Gå til innhold

Gynekologisk undersøkelse

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hva du er der for. hvis det er en vanlig sjekk opp, snakker dere vel itt sammen først, før du må kle av deg og opp i stolen. Selve den undersøkelsen går veldig kjapt, 5 minutter eller noe. Og i løpet av no time, er du ute igjen!

Spiller ingen rolle om du er barbert eller ikke, det kan du velge selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En legetime hos gynekolog varer vanligvis mellom 15 og 20 minutter. Man snakker gjerne litt sammen først. Undersøkelsen tar stort sett mellom 5- 15 minutter, avhengig av hva man skal undersøke, om man skal sette inn spiral, ta celleprøve, osv.

Barbering trengs overhodet ikke. Som Linnie sa,- det velger du selv!

Lykke til :D

Det er ikke no gøy, men det går stort sett mye bedre enn man tror og det går fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan foregår en time hos gynekologen?

Tar det lang tid?

Bør en være barbert?

Jeg tror ikke gynekologer liker barbering,,, ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips i forbindelse med gynekologbesøk. Jeg fikk et tips av en venninne for mange år siden som gjorde mine gynekologbesøk mye lettere. Ha på et skjørt med vidde, gjerne litt sidt også, som faller ned av seg selv når man hopper ned fra benken. På den måten slipper jeg å føle meg helt naken, som jeg gjorde før jeg fikk tipset og brukte langbukser.

Slike besøk er gjerne noe vi kvinner gruer oss til, men det er fort gjort og noe vi bare "må" igjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Duchess

Gynekologen blåser i om du er barbert eller ikke, det spiller ingen trille for legen.

Undersøkelsen tar rundt 4 min. litt avhengig av hva du skal gjøre, men det er fort gjort.

OG husk at det ikke er noe å være flau for, gynekologen ser underliv hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest nå......

Er det bare jeg som synes det er et sant helvete med en slik undersøkelse? Jeg hater det - gruer i flere dager. Skikkelig vondt i sjela mi. :cry:

Legen min vet om min angst for dette - og han er hensynsfull. Vi har snakket om dette mange ganger........

Angsten min skyldes bl.a. dårlige erfaringer med gynekologer, sex og et dårlig selvilbilde.

Jeg klarer aldri å ta lett på en slik undersøkelse. Det er bare vondt og nedverdigende. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiiii! Det er ikke bare deg som synes gu er et helvete på jord.

Jeg HATER DET DYPT OG INTENST :evil:

Heldigvis er det ikke ofte. Jobbet en tid hos gynekolog og ble litt blek om nebbet når jeg skulle prøve å berolige pasienter med legeskrekk.

Heldigvis var de blide og glade da de kom ut igjen fra gu-rommet, gynekologen jeg jobbet for var kjent for å være snill og rolig og klarte å prate bort frykten til pasientene. Så det var gledelig at det gikk bra tilslutt!

Kanskje du kunne byttet til en annen gynekolog ? Hadde det hjulpet tror du?

Dog, skjønner at du sliter med dine tidligere dårlige erfaringe. Det suger....:(

Føler med deg :)

Klem, Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke f... om noen får meg opp i den stolen........har vært hos gynekolog en gang, aldrig mere.... vil heller føde igjen enn å legge meg opp i den stolen..... vet at legen ser det samme om og om igjen dagelig og at det er det samme for ham/henne som å se en i øret, men de de ser daglig er for svarte ikke meg... Har to fødsler bak meg, men har ikke hatt noen undersøkelser verken før eller etter.....

Secret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på et skjørt med vidde, gjerne litt sidt også, som faller ned av seg selv når man hopper ned fra benken.

Alltid!

Og: jeg hater det også, men er så sjeleglad når det er overstått, for da er det en stund til neste gang.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også hater dette.........hater, hater, hater!

Legen min vet om min angst for dette og tar hensyn. Han er forståelsesfull og forsiktig. Men - det hjelper ikke. Det er jævlig! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg synes det er vondt som hel....... jeg og! :evil:

Du ække aleine om d!!!!

Heldigvis ikke så ofte da. Men gruer som fy når jeg skal på gu.

Kattepus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det er så fælt jeg! Men det kan hende det er fordi jeg har verdens beste gynekolog!!! Hun er bare så søt og hensynsfull og forsiktig... Føles ikke noe annet en naturlig hos henne!!! Kunne ikke falt meg inn å gå til en annen, selv om jeg må ut med 660 kr! (Privat)

...selvfølgelig... jeg går jo ikke og GLEDER meg heller akkurat, men jeg tenker ikke så mye på det heller... Men god ide det der med skjørt, det skal jeg ha på meg neste gang!!!! (Er ikke kult å stå der og balansere på et ben og fortest mulig komme seg inn i klæra igjen!!!! ) :ler: Skal dit snart forresten...om to uker! ( Er mer redd for at hun skal finne noe galt!! Grøss og gru!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt, ja. Hvertfall celleprøver og sånt. Ingenting av stål eller med skarpe kanter burde sluppet til inni der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...