Gjest mann38 Skrevet 12. september 2005 #1 Skrevet 12. september 2005 HEi, trenger råd. For en måned siden sa konen etter en krangel at hun ikke har følelser for meg lenger. JEg innrømmer å ha mange feil som f.eks. hissig, ambisømhet,s, jobber for mye, irriterer meg over småting etc. HAr gjort stikk motsatt siste måneden, gjort alt for å forbedre meg, gitt konen oppmerksomhet, gitt blomster, etc men det ser ikke ut til å hjelpe. Hun bedyrer at der ikke er noen annen, og det må jeg stole på. Hun mener hun har løyet for seg selv siste året. Vi har vært gift i 9 år og har to barn. Vi har hatt våre ups and downs, kriser, og har hatt et slitsomt siste år, med travel 2-åring. HUn har gitt meg et par måneder for å se hvordan det går, men jegføler hun menalt allerede er ute av forholdet. Er det noen her som kan gi gode råd. Jeg har jobbet hardt siste måneden med forholdet, men føler at hun er likegyldig til det hele. Takker for alle råd.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #2 Skrevet 13. september 2005 Hei! At du jobber hardt for å forbedre deg er aldri negativt! Bare så det er sagt. Er ikke dette nok virker det som om du må slippe kona di. Det virker brutalt, men ønsker du å leve i et forhold uten kjærlighet fra henne? Er du villig til det? Jeg vet det er vondt - jeg har selv startet en tråd her inne om samlivsbrudd, så jeg vet at slikt er vondt. Men still deg spørsmålet: Du gjør alt hun ber om, men hun kan likevel ikke tilby deg kjærlighet. Er det er godt liv for deg? For henne? For barna?? Lykke til
Rannva Skrevet 13. september 2005 #3 Skrevet 13. september 2005 Du må selvsagt prøve, men det er ikke sikkert at du kommer så langt. De fleste kvinner tenker gjennom forholdet/et evt brudd lenge og veier for og imot, og forteller det ikke til mannen før hun har bestemt seg (viser undersøkelser, men jeg husker ikke hvor jeg leste det). Men ingen regel uten unntak, håper det ordner seg for dere.
Xora Skrevet 13. september 2005 #4 Skrevet 13. september 2005 Du sier det virker som hun er mentalt ute av forholdet? Hva ønsker hun selv da? Sier hun noe? Kommuniserer dere bra? Ønsker hun å tilbringe tid med deg? Prøver hun å komme deg i møte? Har dere snakket om samlivsterapi av noe slag? Vet ikke helt hva gode råd jeg skal komme med annet enn å gi henne tiden hun har bedt om - prøve å få til en åpen kommunikasjon, uten at det blir oppfattet som mas eller pes hos henne. Skjønner du har det tøft nå - håper virkelig det ordner seg. Lykke til! La oss høre hvordan det går.
Gjest gjest1 Skrevet 13. september 2005 #5 Skrevet 13. september 2005 Det hjelper ikke hvor hardt du prøver så lenge hun ikke prøver selv også. Hva med familierådgivnin el.l. ?
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2005 #6 Skrevet 13. september 2005 Om din kone har irritert seg over sider ved deg og deres samliv i flere år så tror jeg det skal mer til en en måneds "god oppførsel" fra deg for å få henne til å få følelsene tilbake. Det er bra at hun gir deg litt tid nå, men ikke bli desperat. Når jeg gjorde det slutt med faren til mitt barn så ble han så fortvilet at han bortimot "krøp" for meg og det føltes helt feil.Jeg var da også mentalt ferdig med forholdet lenge før jeg fortalte han om det. Vær deg selv, men slip bort de sidene som hun har reagert på. Jeg regner med at hun forut for dette har gitt deg beskjed om hvordan hun ønsker at samlivet skal være. Det beste jeg kan få i et samliv er god kommunikasjon. Det at min mann virkelig hører på meg og ikke minst tar til seg det jeg sier. Da føler jeg meg elsket. De gangene jeg føler at jeg prater til veggen så blir jeg enormt frustrert og merker hvordan de gode følelsene forsvinner. Vis at du ser og hører henne men ikke la det gå på bekostning av den du er. Du kan ikke leve resten av livet med å gå på tå hev. Håper det ordner seg.
nusta Skrevet 13. september 2005 #7 Skrevet 13. september 2005 Familierådgivning kommer som regel alt for sent på banen. Man bør ta kontakt med dem lenge før problemene rekker å tårne seg ordentlig opp. Dessuten er en måneds jobbing for ekteskapet alt for lite, du må nok være langt mer tålmodig. Problemer har gjerne kommet over en lengre tidsperiode, og det vil minst ta like lang tid å fikse på ting igjen. Og så er det viktig at kona di også jobber med saken, det nytter ikke at du driver intensiv jobbing for ekteskapet dersom ikke hun er med. Dere er jo to om både problemer og løsninger
Gjest jamsi Skrevet 13. september 2005 #8 Skrevet 13. september 2005 Har konen din snakket om forholdet deres tidligere i løpet av de ni årene dere har vært gift, om at du jobbet for mye, om at du er for hissig e.l.? Ofte er det ting i et forhold som er tatt opp flere ganger uten at det endrer seg, og til slutt forsvinner følelsene hos den ene av partene fordi at blir ved det samme. Og da nytter det ikke med å ta seg sammen en måneds tid og forvente forbedring, det vil ta tid. Du må vise din kone at du virkelig ønsker en forbedring. Og dere begge bør ta en tur til familierådgiver, selv om det er sent så er det greit å få hjelp til å kommunisere. Hvis det allikevel viser seg at ingenting nytter, så gi slipp på henne selv om det gjør vondt. If you love somebody, set them free.......
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #9 Skrevet 22. september 2005 Blir så sur når jeg leser sånt som dette. "Mistet" følelsene... Et ekteskap er MYE MER enn lidenskap. Det er snakk om en VILJE til å holde sammen uansett. Et ekteskap består av lidenskapelig kjærlighet og forpliktende kjærlighet. Til tider er det ømheten og gleden som er fremherskende, til andre tider er disse følelsene fraværende. Så lenge man virkelig bestemmer seg for å elske den andre så GJØR man det også! Men man må virkelig VILLE det. Et ekteskap fungerer ikke uten VILJEN. Mange tror at det å elske kunn handler om en følelse i hjertet..det er ikke sånn!!! Den dagen folk innser dette så vil skilsmisse statistikken slutte å øke. Når man gifter seg så betyr det ikke at man KUNN er lykkelig hele tiden. Man forplikter seg også til VONDE perioder. Virker som folk tror at de skal sveve på en evig rosa sky så lenge man gifter seg. ENESTE som gjelder er å ta vare på kjærligheten ved å være god mot hverandre og ha en vilje til det. Si dette til kona di. Håper hun tar til fornuft!
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #10 Skrevet 22. september 2005 Men du må også selvsagt ta deg selv i ørene og gjøre det DU kan for at det skal gå.
Cata Skrevet 23. september 2005 #11 Skrevet 23. september 2005 Blir så sur når jeg leser sånt som dette. "Mistet" følelsene... Et ekteskap er MYE MER enn lidenskap. Det er snakk om en VILJE til å holde sammen uansett. Et ekteskap består av lidenskapelig kjærlighet og forpliktende kjærlighet. Til tider er det ømheten og gleden som er fremherskende, til andre tider er disse følelsene fraværende. Så lenge man virkelig bestemmer seg for å elske den andre så GJØR man det også! Men man må virkelig VILLE det. Et ekteskap fungerer ikke uten VILJEN. Mange tror at det å elske kunn handler om en følelse i hjertet..det er ikke sånn!!! Den dagen folk innser dette så vil skilsmisse statistikken slutte å øke. Når man gifter seg så betyr det ikke at man KUNN er lykkelig hele tiden. Man forplikter seg også til VONDE perioder. Virker som folk tror at de skal sveve på en evig rosa sky så lenge man gifter seg. ENESTE som gjelder er å ta vare på kjærligheten ved å være god mot hverandre og ha en vilje til det. Si dette til kona di. Håper hun tar til fornuft! ← Og det var dagens beste!!! Helt enig med deg, gjest. Så lenge det ikke er mishandling eller utroskap med i bildet, så burde voksne mennesker kunne innse at et forhold ikke bare er "evig lykke" - det er noe som må jobbes med. Og til tider er det kanskje bare en som vil, men det betyr ikke at "den ene" nødvendigvis må gi opp i første motbakke. Da er det plutselig ingen som vil. Nå tenker jeg generelt og uttaler meg ikke spesifikt om trådstarters forhold, altså. Noe annet blir det selvsagt hvis man har prøvd omatt og omatt og det likevel ikke går. Da er det nok på tide å tenke på om ikke partene får det bedre hver for seg. Men å gi opp i første kneik, -niks.
Gjest Gjest_forvirret_* Skrevet 23. september 2005 #12 Skrevet 23. september 2005 Vil anbefale å lese boken "kjærlighetens 5 språk" Der har både jeg,min kjære og mangen av mine venninner lært mye. Les den begge to,og se om det kan blir bedre!! Lykke til
frizzbee Skrevet 24. september 2005 #13 Skrevet 24. september 2005 Andre som har beskrevet samme problem som deg her inne, har fått tips om å fiffe seg opp litt, være i godt humør og forsøke å være attraktiv, også for andre. Kanskje kona får opp øynene for deg igjen dersom hun ser at andre vil ha deg? Har lest at det har virket veldig bra for noen Lykke til, håper det ordner seg for dere!
Belit Skrevet 24. september 2005 #14 Skrevet 24. september 2005 Hvis du leser mange av de andre trådene her inne så vil du se at mange av kvinnene er lei seg, frustrerte og sinte fordi mennene deres ikke ønsker, gidder, er interessert osv osv i å være aktivt kjærester lenger. Mennene er fornøyde med den daglige tralten og trekker på skuldrene alle de gangene snakkesalige koner prøver å fortelle at de har lyst til å reise sammen, spise ute sammen, treffe andre sammen, gå på kino og teater sammen, delta på aktiviteter sammen. Så gidder ikke konene mer, og vil ut av forholdet. Da skjønner han ingenting, for han er jo fornøyd med tingenes tilstand! Jeg mener ikke å gni salt i såret, for du er sikkert en bra mann som har gjort ditt beste og som oppriktig ønsker å vinne kona tilbake nå som du innser hvor nær du er å miste henne. Jeg vil bare peke på at du kanskje kan få innsikt i hvordan kvinner mister engasjementet i forholdet ved å lese mange av samlivstrådene på KG. Håper du kommer i mål, lykke til
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2005 #15 Skrevet 25. september 2005 Det er jo helt latterlig at han må drive med sånn skuespill for at hun skal få øynene opp.
frizzbee Skrevet 2. oktober 2005 #16 Skrevet 2. oktober 2005 Det er jo helt latterlig at han må drive med sånn skuespill for at hun skal få øynene opp. ← er det mitt innlegg du sikter til? jeg mente ikke at han skulle bedrive skuespill, men heller ta seg selv i nakken og gjøre en innsats for forholdet... de fleste gjør en innsats for å være i godt humør, ta seg bra ut, rett og slett vise seg fra sin beste side i starten av et forhold. - og det tror jeg man bør anstrenge seg for å gjøre også etter at forholdet har "satt" seg... det var det jeg mente...
Gjest Hennry Skrevet 2. oktober 2005 #17 Skrevet 2. oktober 2005 Først, snakk med en god advokat, tenk på barna og økonomi, kast henne ut så fort som muligt. Hvis du prøver å jatte mer med henne er det du som taper mest når hun alikevel går.
Gjest synseren Skrevet 2. oktober 2005 #18 Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Synes ikke du skal spille skuespill for å vinne konen din tilbake. En må kunne være seg selv i et forhold, hvis ikke vil en ikke kunne slappe av. Det er å være seg selv vi mennesker kan best. Selvfølgelig kan du gjøre små justeringer som å jobbe mindre osv. Kanskje du skal godta kona sitt valg og gå videre. Du vil sikkert finne en som setter pris på dine menneskelige egenskaper. Endret 2. oktober 2005 av synseren
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 20. oktober 2005 #19 Skrevet 20. oktober 2005 drit i kona di! jeg hadde ikke giddet å finne meg i det engang! finn en annen da vel, som har følelser for deg, er ikke det bedre da? enn å tusle rundt i huset, med en som ikke føler noe for deg. hallo? wake up and smell the coffee! men du velger jo sjælv, hva du gjør. uansett, lykke til!
Helene Skrevet 20. oktober 2005 #20 Skrevet 20. oktober 2005 Tror damer stort sett har tenkt igjennom ting før de legger kortene på bordet. Dermed blir det desto vanskeligere å prøve å få henne til å snu. Familierådgivning kan jo prøves. Men hva med å prøve noe nytt? Gjøre noe sammen som dere aldri har prøvd før? Da blir det jo nye situasjoner på dere begge, og dere må prøve å tenke nytt? Forslag: starte kurs sammen (språk, matlaging, bilmekking) bowling, temareise, samlivskurs, vinklubb, kjøpe x-boks og konkurere skikkelig, osv. Underforstått: gjør noe fast SAMMEN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå