Gå til innhold

Ny Lada Niva i Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg så denne:

Bilen er så billig og fantastisk til sitt bruk, mye lik originalen fra 1977. Tilfredstiller diverse moderne utslippskrav, med en liten 1,7 liters motor. Jeg ser at Nivaen ble sist solgt i Norge i 1992, og importøren la ned i 2002. Men det bør da være noenlunde rimelig og greit å få en slik hit?

Anonymkode: 024f6...12c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Den nye versjonen av Suzuki Jimny og Lada Niva er en få nyere biler jeg kunne tenkt meg, dessverre så er Jimny nesten umulig å oppdrive siden Suzuki ikke klarer å produsere nok biler for å møte etterspørselen og jeg tror heller ikke den selges i Norge.

Niva burde det være mulig å få tak i siden de selges i Europa, men det spørs om de ikke blir veldig dyre mtp norske avgifter, Lada har en lang 5 dørs utgave av Niva som jeg liker godt. Har kjørt gammel Niva med 1.6 forgassermotor, fantastiske biler som tar seg frem over alt og siden de er enkle så er det heller ikke så mye som kan gå galt.

Anonymkode: 4821a...758

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4 dørs-utgaven har jeg kun sett i Russland, men jeg så en Bronco i Tyskland for 3-4 år siden. 17k€, nesten det dobbelte av hva den billigste versjonen kostet den gangen da. Disse bilene kommer fortsatt med innkjøringsoljer og trenger en service etter kun 5000 km. Men etter det er det enkle, fantastisk lettpleide biler...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

4 dørs-utgaven har jeg kun sett i Russland, men jeg så en Bronco i Tyskland for 3-4 år siden. 17k€, nesten det dobbelte av hva den billigste versjonen kostet den gangen da. Disse bilene kommer fortsatt med innkjøringsoljer og trenger en service etter kun 5000 km. Men etter det er det enkle, fantastisk lettpleide biler...

Vet at 5 dørs utgaven selges i Spania og andre europeiske land, innkjøringsolje og hyppige oljeskift ser jeg på som bare positivt. Mange nye biler har en del problemer med disse long-life oljene og lange intervaller, spesielt biler som blir brukt mye til småkjøring.

Selv har jeg en 38 år gammel Landcruiser og bytter olje og filter hver 5000 km, det er en billig forsikring mot motorproblemer. 

Anonymkode: 4821a...758

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det har du nok helt rett i. I den engelske videoen oppe er det også nevnt at 4-dørs-utgaven nå selges i England og Europa. Jeg mente mest at det sannsynligvis ikke er en stor slager; det går ikke mange av de rundt omkring, ikke en gang i Russland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...