Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det går i fotball hver dag pga. EM. Gjort det de siste ukene. Vi bor i en liten leilighet i et boligfelt, så er litt stuck. Det er sommer og været er nydelig. Jeg har ikke noe sted å gjøre av meg. Kommer hjem fra jobb og vet ikke hvor jeg kan koble av. Har ingen å snakke med fordi fotball er i fokus på tv fra kl 17 - 18 til 23. Venner bor milevis unna og stua er okkupert hver ettermiddag. Det er mørkt og innestengt. 

Jeg synes dette er veldig kjipt. Jeg trodde jeg skulle være en skikkelig trivelig dame som tenkte at dette var kult og greit, men nei...

Anonymkode: 04291...64d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan ta en luftetur ut om du ikke ønsker å være i leiligheten?
Kanskje du har noen venninner som er i samme situasjon?
Kanskje personen som ser på fotball kan gjøre dette på et eget rom slik at du kan være i stua?

Anonymkode: 32a73...02d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare for noen uker, kan du ikke gå deg en tur i det fine været? Eller ta med deg nettbrett, en kopp te og legg deg i senga? Eller prøv å engasjere deg i det du og, bare for disse ukene? Det er snart over da 😄

Men skjønner det er kjipt. Jeg hadde en mann som hatet fotball, så jeg hadde konstant dårlig samvittighet for at jeg ville se fotball. Og ofret mange kamper for å henge med ham i stedet. Det var kjipt den veien og 🙈

Anonymkode: 8d7ff...d92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er to dager med spillefri nå, og få kamper igjen i det store og hele. Ta deg en tur ut, be mannen dra til kompis eller på pub for å se et par kamper og plutselig er EM over for i år 🏆😎

Anonymkode: 844ce...6e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du sa det jo selv; det er fint vær!! Da trenger du vel ikke å sitte inne?? Hvis det hadde høljet ute hadde jeg skjønt at det hadde vært et problem. Hvis du på død og liv MÅ sitte inne i finværet, har du ikke et nettbrett eller data du kan se film eller serie på?

Anonymkode: 1a199...40e

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor sitter du inne? Hvirfir går han ikke på puben og ser på?

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker fotball fordi min mann elsker det, og når slikt står på kan jeg drive med mine ting. Til og med lese bok uten at han synes det er kjedelig. 

Nydelig vær, så ingen grunn til å sitte inne nå. 

• Liker 1
Skrevet

Send mannen på forballpub.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sitte inne når det er finvær? Har du ikke veranda/balkong du kan sitte ute på, lese en bok, ta et glass vin osv? Eller gå deg en tur. Sitt foran EM med nesa i mobilen, det gjør jeg, plager meg ikke i det hele tatt.

Anonymkode: d0fce...b27

Gjest Alterego666
Skrevet

Det er fint vær. Ta med en god bok og gå på stranda. Ikke gjør samme feil som mannen som bruker den fineste tiden inne foran TVen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går mot strømmen her og skjønner hva du mener. Jeg er i samme situasjon. Til de som sier at man kan gå ut: det er ikke alltid at man vil gå ut, men slappe av hjemme. Jeg får ikke koblet av ute. Det føles klaustrofobisk å ikke få slappe av et sekund hjemme. Jeg skjønner deg veldig godt ts. Mitt tips er å kjøpe ørepropper, ligg deg på sengen og se på serie eller noe. 

Anonymkode: a9263...703

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mildt sjokkert over hvor mange som ikke har forståelse for situasjonen din, TS. Selvsagt er det ingen god løsning at du skal gå ut alene (du sier venner bor milevis unna) fra 18-23 hver kveld i to uker!! Jeg hadde bedt mannen dra på puben og se kamp minst annenhver dag.  Han har ikke noe rett på å okkupere stua på denne måten.

Anonymkode: 6d513...78a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke en fotballinteressert kompis, eller noe? Send ham evt på besøk dit.

Kjøp en ekstra tv til f.eks soverommet, og bytt på å ha annahver dag på soverom og stue?

Invester i bose (eller tilsvarende) høretelefoner med støydemping - til dere begge.

Det er fullt mulig for ham også å se fotball på nettbrett og annet rom enn stua innimellom. Mindre viktige kamper trenger ikke gå på tv’n i stua.

Har du ei god venninner du kan besøke? Overnatte hos? Gjør det om du kan.

Anonymkode: 07220...179

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg må si jeg fortsatt føler en takknemlighet over at vi nå bor i hus, der jeg kan rusle ut i hagen, eller sette meg i et annet rom. Her er det ikke bare fotball, men også tdf, hver sommer. 

Men, vi har regler. Felles middag, felles aktiviteter, volum, skru av når han egentlig ikke ser på (opplevde til og med at TVen fortsatt stod på når han tok seg en løpetur), og mer. Det må bare planlegges bedre. 

Og før, i liten leilighet, avtalte han også med venner slik at de var på pub, eller hos hverandre på omgang.

Og ikke minst - støyisolerende headset, da kunne jeg høre på mitt. Og innimellom når det ikke var så viktige ting var det. han som fikk bruke headset og Mac. 

Anonymkode: 9bfeb...f59

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...