp og hvilken kultur man har/hører til.

Adopterte, som mange andre, faller innunder den definisjonen.

Endret av Jaybird
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vesenet deres er jo norsk, så ja. 

Anonymkode: 24043...691

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt klart norske.

Anonymkode: 5724b...c26

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 7bd11...238

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer alltid med tanken  "hvorfor spør du om det?" på slike spørsmål.. Er det slik at folk flest automatisk tenker "skal tro om denne personen er født i norge, er adoptert, har etnisk norske foreldre, er første, adre eller tredjegenrasjon osv når de måter mennesker de ikke kjenner som ikke ser ut som dem? 

Svaret er innlysende, alle som bor i norge og regner seg som norsk er norsk uavhenig av noe annet enn det.. Dessuten håper jeg virkelig ikke folk i det virkelige liv går rundt og bruker tid på å tenke på slikt, det må da være bedre ting å bruke tiden sin på? 

Anonymkode: cb41b...460

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Spør heller om de utenlandske adopterte kjenner seg som ekte norske...eller om de føler at det er noe som mangler.

Anonymkode: 6bbe6...b34

AnonymBruker
Skrevet

Hæ, selvfølgelig er de norske! Har selv adopterte i familien, og har aldri tenkt på dem som annet enn at de "tilhører oss".

Anonymkode: 8e5ce...787

• Liker 6
Skrevet

Adopterte er norske. 

De som er norske med innvandrerbakgrunn er også norske. 

Alle med norsk statsborgerskap er norske. 

• Liker 9
Skrevet

De er selvfølgelig norske.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...