Mari_01 Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Har en liten leilighet og ønsker å selge den. Synes det er så dyrt å bruke en eiendomsmegler for en liten og billig leilighet.
Gjest Lommerusk Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Ja! Har solgt vårt privat. Sparte ekstremt mye penger. Du setter sammen kontrakt med advokat, vet ikke sikkert, men tror vi betalte ca 10000 for alt.
Mari_01 Skrevet 29. juni 2021 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2021 (endret) Jeg har lite kunnskap rundt dokumentasjoner. Fikk du hjelp fra advokaten? Hva med bilder, budrunde og annonsen på finn.no Endret 29. juni 2021 av Mari_01
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Vær klar over at mange styrer unna boliger som er solgt privat. Det er jo kun selger som får gevinsten av å gjøre det på den måten. Anonymkode: 40f7a...955 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Vet at i banken her, kan du kjøpe en pakke til ca. 12-15000. Da er alt med juridisk til det offentlige osv. Annonsering og bilde må du ordne selv. Betalte 1500 for en privat fotograf, og holdt visning selv. Eiendomsmeglere er bare noen overbetalte tullinger. Anonymkode: 93e0c...6f4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Det juridiske samt bilde+tekst i annonsen er det viktigste å få gjort "riktig" tenker jeg. Greit at du ikke fremstår som en creep eller en som har noe å skjule på visning. Jeg tenker at det er selve visningen samt kommunikasjonen ("pushingen") i en budrunde som kan være de største utfordringene å gjøre selv kontra bruk av megler. Det AB...6f4 over her anbefaler hørtes lurt ut. Anonymkode: 20234...dcb 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 https://www.himla.no/eiendomsmegling/?gclid=CjwKCAjwieuGBhAsEiwA1Ly_nTUhXck37p1HUUX6OfP0lEIxxNBDH0eN_trXwOmB27As5nwZjaW2zBoC1U8QAvD_BwE Noe å vurdere? Anonymkode: aaa73...3e6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Jeg endte opp med å måtte ta budrunden selv. Hadde mange som ville på privatvisning og megleren min var bortreist. Hovedvisningen ble ingenting av, men måtte likevel betale for visningen han egentlig skulle ha hatt. Neste gang fikser jeg det selv! Anonymkode: 0afcc...b9a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Bare mal alle veggene hvite eller beige, legg planter i hvert et rom (oppå dasslokk, i barnesengen osv) og sett en ananas på kjøkkenbenken så skal du se det går bra.. Anonymkode: 66d7d...459 6
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Sett opp noen digre parasoller i hvert rom for å få dem til å skille seg ut.. Anonymkode: 66d7d...459
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #11 Skrevet 30. juni 2021 Bruk konseptet Lettsolgt fra Eiendomsmelger 1, mye billigere og du får en ansvarlig megler. Du trenger kun holde visning selv, megler tar seg av resten. Gjorde dette med min leilighet, gikk veldig fint. Anonymkode: 540f3...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #12 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare mal alle veggene hvite eller beige, legg planter i hvert et rom (oppå dasslokk, i barnesengen osv) og sett en ananas på kjøkkenbenken så skal du se det går bra.. Anonymkode: 66d7d...459 Oppå dasslokk 😅 Anonymkode: e75d7...1ab
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #13 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Oppå dasslokk 😅 Anonymkode: e75d7...1ab Ja, trikset er å skille seg ut Anonymkode: 66d7d...459
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #14 Skrevet 30. juni 2021 Solgte privat, brukte advokat for å ordne med papirene. Anonymkode: c60f6...6a8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #15 Skrevet 30. juni 2021 Mari_01 skrev (17 timer siden): Har en liten leilighet og ønsker å selge den. Synes det er så dyrt å bruke en eiendomsmegler for en liten og billig leilighet. Nei, megleren gjør en god jobb og gir ekstra trygghet. Tenker at jeg ikke hadde fått det samme privat fordi jeg hadde mister interessenter. Jeg har juristutdannelse og erfaring nok til at jeg fint kunne gjort det selv, men jeg var inneforstått med at det krever en del arbeid. Vet du f.eks hva slags informasjon du skal innhente og opplyse om? Hvordan du utformer en salgsoppgave? Og selbe oppgjøret må du uansett ha advokat til 10-150000. Annonser må du betale for. Ender fort med å ikke spare så veldig mye. Anonymkode: bbe7b...95a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #16 Skrevet 30. juni 2021 Å selge privat er ikke en dum ide, men vær obs på at noen kjøpere kan være lunkne til å gå på visning som holdes av eier. Har opplevd det selv noen ganger, og det er utelukkende negativt (er det noe jeg ikke liker/ville ha endret på føler jeg ikke at jeg «kan» påpeke det ovenfor partneren min der og da siden selger kan høre det, jeg tør ikke spørre like mange spørsmål om løsninger som for meg fremstår som «idiotiske», det er kleint å bare «takke for titten» og si nei til å bli satt på liste, og en eier spurte ikke en gang om vi ville stå på lista (hadde han spurt hadde vi nok sagt ja, og siden han slet med å få solgt så hadde vi til og med kanskje lagt inn et bud) osv.) Anonymkode: d6c75...d38
Mari_01 Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #17 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vet at i banken her, kan du kjøpe en pakke til ca. 12-15000. Da er alt med juridisk til det offentlige osv. Annonsering og bilde må du ordne selv. Betalte 1500 for en privat fotograf, og holdt visning selv. Eiendomsmeglere er bare noen overbetalte tullinger. Anonymkode: 93e0c...6f4 Hei, Kan jeg spørre hvor du kjøpte pakke?
Mari_01 Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #18 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, megleren gjør en god jobb og gir ekstra trygghet. Tenker at jeg ikke hadde fått det samme privat fordi jeg hadde mister interessenter. Jeg har juristutdannelse og erfaring nok til at jeg fint kunne gjort det selv, men jeg var inneforstått med at det krever en del arbeid. Vet du f.eks hva slags informasjon du skal innhente og opplyse om? Hvordan du utformer en salgsoppgave? Og selbe oppgjøret må du uansett ha advokat til 10-150000. Annonser må du betale for. Ender fort med å ikke spare så veldig mye. Anonymkode: bbe7b...95a Skjønner, men jeg synes fortsatt det er veldig dyrt for den leiligheten jeg har. Min leilighet er litt over 1 mill, de vil ha ca. 100 000. Det er ingen garanti siden det kommer an på hvor mange som er interessert i boligen. Hva synes du om Samsolgt?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #19 Skrevet 30. juni 2021 Du må finne ut av hvordan gå frem med skjøte hvordan finne all informasjonen man skal vise på huset og den slags. Du kan se et eksempel på et skjøte på nett, bare der dukker det gjerne opp ord og fraser man ikke har hørt før. Alle slike ting må du finne ut av på egen hånd. Jeg har sett det bli gjort en del feil som kostet å få rettet opp i. Anonymkode: a73b0...11d
Mari_01 Skrevet 30. juni 2021 Forfatter #20 Skrevet 30. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å selge privat er ikke en dum ide, men vær obs på at noen kjøpere kan være lunkne til å gå på visning som holdes av eier. Har opplevd det selv noen ganger, og det er utelukkende negativt (er det noe jeg ikke liker/ville ha endret på føler jeg ikke at jeg «kan» påpeke det ovenfor partneren min der og da siden selger kan høre det, jeg tør ikke spørre like mange spørsmål om løsninger som for meg fremstår som «idiotiske», det er kleint å bare «takke for titten» og si nei til å bli satt på liste, og en eier spurte ikke en gang om vi ville stå på lista (hadde han spurt hadde vi nok sagt ja, og siden han slet med å få solgt så hadde vi til og med kanskje lagt inn et bud) osv.) Anonymkode: d6c75...d38 Takk for at du deler! Å holde visningen selv er min største utfordring Endret 30. juni 2021 av Mari_01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå