AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Flere som har det slik som meg, at jeg glemmer å puste. Blir plutselig kjempesvimmel og må sette meg ned. At hjernen og musklene ikke får nok oksygen. Trodde i lang tid at det var lavt blodtrykk, siden jeg er veldig plaget med det også. Men så sa fysioterapeuten min at det var fordi jeg glemte å puste, at det er noe som oppstår ofte etter de traumene jeg har opplevd i barndommen. Når jeg tenker etter, så har jeg alltid slitt med svimmelhet. Hos legen har det blitt konstatert lavt blodtrykk, men i senere tid har dette stabilisert seg, men er likevel svimmel. Nå har jeg observert selv at jeg glemmer å puste. Er jo litt skummelt at jeg har svimt av på grunn av oksygenmangel. Trodde dette kom automatisk, at kroppen sørget for at du pustet? Flere som sliter med dette? Anonymkode: f498f...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Tror ikke du glemmer å puste,men at du holder pusten...eller våkner du om natta og holder på å kveles? Var du så redd at du holdt pusten da traumene oppstod? Anonymkode: 5cf02...ac4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Høres veldig rart ut det fysioterapeuten sa. Hun mente det kanskje ikke bokstavelig, eller kanskje dere misforstod hverandre litt? Kanskje du puster anstrengt eller at du holder pusten uten at du legger merke til det? Pusten går automatisk med mindre man har fått en alvorlig fysisk skade, det har du nok ikke! Anonymkode: bac6c...9d5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Jeg glemmer ofte å puste. Plutselig så kommer det er stort pust fordi jeg ikke har pusta på flere minutter😂 Anonymkode: 0b6ac...3db 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres veldig rart ut det fysioterapeuten sa. Hun mente det kanskje ikke bokstavelig, eller kanskje dere misforstod hverandre litt? Kanskje du puster anstrengt eller at du holder pusten uten at du legger merke til det? Pusten går automatisk med mindre man har fått en alvorlig fysisk skade, det har du nok ikke! Anonymkode: bac6c...9d5 Dette stemmer, respirasjonen er en del av det autonome nervesystemet vårt og går av seg selv. Jeg kan også gjøre det der av og til, innser plutselig at jeg har holdt pusten en liten stund. Absolutt ikke bra for muskulaturen, siden jeg spenner den når jeg holder pusten 😅 Men det har aldri gått så langt at jeg har blitt svimmel da.. Anonymkode: bfa68...a98
Gjest Elder Millennial Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Skjer stadig vekk 🙄 er ikke blond, lover😅 Det er spesielt om noe er spennende eller jeg skal konsentrere meg veldig.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Man kan av refleks holde pusten hvis man har smerter eller anspenner seg veldig. Da jeg fødte sønnen min for eksempel, måtte mannen min stadig dytte borti skulderen min og si "Nå må du puste! Du driver jo og holder pusten!" fordi jeg spente meg og holdt pusten under smertene. Jeg holder også pusten en stund når jeg er anspent. Det tror jeg er vanlig. Hvorfor vet jeg ikke. Anonymkode: 1d200...580 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Av og til kjenner jeg plutselig at jeg må trekke pusten dypt, akkurat som om jeg har glemt å puste. Anonymkode: 62786...b91 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Kenelz skrev (58 minutter siden): nå puster jeg rart pga tråden din 😂 Anonymkode: f498f...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke du glemmer å puste,men at du holder pusten...eller våkner du om natta og holder på å kveles? Var du så redd at du holdt pusten da traumene oppstod? Anonymkode: 5cf02...ac4 Men jeg merker ikke selv at jeg holder pusten i så fall. Bare plutselig får besvimelsesanfall. Har besvimt også eller må sette meg ned og hente meg inn. Nå er jeg mer bevisst på at jeg må følge med på om jeg puster riktig . Anonymkode: f498f...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres veldig rart ut det fysioterapeuten sa. Hun mente det kanskje ikke bokstavelig, eller kanskje dere misforstod hverandre litt? Kanskje du puster anstrengt eller at du holder pusten uten at du legger merke til det? Pusten går automatisk med mindre man har fått en alvorlig fysisk skade, det har du nok ikke! Anonymkode: bac6c...9d5 Nei det er ikke rart. Det Ts beskriver er veldig vanlig hos mennesker som er utsatt for traumer. Jeg gjør akkurat det samme som Ts. Og det å holde pusten og ikke puste er jo samme greia. Så vi holder pusten aka ikke puste Anonymkode: 285fb...b10 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei det er ikke rart. Det Ts beskriver er veldig vanlig hos mennesker som er utsatt for traumer. Jeg gjør akkurat det samme som Ts. Og det å holde pusten og ikke puste er jo samme greia. Så vi holder pusten aka ikke puste Anonymkode: 285fb...b10 Enig. Jeg gjør det samme. Eventuelt puster jeg såpass overfladisk at jeg blir uvel. Det er fryktelig slitsomt. Anonymkode: 48dd6...8ab 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 Jeg puster veldig overfladisk. Akkurat som om jeg ikke får nok luft i lungene. Er mye svimmel, kvalm og nummen i kroppen pga dette. Jobber med saken da😊 hos meg er det også traumer. Anonymkode: ede1d...a12 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Godt å høre at vi er flere. Ikke at jeg vil at dere skal ha de samme plagene, men godt og ikke være helt alene med de plagene Anonymkode: f498f...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt å høre at vi er flere. Ikke at jeg vil at dere skal ha de samme plagene, men godt og ikke være helt alene med de plagene Anonymkode: f498f...1a6 Samme her, jeg holder pusten ... gjør vel for vondt med visse følelser. Anonymkode: 950aa...d90 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 Gjør akkurat det samme. Og veldig ofte ved fysisk og spesielt psykisk ubehag, frykt, smerte, vonde tanker, så stopper jeg å puste, men merker det ikke selv. Har flere ganger ved f.eks tannlege, sykehus og lignende måtte bli minnet på å puste. Kan ofte bli veldig svimmel fordi jeg ubevisst har holdt pusten Anonymkode: 610cb...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Flere som har det slik som meg, at jeg glemmer å puste. Blir plutselig kjempesvimmel og må sette meg ned. At hjernen og musklene ikke får nok oksygen. Trodde i lang tid at det var lavt blodtrykk, siden jeg er veldig plaget med det også. Men så sa fysioterapeuten min at det var fordi jeg glemte å puste, at det er noe som oppstår ofte etter de traumene jeg har opplevd i barndommen. Når jeg tenker etter, så har jeg alltid slitt med svimmelhet. Hos legen har det blitt konstatert lavt blodtrykk, men i senere tid har dette stabilisert seg, men er likevel svimmel. Nå har jeg observert selv at jeg glemmer å puste. Er jo litt skummelt at jeg har svimt av på grunn av oksygenmangel. Trodde dette kom automatisk, at kroppen sørget for at du pustet? Flere som sliter med dette? Anonymkode: f498f...1a6 Du glemmer ikke å puste. En kropp med normal funksjon kan ikke glemme å puste, da er du død. Det du gjør er at du puster høyt oppe i brystet, og ikke fyller lungene skikkelig. Da blir muskler anspent, og du blir svimmel. Men om de hadde målt oksygenmetningen i blodet ditt, så hadde den vist at du får nok oksygen. Du kan ikke få forlite oksygen ved å puste feil, det er helt umulig, kroppen vil ta igjen det tapte oksygenet ved å gjespe, eller sukke. Og synes den at du puster for fort osv så svimer den av for å "restarte" systemet. Legg deg på ryggen, legg hendene midt på magen, og ta noen dype utpust og innpust, med 4 sek mellom hver. Er sånn at du skal kjenne at det fyller seg opp helt til underlivet. Anonymkode: 26be1...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du glemmer ikke å puste. En kropp med normal funksjon kan ikke glemme å puste, da er du død. Det du gjør er at du puster høyt oppe i brystet, og ikke fyller lungene skikkelig. Da blir muskler anspent, og du blir svimmel. Men om de hadde målt oksygenmetningen i blodet ditt, så hadde den vist at du får nok oksygen. Du kan ikke få forlite oksygen ved å puste feil, det er helt umulig, kroppen vil ta igjen det tapte oksygenet ved å gjespe, eller sukke. Og synes den at du puster for fort osv så svimer den av for å "restarte" systemet. Legg deg på ryggen, legg hendene midt på magen, og ta noen dype utpust og innpust, med 4 sek mellom hver. Er sånn at du skal kjenne at det fyller seg opp helt til underlivet. Anonymkode: 26be1...c0d Har du aldri hørt om å holde pusten? Anonymkode: 285fb...b10 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du glemmer ikke å puste. En kropp med normal funksjon kan ikke glemme å puste, da er du død. Det du gjør er at du puster høyt oppe i brystet, og ikke fyller lungene skikkelig. Da blir muskler anspent, og du blir svimmel. Men om de hadde målt oksygenmetningen i blodet ditt, så hadde den vist at du får nok oksygen. Du kan ikke få forlite oksygen ved å puste feil, det er helt umulig, kroppen vil ta igjen det tapte oksygenet ved å gjespe, eller sukke. Og synes den at du puster for fort osv så svimer den av for å "restarte" systemet. Legg deg på ryggen, legg hendene midt på magen, og ta noen dype utpust og innpust, med 4 sek mellom hver. Er sånn at du skal kjenne at det fyller seg opp helt til underlivet. Anonymkode: 26be1...c0d Jo, derfor jeg svimer av på grunn av for lite oksygen. Jeg glemmer å puste, altså holder pusten ubevisst. Anonymkode: f498f...1a6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå