AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Noen som har forslag? Helst på norsk. Anonymkode: a160f...e11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #2 Skrevet 30. juni 2021 Ingen? Vet at Jan Vardøen har skrevet en, men aner ikke om den er noe bra. Anonymkode: a160f...e11
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 Okei, jeg svarer for andre fang i min egen tråd. Litt flaut, men kanskje det kan være til hjelp for noen som googler samme tema og finner tråden. 🙈 Har nå kjøpt en oppskriftsbok fra «Love Food» med masse drinkoppskrifter. Er kjempefornøyd med den, den har mange klassiske drinker, noen litt mer ukjente og ganske mange alkoholfrie alternativer i tillegg. Har også bestilt boka til Jan Vardøen på biblioteket, så får vi se om den er noe bra. 😊 Anonymkode: a160f...e11 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Det finnes jo en million oppskrifter på nettet. Hvorfor vil du ha en bok? Anonymkode: 2d677...747
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det finnes jo en million oppskrifter på nettet. Hvorfor vil du ha en bok? Anonymkode: 2d677...747 Vil gjerne at oppskriftene holder et visst nivå, synes at det er mye hummer og kanari på nettet. I tillegg synes jeg at det er fint å lese om ulike typer alkohol og utstyr, og få et helhetsinntrykk av hva man trenger som nybegynner. Kort sagt, jeg vil lære om temaet. Anonymkode: a160f...e11 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 Da kan du jo begynne med å kikke litt her: https://www.nb.no/search?mediatype=bøker&subject=drinker* Når du har fått litt bakgrunn for egne meninger, kan du velge deg ut en bok du kjøper for å ha i hylla. Anonymkode: 2d677...747
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Tanken min er altså at du lærer deg noen av de gamle klassikerne, fra en eldre oppskriftsbok, så du har en bakgrunn for å vurdere de nyere og mer moderne oppskriftene. Anonymkode: 2d677...747
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #8 Skrevet 6. juli 2021 Denne er ikke på norsk, og den er både litt snever ettersom den først og fremst handler om franske drikker, og litt vid ettersom den også omhandler alkoholfrie drikker som varm sjokolade, osv., men det er en helt super bok, synes jeg, https://www.amazon.com/Drinking-French-Cocktails-Apéritifs-Traditions/dp/1607749297#customerReviews Anonymkode: 3ffef...459
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå