Gå til innhold

Han sammenlignet det å få følelser med praktiske ting, emosjonelt utilgjengelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han sier han bruker tid på å få følelser, mens jeg får slikt lettere. Han sier at alt må passe og stemme. Jeg svarte da at det er rart om følelser må ha så mye med det praktiske å gjøre. Han svarte at nei, men de kom ikke over natta. 

De siste 3 mnd har vi delt det meste og denne kommer nå som første måneden. I tillegg har han begynt å kommentere at andre jenter kunne vært noe for han. Han mener han bare tuller med det, men det er jo sårt. 

Jeg spurte han om han egentlig ikke var klar for å binde seg, men han mener at det ikke har noe med det å gjøre. Når han er slik så begynner jeg å miste interessen helt. Hva burde jeg gjøre her?

Anonymkode: 69e27...59b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Han sier han bruker tid på å få følelser, mens jeg får slikt lettere. Han sier at alt må passe og stemme. Jeg svarte da at det er rart om følelser må ha så mye med det praktiske å gjøre. Han svarte at nei, men de kom ikke over natta. 

De siste 3 mnd har vi delt det meste og denne kommer nå som første måneden. I tillegg har han begynt å kommentere at andre jenter kunne vært noe for han. Han mener han bare tuller med det, men det er jo sårt. 

Jeg spurte han om han egentlig ikke var klar for å binde seg, men han mener at det ikke har noe med det å gjøre. Når han er slik så begynner jeg å miste interessen helt. Hva burde jeg gjøre her?

...han er er definitivt ikke forelska i deg iallfall. Jeg hadde kuttet, men min yngre meg hadde blitt i et håp om at han kanskje bare bruker tid på å falle for meg, og så vil han bli lojal og perfekt som kjæreste. Jeg lærte etterhvert at det ikke er slik det du funker. Ja da, det kan ta tid å utvikle dype følelser, men de som er gode for deg gjør at du ikke føler på usikkerhet likevel. Det er fullt mulig å være emosjonelt utilgjengelig uten å trigge usikkerhet i den man dater.

Kommentarer som det du beskriver, er slikt som fører til at jenter gjerne får en hekt! Push and pull taktikk. Les deg opp på det og se om noe stemmer? Hot and cold/push and pull. Det er vitenskapelig bevist at vi nesten føler på en slags avhengighet når dette skjer. 

Anonymkode: b6982...b68

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

😬😬😬 Jeg hadde nok trukket meg unna om min kavaler kom med slikt. Andre jenter? Typ at dere ser ei dame på gata og han sier "hun der kunne vært noe for meg"? Wtf?

Jeg vil være sammen med en som vil ha MEG, uten å tvile. Å vente på at "alt skal passe og stemme", da kan du vente lenge altså. Ingen er perfekte, det er sjeldent sånn at absolutt alt matcher og ingenting som trekker ned. Det er totalpakka som må kjennes riktig og tiltrekningen og følelsene såklart. Hadde jeg fått den der etter 3mnd, da... hadde jeg trukket meg for å beskytte hjertet mitt.

Anonymkode: c7f66...01d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

😬😬😬 Jeg hadde nok trukket meg unna om min kavaler kom med slikt. Andre jenter? Typ at dere ser ei dame på gata og han sier "hun der kunne vært noe for meg"? Wtf?

Jeg vil være sammen med en som vil ha MEG, uten å tvile. Å vente på at "alt skal passe og stemme", da kan du vente lenge altså. Ingen er perfekte, det er sjeldent sånn at absolutt alt matcher og ingenting som trekker ned. Det er totalpakka som må kjennes riktig og tiltrekningen og følelsene såklart. Hadde jeg fått den der etter 3mnd, da... hadde jeg trukket meg for å beskytte hjertet mitt.

Var snakk om alder på mine kollegaer sist, ja, det hadde vært noe for han. Samme alder som han, mens jeg er 6 år yngre. 

Skrevet

Alt man sier har en baktanke, selv om det er "tull". Han er ikke interessert. Han sier at andre jenter kan være interessant for ham. Han er ikke interessert. Da hadde han trygget deg. 

Men det sagt, om dere bare har kjent hverandre i 3 mnd., så kan det være for kort tid for noen mtp. det å utvikle følelser. I hvert fall om dere ikke har truffet hverandre så mye i virkeligheten, men kommunisert mest via chat/tlf. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
CorvusCorax skrev (1 minutt siden):

Alt man sier har en baktanke, selv om det er "tull". Han er ikke interessert. Han sier at andre jenter kan være interessant for ham. Han er ikke interessert. Da hadde han trygget deg. 

Men det sagt, om dere bare har kjent hverandre i 3 mnd., så kan det være for kort tid for noen mtp. det å utvikle følelser. I hvert fall om dere ikke har truffet hverandre så mye i virkeligheten, men kommunisert mest via chat/tlf. 

Vi har truffet hverandre ukentlig og hatt mange overnattinger. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi har truffet hverandre ukentlig og hatt mange overnattinger. 

Ouch. Da ville jeg UTEN TVIL ha backer unna.

Som @CorvusCoraxsier, dersom dere ikke har truffet hverandre særlig ofte eller hovedsaklig chattet etc, så er ikke tre måneder så lenge. Men med ukentlige treff med mange overnattinger ville jeg ha følt meg veldig usikker i relasjonen når han også kommer med slike kommentarer. En forelsket mann ville ønsket å få deg til å føle deg trygg og elsket.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ouch. Da ville jeg UTEN TVIL ha backer unna.

Som @CorvusCoraxsier, dersom dere ikke har truffet hverandre særlig ofte eller hovedsaklig chattet etc, så er ikke tre måneder så lenge. Men med ukentlige treff med mange overnattinger ville jeg ha følt meg veldig usikker i relasjonen når han også kommer med slike kommentarer. En forelsket mann ville ønsket å få deg til å føle deg trygg og elsket.

Min tanke også, så jeg antar at jeg bør gå videre. Han mener han bruker lengre tid, men jeg syns det virker rart. Med alt det vi har delt så burde han vite hva han føler. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min tanke også, så jeg antar at jeg bør gå videre. Han mener han bruker lengre tid, men jeg syns det virker rart. Med alt det vi har delt så burde han vite hva han føler. 

Actions speak louder than words.. Selv om her er ikke engang ordene helt på din side hvis han kan finne på å si slike ting. Jeg synes det høres ut som han bare sier det han tror du vil høre for å beholde deg i limbo! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Actions speak louder than words.. Selv om her er ikke engang ordene helt på din side hvis han kan finne på å si slike ting. Jeg synes det høres ut som han bare sier det han tror du vil høre for å beholde deg i limbo! 

Hva vil det si? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva vil det si? 

Holde deg interessert, så får han kos og sex men slipper å forplikte seg til noe mer seriøst?🤔

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Holde deg interessert, så får han kos og sex men slipper å forplikte seg til noe mer seriøst?🤔

Dette ja 👆🏼

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Betyr jo at han egentlig ikke liker meg, rett og slett?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Betyr jo at han egentlig ikke liker meg, rett og slett?

Det betyr at han ikke liker deg nok til å forplikte seg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...