AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Noen som har opplevd at dere plutselig fikk følelser for noen, selv om det ikke skjedde umiddelbart? Hva skjedde, og hvorfor tok det tid i dette tilfellet tror du? Selv utviklet jeg interesse for en kollega en gang - det skjedde ikke umiddelbart men kom gradvis da vi ble bedre kjent. Har også hørt enkelte si at de plutselig har oppdaget at de har utviklet følelser for venner de har kjent i mange år feks.. Anonymkode: 34ac9...3dc
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Jeg begynte å elske eksen lenge etter at det var slutt. Det var først da jeg hadde fått alt på avstand at jeg så hen for hvem hen virkelig var. Anonymkode: 15592...d4c
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Det finnes jo folk som har blitt gift via arrangert ektekap, og så har de fått følelser for hverandre over tid. Anonymkode: 5217f...231
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Jeg tror det spørs. Jeg har også opplevd å falle for venner, og da kommer følelsene over tid ja. Jeg tror derimot ikke det er ofte at man holder på med noen seksuelt og/eller romantisk hvor man må vente veldig lenge på at følelsene skal komme. De jeg har hørt om som har prøvd å vente på at noen skal få dype følelser feks i datingprosessen, ender opp med å bli såret. Så for min del hadde jeg ikke giddet det, etter 3-4 måneder absolutt MAKSIMUM, hvis man ikke vet at man vil være sammen da, så tror jeg ikke det skjer. Anonymkode: c5aac...6f3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Jeg har tenkt endel på dette når jeg har datet menn, men funnet ut at det som regel ikke blir mere følelser om det ikke er noe der fra starten av. Men det har også skjedd at jeg har fått følelser for venner. Anonymkode: e1137...8ee 1
Måneskinn Skrevet 30. juni 2021 #6 Skrevet 30. juni 2021 Ja, det hender seg ting tar tid. Tenk på det som en gjærdeig - det må heves og etterehves og forvarmes og sånn Gode ting tar tid. Jeg treffer en nå der det ikke skjedde noe for meg før på tredje treff, før det var jeg skeptisk. Men glad for at jeg gav det en sjanse. Men klart, er det ikke noenting der etter en stund, så må man bare gå videre. Men jeg tror at mange vil vinne på å gi noen en sjanse
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #7 Skrevet 30. juni 2021 1 hour ago, Måneskinn said: Ja, det hender seg ting tar tid. Tenk på det som en gjærdeig - det må heves og etterehves og forvarmes og sånn Gode ting tar tid. Jeg treffer en nå der det ikke skjedde noe for meg før på tredje treff, før det var jeg skeptisk. Men glad for at jeg gav det en sjanse. Men klart, er det ikke noenting der etter en stund, så må man bare gå videre. Men jeg tror at mange vil vinne på å gi noen en sjanse Tredje date er da ikke særlig lang tid synes jeg, men det spørs jo også hvor ofte man treffes, og hvor mye man snakkes på telefonen i tillegg til treffene. Personlig vil jeg si at i løpet av tre måneder med jevnlig kontakt bør følelser ha oppstått hvor man kan enten ønske forpliktelse eller frihet, men "brudd" som følge (setter det i anførselstegn da jeg antar at man i disse scenarioene ikke er i et forhold, men jeg tenker likevel på det som et brudd etter flere måneder) Anonymkode: c5aac...6f3 2
Fiffig Skrevet 30. juni 2021 #8 Skrevet 30. juni 2021 Ja. Og det er egentlig mer vanlig for min del enn en pangforelskelse. Med han som er samboeren min nå, tok det en god stund før jeg så en fremtid for oss, men da var jeg til gjengjeld helt sikker.
Måneskinn Skrevet 30. juni 2021 #9 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tredje date er da ikke særlig lang tid synes jeg, men det spørs jo også hvor ofte man treffes, og hvor mye man snakkes på telefonen i tillegg til treffene. Personlig vil jeg si at i løpet av tre måneder med jevnlig kontakt bør følelser ha oppstått hvor man kan enten ønske forpliktelse eller frihet, men "brudd" som følge (setter det i anførselstegn da jeg antar at man i disse scenarioene ikke er i et forhold, men jeg tenker likevel på det som et brudd etter flere måneder) Anonymkode: c5aac...6f3 nei man kan si at tredje date ikke er så lang tid egentlig, men jeg var jo der at jeg hadde tenkt å si at vi ikke skulle treffes mer... så for meg var det da det skjedde. Vet jo om folk som sier nei etter kun en date også, fordi at ting "ikke stemmer". Og det er da jeg mener at folk må gi det tid. Ellers helt enig, innen tre måneder - gjerne før også, bør man kunne si om dette er liv laga eller ei. 1
pingeling Skrevet 30. juni 2021 #10 Skrevet 30. juni 2021 I disse Tinder/nettdating dager så er forventningen at man skal vite med en gang noe som skaper et press. Det er mange par som har falt for hverandre etter lengre tid som møtes via vennskap, jobb eller hobbyer. Min søster møtte mannen sin på nett, og etter at de datet en stund så snakket vi om at hun manglet de riktige følelsene. Jeg spurte om hun likte å være med han, og det gjorde hun jo. Alt var bra, men hun manglet følelsene. Heldigvis fortsatte de å treffes. Noen måneder etterpå innrømmet hun at hun hadde falt pladask. De er nå samboere med to barn. 2
Hippogriff Skrevet 30. juni 2021 #11 Skrevet 30. juni 2021 Ja. Tar oftest minimum flere måneder for min del. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #12 Skrevet 30. juni 2021 33 minutter siden, Måneskinn said: nei man kan si at tredje date ikke er så lang tid egentlig, men jeg var jo der at jeg hadde tenkt å si at vi ikke skulle treffes mer... så for meg var det da det skjedde. Vet jo om folk som sier nei etter kun en date også, fordi at ting "ikke stemmer". Og det er da jeg mener at folk må gi det tid. Ellers helt enig, innen tre måneder - gjerne før også, bør man kunne si om dette er liv laga eller ei. Ah, jeg skjønner! Da er vi helt enige ja 🥰 Anonymkode: c5aac...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå