Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva erfaringen deres er der. Har kontaktet to selgere på finn som har samme tingen som jeg er interessert i, og er klar til å komme og hente eller avtale hentetidspunkt når som helst. Hos begge stilte jeg noen generelle spørsmål og gav dem nummeret mitt i første melding. Den ene leste meldingen første melding ganske raskt, men svarte ikke før dagen etter. Den andre svarte ganske umiddelbart. Til begge svarte jeg tilbake at jeg er interessert i å komme og se og hente tingene og når det kan passer, men så er det bare blitt stille. Uten at annonsen er fjernet eller noe. Meldingene er heller ikke lest.

Er det vanlig at selgere er så trege? Tenker jo at hvis jeg skulle solgt noe og har dialog med en mulig interessert kjøper så ville jeg ha fulgt litt med.. Ingen av selgerne har nummeret sitt ute. Har ingen grunn til å tro at dette er svindlere altså.

Anonymkode: 5747a...660

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har annonsene ligget lenge? (I så fall kan selger ha "mistet litt piffen" og ikke har så mye tro på å få solgt tingen lenger)

I tillegg er det ferietid akkurat nå, så det kan være selger ikke har så lett for å få til at du kan hente tingen nå midt i ferien.

Må innrømme at jeg er mest "på" som selger de første 3 ukene. Etter det tenker jeg mest at det ikke er så stor interesse for tingen, og kan bruke lang tid på å svare på meldinger.

Anonymkode: 17dff...87a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De ble opprettet for 1 og 2 uker siden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nok vært skyldig i det samme et par ganger - da handlet det om at jeg hadde for mye å sjonglere med jobb, syke barn og andre ting som skjedde. Så ble det nedprioritert og glemt 🙈

Anonymkode: aab19...007

• Liker 3
Skrevet

Kan hende det er fordi du ville komme og se tingene, og ikke var 100% sikker på at du skulle ha dem? Jeg pleier ikke å svare hvis vedkommende ikke sier jeg SKAL ha tingene

• Liker 5
Skrevet

Jeg handler en del på finn. Min erfaring er at kvinner er en del tregere enn det menn er. Noen må mases ganske mye på og det kommer masse teite unnskyldninger. 

Tips finn om dette og vis dem dialogen. Det funker. Jeg har fått fjernet noen derfra. 

Skrevet
AnonymBrukern skrev (6 minutter siden):

Kan hende det er fordi du ville komme og se tingene, og ikke var 100% sikker på at du skulle ha dem? Jeg pleier ikke å svare hvis vedkommende ikke sier jeg SKAL ha tingene

Samme her. Orker ikke masse spørsmål og folk som skal komme å se 🙈

AnonymBruker
Skrevet

De har ikke lest melding 2 i det heletatt. (Men alltids mulig de kan lese den vis notification uten å gå innpå) Hvor jeg synes det kommer godt nok frem at intensjonen er å kjøpe tingen til prisen de har oppgitt, forutsatt at det er i den standen som beskrevet. Og at vi kan ringes om det.

I første melding har jeg bare spurt om litt detaljer om tingene og hvilket tilbehør som er med i prisen.

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Jeg handler en del på finn. Min erfaring er at kvinner er en del tregere enn det menn er. Noen må mases ganske mye på og det kommer masse teite unnskyldninger. 

Tips finn om dette og vis dem dialogen. Det funker. Jeg har fått fjernet noen derfra. 

Du har fått fjernet folk fra Finn fordi de ikke har vært så ivrige etter å selge? Og har brukt lang tid på å gjøre avtaler?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukern skrev (1 time siden):

Det der er så sykt irriterende! Jeg både kjøper og selger en del på Finn, og det irriterer meg skikkelig når folk ikke svarer/ikke svarer på mange dager. Av og til er jeg på jakt etter noe og trenger det litt raskt, og føler at jeg har forpliktet meg litt når jeg sender melding til en og sier at jeg interessert. Føler da at jeg ikke med en gang kan prøve å få napp på andre annonser før jeg har fått svar. 
Hvis man ikke er interessert i å selge til en som vil komme å se på tingen, kan man ikke bare si det da? (Jeg sier selv stort sett alltid at jeg vil kjøpe tingen uten noe om å komme å se på den. Hvis ikke annonsen og bildene er beskrivende tar jeg sjelden kontakt i utgangspunktet)

Anonymkode: ac8d8...0ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der er så sykt irriterende! Jeg både kjøper og selger en del på Finn, og det irriterer meg skikkelig når folk ikke svarer/ikke svarer på mange dager. Av og til er jeg på jakt etter noe og trenger det litt raskt, og føler at jeg har forpliktet meg litt når jeg sender melding til en og sier at jeg interessert. Føler da at jeg ikke med en gang kan prøve å få napp på andre annonser før jeg har fått svar. 
Hvis man ikke er interessert i å selge til en som vil komme å se på tingen, kan man ikke bare si det da? (Jeg sier selv stort sett alltid at jeg vil kjøpe tingen uten noe om å komme å se på den. Hvis ikke annonsen og bildene er beskrivende tar jeg sjelden kontakt i utgangspunktet)

hahaha lol.. man er ikke pliktet til å svare på meldinger. Er interessert i å SELGE ikke å vise ting. Tenk hvor slitsomt hvis mange skal komme å se men ikke kjøper, det bruker jeg ikke tidrn min på desverre. Har ikke noe hastverk og føler meg på ingen måte forpliktet til å svare folk!! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De har ikke lest melding 2 i det heletatt. (Men alltids mulig de kan lese den vis notification uten å gå innpå) Hvor jeg synes det kommer godt nok frem at intensjonen er å kjøpe tingen til prisen de har oppgitt, forutsatt at det er i den standen som beskrevet. Og at vi kan ringes om det.

I første melding har jeg bare spurt om litt detaljer om tingene og hvilket tilbehør som er med i prisen.

Kanskje noen trekker seg ved tanken om å ringes? Jeg hater å ringe til folk jeg ikke kjenner. Alt sånt kan vel avtales via Finn chat’en? Stort sett foreslår jeg feks at jeg kan komme å hente/de kan komme å hente mandag før kl X eller tirsdag etter kl y. Stort sett passer det. Ellers så har jeg hell med å bare sette ting utenfor el hente ting andre har plassert et sted. Jeg har gjort det sikkert 20 ganger uten problemer. (Bor riktignok i enebolig hvor ting kan settes uten at det er særlig synlig for andre)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBrukern skrev (2 minutter siden):

hahaha lol.. man er ikke pliktet til å svare på meldinger. Er interessert i å SELGE ikke å vise ting. Tenk hvor slitsomt hvis mange skal komme å se men ikke kjøper, det bruker jeg ikke tidrn min på desverre. Har ikke noe hastverk og føler meg på ingen måte forpliktet til å svare folk!! 

Du er selvsagt ikke forpliktet til noe som helst, men vanlig høflighet er å svare når en potensiell kjøper tar kontakt. Jeg forutsetter selvsagt at det er en seriøs henvendelse. Vil man ikke vise frem så kan man vel bare svare det? Det tar seriøst ikke mange sekundene å svare «sorry, ingen visning. Hvis du vil kjøpe kan du komme å hente»

Tenk om du sendte en mail til en butikk el som potensiell kunde og ikke fikk svar, hadde det vært greit? Privatsalg burde ikke være veldig annerledes. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er selvsagt ikke forpliktet til noe som helst, men vanlig høflighet er å svare når en potensiell kjøper tar kontakt. Jeg forutsetter selvsagt at det er en seriøs henvendelse. Vil man ikke vise frem så kan man vel bare svare det? Det tar seriøst ikke mange sekundene å svare «sorry, ingen visning. Hvis du vil kjøpe kan du komme å hente»

Tenk om du sendte en mail til en butikk el som potensiell kunde og ikke fikk svar, hadde det vært greit? Privatsalg burde ikke være veldig annerledes. 

forskjellen mellom privat salg og butikk er profesjonalitet. En forventer at en butikk skal svare fordi det er jobben deres å betjene kunder. Jeg privat kan svare akkurat den det passer meg, vel vitende om at da kanskje det tar lenger til å få solgt den. Og jeg svarer ikke folk som spør om å få komme å se på først. 

det folk må forstå er at selgere på finn er privatpersoner som kan svare akkurat hvem de vil og har null forpliktelser. Dermed blir det mange useriøse selgere og kjøpere. Sånn er det bare:)

• Liker 3
Skrevet
Miss-Grey skrev (21 minutter siden):

Du har fått fjernet folk fra Finn fordi de ikke har vært så ivrige etter å selge? Og har brukt lang tid på å gjøre avtaler?

Tja useriøse folk fortjener fyken.

"Har du ingenting å selge er saken klar og har du noe å selge står du klar" er det noe som heter. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

"Har du ingenting å selge er saken klar og har du noe å selge står du klar" er det noe som heter. 

Det er forskjell på privatpersoner som selger brukt på fritida og selvstendig næringsdrivende.

Har du virkelig så høye forventninger til Mona på 41 år som selger ei brukt lampe på Finn? Og kanskje har to barn, et oppussingsobjekt og full jobb?

• Liker 3
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 minutter siden):

Du må ha veldig mye fritid da, hvis du faktisk tar deg tid til å rapportere folk på finn fordi de ikke svarer deg?😂

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (2 timer siden):

Finnes virkelig ingen grenser for enkelte personers kvinnehat

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om noen skal ha noe får de hente det utafor. Gidder ikke vente på folk som ikke kommer, er sene o.l. 

Sender også gjerne, men med en gang man skal møtes tar det for mye tid.

Anonymkode: 33634...880

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ihvertfall det er useriøst. Den ene selgeren skrev i annonsen at "du får den 500kr billigere om du kjøper før søndag". Og jeg kontaktet dem på fredag tidlig kvelden kanskje i 7-tiden, og fikk det ene svaret dagen etter. De bor bare 4-5 min herfra om området som vises i kartet stemmer. Mulig denne selgeren er reist bort siden de var keen på å selge før søndagen. Mens den andre selgeren har ikke svart heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...