AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Vi har hytte i Sverige så pleier dra på Liseberg. Pga korona og dårlig økonomi tenkte vi ihvertfall å få til en tur til Tusenfryd siden vi blir mest hjemme i år. Er to voksne, ett barn som elsker å kjøre karuseller og ett barn som ikke liker det. Liseberg: Inngang x 4: 480.- Ett åkpass: 395.- Sum:. 875.- Tusenfryd: Inngang x 4: 1836.- Vi 3 som ikke skal kjøre karuseller må altså betale like mye som han som skal kjøre. Ser ingen andre billetter så det er altså slik? Anonymkode: 41c68...9dc
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 24 minutter siden, AnonymBruker said: Vi har hytte i Sverige så pleier dra på Liseberg. Pga korona og dårlig økonomi tenkte vi ihvertfall å få til en tur til Tusenfryd siden vi blir mest hjemme i år. Er to voksne, ett barn som elsker å kjøre karuseller og ett barn som ikke liker det. Liseberg: Inngang x 4: 480.- Ett åkpass: 395.- Sum:. 875.- Tusenfryd: Inngang x 4: 1836.- Vi 3 som ikke skal kjøre karuseller må altså betale like mye som han som skal kjøre. Ser ingen andre billetter så det er altså slik? Anonymkode: 41c68...9dc Welcome to Norway. Anonymkode: 6384c...5a7 29
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Men hvorfor drar alle 4, når det kun er en som tar karuseller. Da kunne jo to av dere blitt hjemme. Anonymkode: e1c75...ba3 17
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Vi har hytte i Sverige så pleier dra på Liseberg. Pga korona og dårlig økonomi tenkte vi ihvertfall å få til en tur til Tusenfryd siden vi blir mest hjemme i år. Er to voksne, ett barn som elsker å kjøre karuseller og ett barn som ikke liker det. Liseberg: Inngang x 4: 480.- Ett åkpass: 395.- Sum:. 875.- Tusenfryd: Inngang x 4: 1836.- Vi 3 som ikke skal kjøre karuseller må altså betale like mye som han som skal kjøre. Ser ingen andre billetter så det er altså slik? Anonymkode: 41c68...9dc Grunnen til at Liseberg er såpass rimelig er fordi den eies av Gøteborg kommune. Men enig at Tusenfryd er dyrt, burde vært som i Tivoli i København hvor en kunne betale kun inngangsbillett og eventuelt kjørepass utenom. Det stemmer at pris er pr.person enten du skal kjøre eller ikke. Vi bor ikke langt fra Tusenfryd, så har hatt barn som både har hatt årskort der og venner som jobber der Anonymkode: 23b70...d26 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Det blir selvsagt litt når man må gange opp til en hel familie, men er 500 kroner for en hel dag i en park så fryktelig mye? Det er en skokk med ansatte på jobb, mange dyre maskiner som skal driftes og 25 prosent moms på billetten. I tillegg til at bedriften skal betale inntektsskatt, forsikringer etc. Til sammenligning koster det jo 150 kroner for å gå på kino i 1,5 timer… Synes egentlig 500 kroner for en heldagsaktivitet er god valuta for pengene. Og tipper det et mer styr enn gavn for Tusenfryd om de skal begynne med ulike billetter avhengig av hva de enkelte besøkende ønsker å gjøre der inne - hadde det vært økonomisk lønnsomt ville de sikkert gjort det for lengst. Anonymkode: 2db8b...63f 37
Gjest loveli Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det blir selvsagt litt når man må gange opp til en hel familie, men er 500 kroner for en hel dag i en park så fryktelig mye? Det er en skokk med ansatte på jobb, mange dyre maskiner som skal driftes og 25 prosent moms på billetten. I tillegg til at bedriften skal betale inntektsskatt, forsikringer etc. Til sammenligning koster det jo 150 kroner for å gå på kino i 1,5 timer… Synes egentlig 500 kroner for en heldagsaktivitet er god valuta for pengene. Og tipper det et mer styr enn gavn for Tusenfryd om de skal begynne med ulike billetter avhengig av hva de enkelte besøkende ønsker å gjøre der inne - hadde det vært økonomisk lønnsomt ville de sikkert gjort det for lengst. Anonymkode: 2db8b...63f Enig med deg, det er virkelig ikke dyrt på Tusenfryd.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Hvis man drar dit for å bruke attraksjonene (som man jo kan argumentere for at nettopp er poenget med en fornøyelsespark) så er en dagsbillett på Tusenfryd (459) billigere enn Liseberg (alt i ett til 495). Da er den eneste forskjellen at man med Liseberg sin billett får fastpass på fire attraksjoner (som du ikke kan velge selv). Jeg synes det er veldig deilig at man på Tusenfryd slipper å forholde seg til flere typer billettsystemer, at en billett er en billett, liksom, og at inngangsprisen ikke er en "lokkepris" hvor man må betale ekstra for å faktisk bruke parken. De jeg antar kommer dårligst ut av dette er jo folk som reiser i store grupper hvor bare et fåtall faktisk skal bruke parken. Da ville jeg revurdert turen og heller prøvd å finne en annen aktivitet (evt. bite i det sure eplet og betale 459 kr for å se på at andre tar karuseller). Anonymkode: 8071f...293 15
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det er veldig deilig at man på Tusenfryd slipper å forholde seg til flere typer billettsystemer, at en billett er en billett, liksom, og at inngangsprisen ikke er en "lokkepris" hvor man må betale ekstra for å faktisk bruke parken. Anonymkode: 8071f...293 Det blir vel ikke mindre deilig å forholde seg til at folk med andre behov kan få kjøpt andre billetttyper? Typisk voksne som følger barn. Fryktelig dyrt for å være barnevakt en dag. Anonymkode: 6384c...5a7 4
Potetjinta Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vi har hytte i Sverige så pleier dra på Liseberg. Pga korona og dårlig økonomi tenkte vi ihvertfall å få til en tur til Tusenfryd siden vi blir mest hjemme i år. Er to voksne, ett barn som elsker å kjøre karuseller og ett barn som ikke liker det. Liseberg: Inngang x 4: 480.- Ett åkpass: 395.- Sum:. 875.- Tusenfryd: Inngang x 4: 1836.- Vi 3 som ikke skal kjøre karuseller må altså betale like mye som han som skal kjøre. Ser ingen andre billetter så det er altså slik? Anonymkode: 41c68...9dc Tenk på hvor dyrt det er å vedlikeholde alle de karusellene i den store parken. Synes nesten det er rart det ikke er dyrere mtp hvor vanvittig store summer de må ut med kun for å vedlikeholde parken 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Aner ikke hvordan det er nå mtp antall i parken, men sånn til vanlig burde de ha en type billett for de som ikke tar karuseller og en for de som tar karuseller. Jeg mener de hadde armbånd da jeg var liten. Fargen på armbåndet avgjorde hvilke attraksjoner man kunne benytte seg av. Det er jo ikke sånn at de taper penger på å ha folk i parken som ikke kjører karuseller. De legger jo gjerne igjen penger på andre ting. Ofte vil jo hele familien reise selv om en eller to i følget ikke tar karuseller. Det er hyggelig å dra hele familien, liksom, når man skal noe i sommerferien. Anonymkode: 18d8d...77c 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Synes ikke det er ille. Det er store pris- og lønnsforskjeller i Norge og Sverige, så det er rart å sammenlikne sånn uten videre. Men hvis bare 1 av 4 faktisk har lyst til å kjøre karuseller, som er hele poenget med å dra til Tusenfryd, ville jeg funnet på noe hele familien kunne ha glede av i stedet. Anonymkode: b4e34...f3e 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Aner ikke hvordan det er nå mtp antall i parken, men sånn til vanlig burde de ha en type billett for de som ikke tar karuseller og en for de som tar karuseller. Jeg mener de hadde armbånd da jeg var liten. Fargen på armbåndet avgjorde hvilke attraksjoner man kunne benytte seg av. Det er jo ikke sånn at de taper penger på å ha folk i parken som ikke kjører karuseller. De legger jo gjerne igjen penger på andre ting. Ofte vil jo hele familien reise selv om en eller to i følget ikke tar karuseller. Det er hyggelig å dra hele familien, liksom, når man skal noe i sommerferien. Anonymkode: 18d8d...77c Det ville nok gått opp i opp. Parken koster x antall kr å drifte, så hvis noen billetter blir billigere (de som ikke skal kjøre karuseller), må noen billetter bli dyrere (de som skal kjøre karuseller) for å dekke tapet . Anonymkode: b4e34...f3e 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 Skammelige priser i dette landet, blir så flau når jeg tenker på de stakkars turistene som blir robbet for alt av penger når de kommer for å feriere her. Ei vafle med brunost til føkkings 90kr?! Kyss meg i ræva! Anonymkode: 489c1...674 12
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skammelige priser i dette landet, blir så flau når jeg tenker på de stakkars turistene som blir robbet for alt av penger når de kommer for å feriere her. Ei vafle med brunost til føkkings 90kr?! Kyss meg i ræva! Anonymkode: 489c1...674 Tusenfryd til 500 kr er ok pris mtp hvor dyr den parken er å vedlikeholde, men vafler til 90 kr er galskap. Hvor selges dette? Anonymkode: e4218...cfa 11
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det ville nok gått opp i opp. Parken koster x antall kr å drifte, så hvis noen billetter blir billigere (de som ikke skal kjøre karuseller), må noen billetter bli dyrere (de som skal kjøre karuseller) for å dekke tapet . Anonymkode: b4e34...f3e Ikke nødvendigvis. De ville antagelig fått en hel del nye kunder av typen som ts er. De som nå faktisk ikke gidder å dra dit fordi 1 av 4 skal benytte seg av attraksjonene ville helt sikkert dratt dersom de tre andre hadde fått tre billetter til prisen av en da. Feks 150 kr eller 200 kr pr pers. det hadde vært en mer overkommelig pris for å se på at andre tar karuseller. De som ikke kjører karuseller bidrar ikke til ekstra kø til attraksjonene, ekstra slitasje eller lignende. De går jo bare rundt i parken og legger igjen penger i boder og spisesteder. Anonymkode: 18d8d...77c 5
Hengebuksvinet Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 Kort kommentar: Lønnsnivået er jo myyye lavere i Sverige. Blir rart å sammenligne. Synes ikke Tusenfryd er så dyrt, jeg. Når man tenker på alt som er inkludert. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 Tusenfryd er dyrt og har dårlig mat Anonymkode: 740c8...7bb 2
Chomsky89 Skrevet 30. juni 2021 #18 Skrevet 30. juni 2021 (endret) SS skrev (49 minutter siden): Kort kommentar: Lønnsnivået er jo myyye lavere i Sverige. Blir rart å sammenligne. Beliggenheten også en helt annen. Tusenfryds beliggehet blir veldig kostbar for parken off-season, men også til en vis grad i sesong. I forrhold til str, og justert for lønnsnivå, så skal det være den dyreste fornøyelsesparken i verden å vedlikeholde, ifølge en eller annen artikkel jeg ikke finner i farten. Endret 30. juni 2021 av Chomsky89 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #19 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tusenfryd er dyrt og har dårlig mat Anonymkode: 740c8...7bb Enig. Prisen er helt horribel. Anonymkode: 3bfb1...c2c
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #20 Skrevet 30. juni 2021 I vårt tilfelle ble Liseberg dyrere enn Tusenfryd. Alle 4 ville kjøre diverse attraksjoner. En del av attraksjonen krevde mange kuponger. Måtte kjøpe nye hele tiden- pengene rant ut. I tillegg et veldig dillete system når man ikke er kjent med det. Anonymkode: fee9f...40e 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå