Gå til innhold

Hvilke farge?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei,

Kan noen der ute hjelpe meg. Jeg skal male stuen min, det kommer masse sollys inn..........og jeg vil gjerne ha lys snadaktig farge. Har besøkt en del forretninger men det går helt surr for meg der. Jeg vil ikke at den fargen skal gå mot gult eller aprikos/rosa..........vil ha sand/lyyyyys kamel aktig farge............er det noen der ute som skjønner hvilke farge jeg er ute etter.

Det hadde hvert fint om jeg fikk noen navn evnt. kode på malingen.

takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk innom en malerforretning, der du kan få ett fargekart som du kan studere nøyere hjemme.

Dessuten trodde jeg Sand var en egen farge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffe latte var det første jeg også tenkte på. Du finner den i Butinox' fargekart.

Lys Toscana er også kjempefin, men jeg vil ikke kalle det en sand-farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Delilah

Hei Lilli!

Tror jeg skjønner sånn nogenlunde hva slags type farge du sikter til. Jeg har malt 2 entrèer med en lys, beige farge og jeg ble veldig fornøyd. Rommene ble lyse, luftige og delikate. Dessuten kan man da ha litt farger på bilder, gardiner osv. i rommet, hvis man skulle ønske det. For da er veggfargen såpass nøytral at man kan tillate seg litt mer når det gjelder tilbehøret.

Den fargen jeg nevner her har jeg faktisk koden til også, men den ligger hjemme! Og nå er jeg på jobb.... :D

Aner jo ikke om du allerede er godt i gang med malingen eller ferdig for den sakens skyld. Men jeg kan skrive opp koden her senere i dag, når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delilah

Hei igjen Lilli og Tullerusk!

Her er koden til den lyse, beige fargen:

S 0505-Y30R

Dere vet de der "stripsene" som står i slike hyller i maleravdelingen. Vet ikke om denne fargen også har noe "navn" som "Kaffe latte" osv, men dette er ihvertfall koden. På stripsen/prøven så kan fargen muligens se en tanke aprikos ut (ikke mye), men på veggen så blir den faktisk veldig delikat. Jeg har faktisk malt med denne fargen både på miljøstrie på veggplater (da brukte jeg vannbasert, halvblank), og på vanlig trepanel. Da brukte jeg den som halvblank oljebasert. Syns fargen er like fin og luftig i begge kategorier. Den er liksom ikke for gul, ikke for grå og ikke for hvit. Noe som lett kan bli litt for sterilt. Syns den er akkurat passe hvis man er ute etter en lys, pen, litt "sandaktig" farge. Spesielt i en gang er det jo veldig fint med en lys farge syns jeg, for da ser rommet straks mye større ut.

Ønsker dere lykke til med opp pussingen begge to :P Det er veldig gøy å se hvor fint det blir når man er ferdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...