Gå til innhold

Borettslag, gammel tv-boks. Kan jeg kaste den i el-avfall?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tidligere hadde vi Get, men for tre år siden ble det byttet til Telenor. Tv-boksen skal følge leiligheten, men hva gjør man med den gamle? Har ikke fått beskjed om å levere den inn.

Utviklingen har skjedd raskt, og jeg tror ingen vil ha bruk for den gamle boksen mer. Den er minst 5 -6 år gammel. Noen som vet?

Anonymkode: ed1fc...3a0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en lur ting å gjøre ja, kaste som el-avfall. 

Anonymkode: 29a43...c7d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det høres ut som en lur ting å gjøre ja, kaste som el-avfall. 

Det var det jeg trodde. Sjansen for at borettslaget vil etterlyse den er kanskje lik null? 

Nå er det helt andre funksjoner som gjelder. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

La oss spørre KG, enn å sende en mail til styret. Bra!

Anonymkode: 3d845...c7a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

La oss spørre KG, enn å sende en mail til styret. Bra!

Anonymkode: 3d845...c7a

Styret her er noe for seg selv. Det kan gå flere uker før de svarer, og ingen svarer på telefonen. Kanskje det bare gjelder meg og ikke de andre andelseierne. Har ikke fått noen info om hva som skal gjøres med de gamle boksene. Det står ingenting på hjemmesiden. Veldig informativt av deg dette ab c7a. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Bare til å kaste den, Ts.

Anonymkode: ff131...57f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi byttet bokser og slikt, sendte vi disse tilbake til leverandør. Men jeg bor ikke i noe borettslag eller noe, da.
Har du hørt med naboene om hva de har gjort?

Anonymkode: 3e783...dc9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det var det jeg trodde. Sjansen for at borettslaget vil etterlyse den er kanskje lik null? 

Nå er det helt andre funksjoner som gjelder. 

ts

Tviler på at den vil bli etterlyst når dere har byttet leverandør. Om dere skulle bytte på nytt vil jeg tro dere får nytt utstyr. 

• Liker 1
Skrevet

Styret er da ikke interessert i disse tv-boksene. Det du gjør er å sende en mail til Get og oppgi modell og høre om de vil ha det tilbake.

De hadde helt sikkert bedt om å få den i retur da dere gikk over til nytt om det hadde vært av interesse, men modellen har sikkert utgått. Det riktige da er å kaste den på el-avfall.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (3 timer siden):

Styret er da ikke interessert i disse tv-boksene. Det du gjør er å sende en mail til Get og oppgi modell og høre om de vil ha det tilbake.

De hadde helt sikkert bedt om å få den i retur da dere gikk over til nytt om det hadde vært av interesse, men modellen har sikkert utgått. Det riktige da er å kaste den på el-avfall.

Dette stemmer!

Jeg var i samme situasjon, og ringte leverandøren. De registrerte den ut av systemet sitt, og ba meg levere den til el-avfall.

Ring dem før du foretar deg noe.

Anonymkode: 9ff78...d17

• Liker 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Tidligere hadde vi Get, men for tre år siden ble det byttet til Telenor. Tv-boksen skal følge leiligheten, men hva gjør man med den gamle? Har ikke fått beskjed om å levere den inn.

Utviklingen har skjedd raskt, og jeg tror ingen vil ha bruk for den gamle boksen mer. Den er minst 5 -6 år gammel. Noen som vet?

Når dere ikke har fått beskjed om å sende dem inn, er det bare å kaste i el-avfall.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 19.56):

Styret her er noe for seg selv. Det kan gå flere uker før de svarer, og ingen svarer på telefonen. Kanskje det bare gjelder meg og ikke de andre andelseierne. Har ikke fått noen info om hva som skal gjøres med de gamle boksene. Det står ingenting på hjemmesiden. Veldig informativt av deg dette ab c7a. 

ts

Er styreleder. Tenk på at styret ikke er ansatte som er tilgjengelig 24/7. Vår oppfatning er at beboere gidd i liten grad søke informasjon og løse problemer selv. Du aner ikke hva som kommer av forespørsler. Når det er sagt så gjør vi alt hva vi kan for å skape et godt bomiljø - det innebefatter at vi svarer på henvendelser fortløpende. Det er ikke påkrevd for styret men vi gjør det som dugnad. 

Ta tv boksen din og putt den i en eske. Skriv adresse til firmaet som dere tidligere hadde avtale med. Send den uten porto og uten ditt navn på - da betaler mottaker og du har resirkulert på en god måte. 

Anonymkode: 08be9...ef4

AnonymBruker
Skrevet

Det er da vel bare å ringe Get å spørre?

Anonymkode: 5d3a9...e10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...