AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Jeg ønsker meg mange barn og vil begynne på nummer to nå en er 1.5 år kanskje, men 7 mnd er tidligere en vi trodde. Jeg hadde myye bekkenplager med første, vil dette kunne gå bra med en ny graviditet så tidlig? Eller vil det bli helt forferdelig så kort tid etter fødsel? Burde jeg ta aborrt og la bekkenet hvile i 1 år til. Har hørt så mye skrekkhistorier 😭 Og trenger ikke kommentarer om prevensjon osv. Anonymkode: c05b2...27f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 men jeg har veldig lyst på denne babyen asså. Hadde vært knusende og måtte ta abort. Er bare så redd for bekkenplager for resten av livet Anonymkode: c05b2...27f
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Ville ikke tatt abort på det grunnlaget der. Ingen garanti for noe her i livet, verken varige bekkenplager eller om du noen gang kan bli gravid igjen. Anonymkode: 46679...fe6 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Hvis du skal la kroppen hvile, må du vente 2-3 år. Med det sagt så hadde jeg ikke tatt abort bare pga noen plager. Uansett hvor lenge eller kort du venter så kan du få varig plager uansett! Anonymkode: 32384...529 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Bekkenplagene trenger ikke bli mer varige… Anonymkode: db2fe...28d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Er du plaget med bekkenet nå? Hvis nei, så hadde jeg ikke tatt abort. Blir du plaget med bekkenet igjen denne gang, så hadde du nok også blitt det om 1.5 år. Anonymkode: a26c1...12a 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Vet ikke om du gikk til fysioterapet sist svangerskap, men jeg har fått kjempegod hjelp med bekkenet der. Etter to timer hos fysio klarer jeg å gå i normalt tempo igjen når jeg går ute😊 Anonymkode: b9aef...875 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Hadde aldri tatt abort på det grunnlaget. Anonymkode: 0031e...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Du må selv bestemme hva du vil. Ingen her kan si om du skal ta abort eller ikke. Det må du finne ut av selv. Om du vil ha veiledning, kan du ta kontakt med Amathea. Og der får du selvsagt også bare veiledning, og ikke råd. Anonymkode: 5cc23...410
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Ble gravid da baby var 4,5 mnd. Hadde et ekstremt tøft svangerskap, men abort var ikke snakk om. Anonymkode: aa106...f15 2
Gjest Fnuggolina Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Abort på grunn av bekkenplager - når du ønsker flere barn? Hallo? Nei. Få henvisning til fysio/kiropraktor/opptrening. Forebygge osv.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 Snakk med lege om det 😊 Anonymkode: e6325...067 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #13 Skrevet 29. juni 2021 Føde i mars, ble gravid igjen november samme år. Hadde et jævlig bekken med første, men er kommet til uke 33 nå med nr 2, og har ikke merket bekkenplager i det hele tatt. Det som tar meg nå er kynnere 🙈 Anonymkode: 433db...f95 2
jaromei Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 Utifra at du skriver at du ønsker deg flere barn, så tror jeg at jeg hadde beholdt barnet om jeg var i dine sko. Jeg ble gravid 13 mnd etter fødsel med nr. 2, og var fremdeles ikke helt bra i bekkenet etter første svangerskap. Bekkenet var det første symptomet jeg kjente på graviditet, men nå er jeg i uke 32, og det er fremdeles ikke ekstremt ille. Det har bare gradvis blitt vondere, men ikke noe ekstreme greier. Det er bare min erfaring da, det går faktisk an å ha bekkensmerter første svangerskap, men slippe unna med andre også. Jeg hadde så ille bekkensmerter at jeg knapt kunne løfte foten inn i en tøffel på slutten forrige gang. Et tips jeg vil gi deg er å forberede deg på at det KAN bli like vondt. Legg en plan for hvordan du og partner skal takle det. Spesielt siden babyen din er såpass liten fremdeles, men vil lære seg og krabbe og gå innen du skal føde neste. Det er greit å legge en plan på nødløsning for svangerskapet. Her har vi 2 mnd igjen til fødsel nå, og mannen min skal straks ha en måned ferie, pluss at han har jobbet mye overtid som han kan ta ut i flexitid etter ferien. Barnet mitt er hjemme med meg, men begynner i barnehagen i august, og da blir det pappaen som tar seg av henting og levering. Den siste tiden har vi rett og slett skikkelig planlagt at jeg mest sannsynlig ikke kan gå noe særlig, og han må ta mesteparten av jobben med barnet vårt mens jeg ruger siste etappen.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 Veldig dårlig grunnlag å ta abort på! Bekkenplager kan du jo lett få ved nr.2 selv om det går mange år til neste graviditet. Det er tungt og slitsomt å være gravid - sånn er det bare for oss fleste. Vil man ha barn må man igjennom det. Anonymkode: 8546a...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå