Gå til innhold

Kjøpe symaskin

keops

Anbefalte innlegg

Vurderer å lære meg å sy, mange år siden sist så det blir som å starte på nytt.

Ønsker å kjøpe meg en ny maskin, men ikke investere for mye. Kikket litt rundt og har blitt anbefalt Janome easyjeans. Denne er ikke elektronisk, selgeren jeg snakket med mente dette kunne ha både fordeler og ulemper.

Er det noen her som har erfaring med denne type maskin, eller kanskje har noen andre å anbefale?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Meld deg inn i gruppen Sygale på Facebook. Der er det mange som har erfaring. 

Anonymkode: 660c9...f01

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe inn til de som driver symaskiner.no og høre litt nærmere om hva som kanskje ville passe for deg og hva du har som budsjett. Hvis det er noen som kjenner maskinene de selger så er det definitivt de.

Du kan jo alltids melde deg inn i en gruppe på facebook med 30k medlemmer som mer enn gjerne kommer til å lire fra seg det ene og det andre uavhengig av hva man spør om.

Eller du kan bare kjøpe deg en brukt symaskin på finn.

Jeg har både elektronisk og mekanisk symaskin. Jeg foretrekker eeeegentlig den elektroniske, men det er mest fordi jeg er vant med den nå. Og jeg liker at den hyler på meg når den ikke klarer sy mer av X grunn.

Midt i det hele har jeg også kjøpt en maskin fra 50/60-tallet på en bruktbutikk for de er av nærmest legendarisk kvalitet. Skal bare fikse veggen inne på kontoret så jeg har plass til å bruke den.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ulempen med elektroniske maskiner er at de kan ha begrenset levetid før de trenger (dyr) service av elektronikken. Det kan være etter ti år eller så, og er kanskje ikke noe alle vil bry seg om. Mekanikk trenger også vedlikehold, men det er mindre spesialisert, og du kan stort sett gjøre det meste selv, som å olje maskineriet.

Jeg har ikke erfaring med dagens nye maskiner, så anbefalinger overlater jeg til andre.

Anonymkode: a1600...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...