AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Jeg er gravid i uke 33 og har bare noen få vakter igjen på jobb før ferie og permisjon. Legen har sagt at jeg kunne få sykemelding når jeg ville pga smerter i bekkenet og svimmelhet, men dette har blitt bedre etter et par timer hos fysioterapeut! De siste dagene har jeg imidlertid plutselige smerter i underlivet - litt vanskelig å lokalisere hvor, men det er nok rundt blære, livmorhalsen og rundt der. De kommer brått og varer bare et sekund, men hvis jeg går/står kommer det gjerne 5-10 stk ila noen minutter. Jeg går utifra at det er pga babyens posisjon og hvor den sparker (jeg hadde det sånn 1 dag i forrige uke, så var det helt fint, og nå igjen et par dager på rad). Jeg knekker nesten sammen når dette skjer, og klarer ikke å gå. Jobben min involverer en del gåing, ståing, lett husarbeid (omsorgsbolig). Jeg vet jo ikke om babyen ligger slik at den sparker der akkurat når jeg skal på jobb, så det føles litt teit å ta sykemelding hvis den ligger annerledes på jobbdagene. Den har ikke snudd seg enda forresten (jordmor sjekket for noen dager siden), så jeg tror den ligger på tvers med beina ned og sparker der nede. Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 9a018...267
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Vil jeg egentlig ikke si..har det veldig likt. Men ditt valg☺️ Anonymkode: 2c363...457
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Vil jeg egentlig ikke si..har det veldig likt. Men ditt valg☺️ Anonymkode: 2c363...457 Ja, det er vondt ikke sant! Har du også en aktiv jobb? Anonymkode: 9a018...267
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #4 Skrevet 30. juni 2021 Du drar til legen å sykemelder deg om du føler for det 😊. Du får da ingen premie fordi du har vært så flink å stått på til siste slutt? Anonymkode: 61b0a...83e 4
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #5 Skrevet 30. juni 2021 Det er ingen skam å sykemelde seg selv om du tenker at du skal holde ut denne uka. Hva er best for deg? Anonymkode: 465b8...aa6 2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Ta vare på kroppen din nå den siste tiden. Ingen som klapper deg på skuldra etter du har holdt ut til det siste. Snakk med legen din så finner dere ut av dette sammen. På slutten kan du lett få bekkenløsning også, Anonymkode: 0ed56...d10 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 https://www.healthline.com/health/pregnancy/lightning-crotch#causes Hør med legen! Anonymkode: aee0b...287 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 Sykemeld deg, du er høygravid og har smerter. Nesten ingen vakter igjen. INGEN kommer til å takke deg for at fu slet deg gjennom de vaktene med smerter. Du har lov å sette deg sel først nå❤ Anonymkode: bffe9...021 2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #10 Skrevet 1. juli 2021 Ts her Jeg sykemeldte meg i går, etter at jeg nok en gang slet skikkelig med å gå hjem 😛 orket ikke tanken på å dra på tur eller gjøre husarbeid på jobb i helga. Gjør så sykt vondt av og til! Håper det er normalt... Har en annen jobb også som stort sett er sittende, den skal nok gå fint å gjennomføre (har bare 3 vakter igjen der) AnonymBruker skrev (4 timer siden): https://www.healthline.com/health/pregnancy/lightning-crotch#causes Hør med legen! Anonymkode: aee0b...287 Jeg snakket bare kjapt med henne på telefon i dag, og hun sa at stikking var vanlig mot slutten. Jeg er litt bekymra da, for jeg er ganske sikker på at baby har bena ned (kjenner nesten bare bevegelse under venusberget, så jeg tror bena er der). Skal ikke til jordmor før om 3 uker.. håper baby fortsatt kan snu seg med hodet ned! Anonymkode: 9a018...267
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå