Gå til innhold

Hvordan er det inne på vaksinasjonssentrene? Kan man ligge uten at alle ser det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan besvime av sprøyter, så jeg er nødt til å ligge. Men litt pinlig om alle som venter skal se det 😳 har noen fått lov til å ligge da de tok den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der jeg tok, var det ikke plass til å ligge i "vaksinebåsen". Men jeg er helt sikker på at de som setter sprøytene er proffe nok til å håndtere det hvis du besvimer i stolen. 

Det var uansett ikke mer en 3-4 personer som satt og ventet, og vaksinen ble satt i en bås bak en gardin, så det var ingen som så inn dit. Og de var mer opptatt av seg selv og egen vaksinetime enn av hvem som var inne i båsene og hva de gjorde bak lukket gardin. 

Skrevet
Susan Sto Helit skrev (Akkurat nå):

Der jeg tok, var det ikke plass til å ligge i "vaksinebåsen". Men jeg er helt sikker på at de som setter sprøytene er proffe nok til å håndtere det hvis du besvimer i stolen. 

Det var uansett ikke mer en 3-4 personer som satt og ventet, og vaksinen ble satt i en bås bak en gardin, så det var ingen som så inn dit. Og de var mer opptatt av seg selv og egen vaksinetime enn av hvem som var inne i båsene og hva de gjorde bak lukket gardin. 

Jo, men jeg besvimer uansett om jeg må sitte i en stol.. om de ikke har plass til at man kan ligge må jeg ringe de først..

Skrevet

Da jeg fikk vaksine var det ei som fikk vaksine i venterommet, bak en skjerm. Min stol var den eneste som hadde innsyn, men så bare fra anklene og ned. Hørte rolig prating (typ distraksjonsprat), men ikke hva de pratet om. Jeg satt typ tre meter unna. 

Skrevet

Her var det båser med forheng, mulig det kunne vært plass til en seng der. Det sto senger i fellesområdet som sikkert var til akutt behov. Jeg ville gitt beskjed angående seng ved innsjekk siden de beregner veldig kort tid pr. person. 

Skrevet
Lilylune skrev (Akkurat nå):

Jo, men jeg besvimer uansett om jeg må sitte i en stol.. om de ikke har plass til at man kan ligge må jeg ringe de først..

De hadde "sykeseng" inne i "observasjonsrommet" der man skal sitte 20minutter og vente etter stikket. (Men det var noen meter å gå mellom disse arealene der jeg var.

Tror ikke de får noe større plass inne i vaksinasjonslokalene selv om du ringer først. 

Tipper at om du MÅ ligge når vaksinen settes, så må du ligge på gulvet med bena ut av gardinen. (De har den plassen de har.) 

Skrevet
Susan Sto Helit skrev (9 timer siden):

De hadde "sykeseng" inne i "observasjonsrommet" der man skal sitte 20minutter og vente etter stikket. (Men det var noen meter å gå mellom disse arealene der jeg var.

Tror ikke de får noe større plass inne i vaksinasjonslokalene selv om du ringer først. 

Tipper at om du MÅ ligge når vaksinen settes, så må du ligge på gulvet med bena ut av gardinen. (De har den plassen de har.) 

Dette må være tøys? De kan jo ta med kalkylen og pasienten til et egnet rom ved behov? 

Skrevet

Tror du må undersøke der du bor. Her jeg bor er det ingen båser. Utifra det jeg er blitt fortalt, er det bare mange stoler plassert i god avstand fra hverandre. De bruker ulike idrettshaller her og vaksinerer flere tusen hver dag.

Skrevet

Ville absolutt ha ringt. Jeg ble vaksinert i en hall med svært mange andre. Ingen gardiner el.

Skrevet
Lilylune skrev (16 timer siden):

Kan besvime av sprøyter, så jeg er nødt til å ligge. Men litt pinlig om alle som venter skal se det 😳 har noen fått lov til å ligge da de tok den?

Det er en veldig liten sprøyte, dette går nok fint ❤️

Skrevet

Her brukes lokalene til helsestasjonen. Alle sitter i samme rom med god avstand (ca 10 personer om gangen). Det er mulig å få sitte/ligge på et eget rom hvis man spør, og de foretrekker at man ringer på forhånd og gir beskjed hvis man har behov for det.

Skrevet

Forskjellig fra plass til plass. Her jeg bor er alme samlet i samme rom, sikkert 20 stk som tar samtidig. En veninne fikk eget rom med seng, da hun også besvimer fort av sprøyter.

• Opprett ny...