Chomsky89 Skrevet 29. juni 2021 #21 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): er stolt av å ha råd til noe i Oslo i det hele tatt. Europas 3 dyreste by jo Det er jo ikke i nærheten av europas 3, dyreste by i denne sammenhengen. Du kan jo ikke rangere hvor dyrt det er å leve et sted uten å ta med lokal kjøpekraft. Vi ferierer ikke i norge, vi bor her. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #22 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takker for svar. Det blir jo også slik at jeg etterhvert vil prøve kjærligheten igjen, og kanskje derfor jeg var litt skeptisk for hvordan det ville oppfattes av kvinner. Budsjettet mitt er 4 millioner og eget soverom er viktig, ikke første etasje, pluss ingen problemer som krever oppussing med det første. Jeg ser jo at det er mye ulikt. Egentlig tenkte jeg å kjøpe i Oslo vest. Men vurderer steder som Kampen eller Tøyen. Det er det jo billigere. Og hyggelige områder med spisesteder og litt liv. Hilsen Trådstarter Anonymkode: 7c7c1...019 Her kom det mer relevant info, hvis du har budsjett på 4 mill får dere jo et rekkehus sammen om hun også har 4 mill, så da vil jeg si det er ubetydelig sett i forhold til om du ikke hadde mulighet til å kjøpe og hun spinket og spart for å en dag kjøpe stor fin bolig med partner. Da har man ulike verdier og prioritert annerledes. Anonymkode: 7dbd0...dc2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #23 Skrevet 29. juni 2021 Jeg er 28 år og bor på 33 kvm i Oslo og mistrives fordi jeg synes det er for liten plass. Men, vet det er mange som trives godt på små leiligheter. Hadde jeg vært deg ville jeg sett på leiligheter litt øst i sentrum i håp om å kanskje få noe på kanskje 40 kvm med ok planløsning. Spesielt når du er vandt til såpass god plass. 40 kvm på for eksempel Tøyen er helt ålreit når man er en person på 40 😊 Anonymkode: c0b4b...632 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #24 Skrevet 29. juni 2021 Hadde ikke flyttet sammen med noen i en 40kvm bolig, men det er jo helt ideell størrelse som én person med besøk innimellom. Bor selv på samme størrelse og det er mer enn nok plass så sant planløsning og oppbevaring er bra. Anonymkode: 9a870...bcb 1
Gjest SomeDude32 Skrevet 29. juni 2021 #25 Skrevet 29. juni 2021 Ikke bry deg om hva andre synes. Det at du bor på en liten plass nå er bare midlertidig. Hvem veit? Kanskje du innser at du ikke trenger mer? Så ta deg tid til å lande litt etter skilsmissen og se hvordan ting utvikler seg
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #26 Skrevet 29. juni 2021 Jeg elsker min lille koselige leilighet jeg, enkel å holde rent, enkel å innrede på en fin måte og ikke for dyr. Muliggjør at jeg har det friere økonomisk med tanke på reiser og andre til en har lyst på. Hvis jeg treffer noen som kommenterer min koselige leilighet på en negativ måte så møtes vi aldri igjen. Kødder ikke med min «Mancave» Anonymkode: a0a81...070 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #27 Skrevet 29. juni 2021 Jeg hadde ikke tenkt at det var stusselig med 35 kvm for en person. Dersom man fordeler antall kvm per person i boenheten vil jeg anslå at dette er ganske normal fordeling per person. Anonymkode: beff8...c42 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #28 Skrevet 29. juni 2021 Alder spiller ikke så stor rolle, men jeg synes 35 kvadratmeter er stusslig. Måtte lånt plass hos foreldrene mine for å få plass til det jeg eier da. Har man svært få ting går det vel greit, men i utgangspunktet synes jeg så små leiligheter er en uting. Anonymkode: 1e0c5...939
