AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #21 Skrevet 30. juni 2021 Kala skrev (12 minutter siden): Signerer denne. Jeg fikk beskjed om å være tålmodig av hun som satte inn ballerine. Nå er det åtte måneder siden jeg satte inn, og de økte blødningene begynner å gi seg. Første mensblødning var virkelig monstermens, blødde gjennom før det hadde gått en time. Men det har avtatt, og normalisert seg for hver måned. Er så glad for at jeg satset på ballerine, godt å slippe og tukle til hormonene mine. House of femme her også 😊 Takk for at du deler. Jeg bor i Oslo-området, men har funnet en klinikk som har den. Vet du forresten når man kan sette den inn etter å ha født? Bør man vente til mensen er tilbake eller ikke? Anonymkode: 881fa...325
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #22 Skrevet 30. juni 2021 Noen flere som har erfaring med Ballerine? Anonymkode: 881fa...325
Gjest Chicchi Skrevet 30. juni 2021 #23 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Takk for at du deler din erfaring. Det er nettopp pga psykisk helse at jeg vurderer kobberspiral, da jeg ikke ønsker å ta hormoner. Pga traumer fra oppveksten har jeg vært gjennom en del tøffe runder psykisk. Fikk barselpsykose etter første fødsel da gamle traumer kom til overflaten. Har også lavt stoffskifte. Jeg har jobbet beinhardt med meg selv i flere år for å bearbeide traumer og komme dit at jeg turte å få et barn til. Det siste jeg trenger er noe som fucker med humøret. Heftig PMS og så kraftig mens som du beskriver er jo ikke fristende! Anonymkode: 881fa...325 Som noen skriver, kobberspiral burde ikke påvirke PMS, siden det er hormonfritt. Men det skjedde altså meg. Jeg ble et nytt menneske fra dagen jeg tok den ut. Men PMS-en kan jo ha ligget latent i meg, eller vært et resultat av en dårlig periode. Men ha det i tankene Jeg er gravid nå og vet ikke helt hvordan jeg skal løse prevensjon etter at baby kommer. P-piller frister ikke, jeg elsker å være hormonfri. Vurderer Natural Cycles, men vet ikke om jeg stoler 100% på det. Men kanskje et godt alternativ for deg? Så trist å høre at du har måttet kjempe deg gjennom traumer. Det må ha vært tøft, men det virker som du vet hva som er bra for deg ❤️
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #24 Skrevet 30. juni 2021 Jeg har nikkelallergi og tålte overhodet ikke Kobberspiral. Anonymkode: a725c...0b9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #25 Skrevet 30. juni 2021 Chicchi skrev (3 minutter siden): Som noen skriver, kobberspiral burde ikke påvirke PMS, siden det er hormonfritt. Men det skjedde altså meg. Jeg ble et nytt menneske fra dagen jeg tok den ut. Men PMS-en kan jo ha ligget latent i meg, eller vært et resultat av en dårlig periode. Men ha det i tankene Jeg er gravid nå og vet ikke helt hvordan jeg skal løse prevensjon etter at baby kommer. P-piller frister ikke, jeg elsker å være hormonfri. Vurderer Natural Cycles, men vet ikke om jeg stoler 100% på det. Men kanskje et godt alternativ for deg? Så trist å høre at du har måttet kjempe deg gjennom traumer. Det må ha vært tøft, men det virker som du vet hva som er bra for deg ❤️ Takk❤️ Det går veldig bra med meg nå, selvom det har vært hardt arbeid i mange år. Jeg er ikke egentlig så lysten på noe prevensjon! Har faktisk klart oss gjennom et langt forhold (10+ år) ved å bruke kondom i perioder og ellers hoppe av i svingen. Har kun blitt gravid når vi har prøvd, og har da blitt gravid på første syklus 3 ganger😄 Jeg tenker at det sikkert har gått så lett nettopp fordi jeg ikke har gått på prevensjon før vi prøving. Men har som sagt 2 barn nå (mistet 1 gang) og det føles ekstra viktig å ikke bli uplanlagt gravid… Håper du finner ut hva som blir riktig for deg etter at babyen har kommet 😊 Anonymkode: 881fa...325
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #26 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har nikkelallergi og tålte overhodet ikke Kobberspiral. Anonymkode: a725c...0b9 Oooops… det har jeg og! Så da tåler man ikke kobberspiral? Anonymkode: 881fa...325
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #27 Skrevet 30. juni 2021 Jeg hadde kobberspiral første gang før jeg fikk barn. Blødde mer eller mindre hele det første året, og det var veldig smertefullt i starten. Det ble bedre, og jeg hadde den i flere år uten noe særlig styr. Etter jeg fikk barn var det mye bedre, og jeg kommer til å bruke den så lenge jeg trenge prevensjon. Jeg har lengre blødninger, da, men ikke mer smerter. Veldig fornøyd. Reagerer negativt på hormoner. Anonymkode: edc43...036
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #28 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 30.6.2021 den 18.49): Takk for at du deler. Jeg bor i Oslo-området, men har funnet en klinikk som har den. Vet du forresten når man kan sette den inn etter å ha født? Bør man vente til mensen er tilbake eller ikke? Anonymkode: 881fa...325 Jeg satt inn ballerine nøyaktig 6 uker etter fødsel 👍🏼🥰 den påvirker jo ikke menstruasjonssyklusen så beskyttelse osv har ingenting med syklusen å gjøre i og med at det er kobberionene som beskytter lokalt. Så den kan du sette unn etter 6 uker tidligst når alt er grodd innvendig og alt et «på plass» igjen. Anonymkode: 33059...1e8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #29 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg satt inn ballerine nøyaktig 6 uker etter fødsel 👍🏼🥰 den påvirker jo ikke menstruasjonssyklusen så beskyttelse osv har ingenting med syklusen å gjøre i og med at det er kobberionene som beskytter lokalt. Så den kan du sette unn etter 6 uker tidligst når alt er grodd innvendig og alt et «på plass» igjen. Anonymkode: 33059...1e8 Takk for svar! ☺️ Anonymkode: 881fa...325
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #30 Skrevet 2. juli 2021 Det er en mulighet for at kobberspiral likevel kan påvirke hormonene indirekte, og ikke kun virker lokalt. Kvinner lagrer mer kobber enn menn, og kobberoverskudd kan skape problemer. Det finnes en svensk gruppe på Facebook med ulike erfaringer (mest negative). Kan nok ikke ta alt for god fisk, men her er det altså mange erfaringer. Se ellers nyhetssak fra VG Det finnes også flere nyhetssaker om man googler litt. Mine personlige erfaringer som muligens skyldtes kobberspiralen: Svimmelhet Følte meg mer avflatet i humøret Metallsmak i munnen noen ganger Dårlig syn noen ganger (tåkesyn) Oppblåst/stor mage Utflod Gal etter sukker Stiv i kroppen, muskler og ledd Bekkensmerter Tretthet Lav sexlyst Endte opp med å ta ut spiralen. Kjøpte meg en svindyr form for prevensjon - Ladycomp. Anonymkode: c0330...aac 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #31 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en mulighet for at kobberspiral likevel kan påvirke hormonene indirekte, og ikke kun virker lokalt. Kvinner lagrer mer kobber enn menn, og kobberoverskudd kan skape problemer. Det finnes en svensk gruppe på Facebook med ulike erfaringer (mest negative). Kan nok ikke ta alt for god fisk, men her er det altså mange erfaringer. Se ellers nyhetssak fra VG Det finnes også flere nyhetssaker om man googler litt. Mine personlige erfaringer som muligens skyldtes kobberspiralen: Svimmelhet Følte meg mer avflatet i humøret Metallsmak i munnen noen ganger Dårlig syn noen ganger (tåkesyn) Oppblåst/stor mage Utflod Gal etter sukker Stiv i kroppen, muskler og ledd Bekkensmerter Tretthet Lav sexlyst Endte opp med å ta ut spiralen. Kjøpte meg en svindyr form for prevensjon - Ladycomp. Anonymkode: c0330...aac Takk for tips! Anonymkode: 881fa...325 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2021 #32 Skrevet 3. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Takk for tips! Anonymkode: 881fa...325 Hei igjen. Vil bare presisere at dette er mine erfaringer, og noen er fornøyde med kobberspiral også. Jeg syns det er viktig med god og bred informasjon. Det er tross alt kvinnehelse det er snakk om:-) Anonymkode: c0330...aac 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå