Gå til innhold

Hvordan er det å flytte til Kongsberg som godt voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei 

Er det noen som er godt voksen som kan si noe om erfaringer i å flytte til Kongsberg? 

Jeg bor i nord Norge og har sykdom som gjør at jeg bør flytte til bedre og mere stabilt klima. Nå har jeg nettopp vært på besøk hos min unge sønn som flyttet til Kongsberg i fjor grunnet jobb. Pga at han bor der er det nærliggende å tenke på å prøve Kongsberg hvis jeg skal flytte til østlandet. Men jeg trenger også å gjøre andre ting og gjerne bli kjent med andre rundt min alder. Som uføretrygdet har man ikke en arbeidsplass hvor man blir kjent med folk. Og jeg har så mange ting jeg ikke kan gjøre pga armer som er dårlige, så fritidsaktiviteter begrenser seg også. Men noe vil kanskje bedre seg i bedre klima. Er ofte sammen med venninner, så det blir jeg å savne. Elsker å høre på musikk; helst blues, rock, litt pop. Var på blues konsert der nå da jeg var der. Liker å gå turer, danse (bena fungerer). Liker ellers å sy mm (på dager armene er bedre), bruker å gå på meditasjoner. 

I tillegg har jeg sett på boligpriser, og boliger er mye billigere enn i Tromsø. Jeg selger leiligheten i Tromsø om jeg flytter.

Håper noen kan si litt om hvordan det er å bo der som godt voksen 

Fant ikke ut hvor det passet best å legge innlegget 

Endret av Tista
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å flytte Kongsberg tror jeg blir vanskelig!

Anonymkode: 60e09...223

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Må jo starte med å bli religiøs. Tro kan flytte fjell!

Anonymkode: 65afc...e64

AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg kjenner ikke til Kongsberg, så aner ikke hva svaret på spørsmålene dine er. Men det er en mye mindre by enn Tromsø, så noe kan du nok tenke deg utifra det.

(Meg med det useriøse svaret ovenfor, se anonymkoden.)

Anonymkode: 65afc...e64

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Å himmel!  Hvor forsvant "til" ? 😄

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 18.05):

“Der skal byen ligge” sa Kristian Kvart, og veiva med armen rettning fossestrykene i lågen. Du flytter jo ikke noe sånt! 😂😂

• Liker 1
Skrevet

På den litt mer seriøse siden. Kongsberg har et rikt kulturliv, mange slags organisasjoner, og bie for en hver smak. Det er alltid litt turnover av folk på grunn av næringsparken og diverse annet. Det er så vidt jeg vet et bra bybuss-tilbud, som gjør at man kan vurdere en litt usentral bolig. 
Kongsberg kan uten tvil gi deg mye, men du må jo oppsøke folk og miljøer selv. 
Masse lykke til. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en voksen venn som flyttet til Kongsberg i jobbsammenheng. Han er nok en del yngre enn deg, men opplevde at det var vanskelig å skape en omgangskrets på Kongsberg.

Ifølge ham er det ikke så mange arrangementer eller aktiviteter, og mye av det som skjer er friluftsrelatert eller beregnet på småbarnsfamilier. Og så er det jazzfestival én gang i året, men da er det til gjengjeld mye liv.

Hva med Drammen? Da får du litt flere tilbud, og kort vei til både Kongsberg og Oslo? 😊

Anonymkode: 47a5f...780

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...