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #29 Skrevet 29. juni 2021 Jeg bor på 37 og er strålende fornøyd med det! Med mindre man ikke har hobbyer eller annet som må ta mye plass så er det perfekt for en person (og stort nok for en ekstra på overnatting nå og da). Blir tvunget til å velge litt hva man vil ha fremme av møbler og ting og tang, også tar det kort tid og vaske over hele greia. Kommer ikke til å ville flytte på noe større før jeg evt. flytter sammen med noen 👍 Anonymkode: aeee9...4cd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #30 Skrevet 30. juni 2021 Jeg er 33, bor på 45 kvm, men med ett barn i tenårene. Hadde jeg bodd alene kunne jeg godt shavet av noen kvadratmeter og hatt det helt fint. De fleste ønsker seg i pose og sekk, stor bolig og sentralt, men de fleste av oss single må stort sett velge. Anonymkode: 7cf7b...595
Jerry Lee Skrevet 30. juni 2021 #31 Skrevet 30. juni 2021 Helt kurant. Hvor mye plass trenger da et menneske alene? Mindre plass å holde rent, og man roter mindre siden rot syns bedre. Helt topp. 👍
Natta1980 Skrevet 30. juni 2021 #32 Skrevet 30. juni 2021 Jeg bodde i mange år i forskjellige leiligheter i Oslo på 30 kvm. Syns det var koselig i perioder, sånn som å sitte og se på film om kvelden med stearinlys og sånn. Men i perioder syns jeg det ble for lite. Hadde seng i stua, og det gikk ganske greit. Eneste negative var at foten på senga nesten kom borti ytterdøren der folk kom og gikk utenfor. Så for meg føltes det som 10 kvm for lite å ha til å bevege seg på. Her jeg bor nå er det 40 kvm, med soverom. Og det er akkurat passe. Ønsker faktisk at min neste leilighet skal være 50 kvm. Tilbringer mye tid hjemme og det er så digg å føle at man har rom og luft Men ingen vil se ned på deg om du har 35 kvm i Oslo sentrum. Alle vet at det er dyrt å bo der. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #33 Skrevet 30. juni 2021 Kommer an på hvor mange som kommer og overnatter hos deg og hvor ofte! Blir slitsomt hvis man stadig har overnattingsgjester på stua, da ville jeg gått for en liten treroms. Anonymkode: 52a44...b80
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #34 Skrevet 30. juni 2021 Synes ikke det er stusselig, og hadde jeg vært i samme situasjon selv, ville jeg definitivt valgt 35 kvm i sentrale strøk i Oslo, fremfor 70 i Drammen, Ski, Søndre Nordstrand etc. Livet leves best utenfor dørene av hjemmet, og heller masse tjeneste- og kulturtilbud i nærheten enn større plass. 35 kvm er også stort nok til å ha gjester. Men ville passet på at du kjøper noe med bod, hvor du kan oppbevare verktøy, krimskrams og annet utstyr som ikke brukes så fryktelig ofte at det er nødvendig å ha like i nærheten hele tiden. Det som egentlig er litt vilt med at noen tenker 35-40-45 kvm er lite for «voksne», er at det var helt vanlig at en familie på to voksne med noen barn delte slike leiligheter under 50 kvm på 50- og 60-tallet. Dette higet etter å ha stor plass og fylle den opp med mange ting man hverken trenger eller bruker ofte må være en moderne greie… Anonymkode: cbb20...cfd 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2021 #35 Skrevet 30. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dette higet etter å ha stor plass og fylle den opp med mange ting man hverken trenger eller bruker ofte må være en moderne greie… Anonymkode: cbb20...cfd Tror også at folk overvurderer hvor mange ting de trenger. AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 16.21): Kan leie lager for ca 1200-1300 i måned, en garasje feks. Anonymkode: 1aace...d95 Det er absolutt en mulighet. Jeg er den AB’en du svarte, som bor på 38 kvadratmeter i Oslo. Har en bod i tillegg, og synes egentlig at det er god plass til alt jeg trenger i hverdagen, samt hobbyting og litt pynt. Men jeg har bedre rutiner på å kvitte meg med eller selge ting enn det jeg hadde da jeg bodde på større plass. Anonymkode: 49ae0...ab0
Inwe Skrevet 1. juli 2021 #36 Skrevet 1. juli 2021 (endret) Bor på (og eier) 35 kvadrat, 2 roms, utenfor Oslo alene. Trives godt med det. Fin planløsning, 8 m2 terrasse og like i nærheten av jobb. Rett ved toget så jeg kommer meg til Oslo når jeg ønsker og ikke minst billig så jeg kan bruke penger på annet enn å bo. Er 33 om det har noe å si. Kan ikke se det skal være noe problem. Når jeg finner kjærligheten igjen, så får vi kjøpe noe sammen. Endret 1. juli 2021 av Inwe
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #37 Skrevet 1. juli 2021 Bo der til du blir lei da vettu, må nesten prøve først Anonymkode: 7b292...155
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2021 #38 Skrevet 1. juli 2021 Og vi er i slutten av 20-årene og skal kjøpe, og synes 150 kvm er litt lite.. Huff, forstår ikke at folk orker å bo på så lite areal når de fint kan kjøpe hus bare de ikke bor i sentrum av en storby. Anonymkode: 93e7f...570 1
Jr.Garcon Skrevet 1. juli 2021 #39 Skrevet 1. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 15.57): Jeg er en mann i slutten av 30-årene og etter et samlivsbrudd skal jeg kjøpe meg eget sted i Oslo. Det er her jeg har familie, jobb og venner. Budsjettet mitt tillater meg ikke mer enn en liten leilighet i sentrum, og det er i sentrum jeg vil bo. Jeg er egentlig fornøyd med min økonomiske situasjon. Jeg har god buffer, aldri trengt å ta forbrukslån og reist på ferier, hatt råd til nye sykler og det som jeg ønsker av teknologi, ogg gått en del ut på restaurant, kjøpt dyre råvarer og dyr vin (disse tingene gjør jeg jo ikke hver dag, men det er noe jeg ikke trenger å tenke over heller). Men jeg tjener under gjennomsnittet og føler kanskje andre vil tenke det er stusselig med en 35 kvadratmeters leilighet for en på min alder? Jeg tenker jeg etterhvert vil oppgradere og kjøpe større. Men siden man bare kan låne 5 ganger inntekt så er det slik det blir for meg. Ekskjæresten min og jeg eide leilighet på omtrent 90 kvm, men kvadratmeterne blir jo dyrere jo mindre leiligheten er. Anonymkode: 7c7c1...019 Jeg hadde ikke klart å bo på 35 kvm som voksen - så sant jeg ikke satt inne. Det er stusselig med tanke på plass, men ikke stusselig når man tar hensyn til boligprisene i Oslo. Men jeg hadde iallfall sløyfet alt av restaurant, ferie, vin, og tech gadgets for å skrape sammen nok til en 2 roms på 50 kvm. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2021 #40 Skrevet 2. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 29.6.2021 den 17.10): Takker for svar. Det blir jo også slik at jeg etterhvert vil prøve kjærligheten igjen, og kanskje derfor jeg var litt skeptisk for hvordan det ville oppfattes av kvinner. Budsjettet mitt er 4 millioner og eget soverom er viktig, ikke første etasje, pluss ingen problemer som krever oppussing med det første. Jeg ser jo at det er mye ulikt. Egentlig tenkte jeg å kjøpe i Oslo vest. Men vurderer steder som Kampen eller Tøyen. Det er det jo billigere. Og hyggelige områder med spisesteder og litt liv. Hilsen Trådstarter Anonymkode: 7c7c1...019 Støtter denne. Bor selv på Oslo vest og når banen forlater perrongen på Majorstua er det litt "wild frontier" i den forstand at det er hovedsakelig et familiestrøk hvor det skjer i n g e n t i n g. Det begynner kanskje å bli litt bedre med nye Røa "sentrum" og CC Vest har noe, men ellers er det nokså stusselig mtp tibud innen restauranter og/eller puber etc. Hvis noen kommenterer på at du bor "trangt" ville jeg bare sagt at akkurat nå er du et sted i livet hvor det passer deg godt å bo "enkelt" i en kortere periode. Denne leiligheten skal tross alt bare være en mellomstasjon hvis jeg forstår deg riktig. Anonymkode: b6b05...ea2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå