Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Eg har eit stort hematom i livmoren, også rundt fostersekken. Har blitt informert at eg spontant kan mista embryoet. Det kan også gå fint, dei veit ikkje. Eg har og har hatt store blødninger, er per nå 8+3 veker på vei. 

Er det nokon som har opplevd detta? Korleis gjekk det? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
mammahjarte skrev (2 timer siden):

Hei. Eg har eit stort hematom i livmoren, også rundt fostersekken. Har blitt informert at eg spontant kan mista embryoet. Det kan også gå fint, dei veit ikkje. Eg har og har hatt store blødninger, er per nå 8+3 veker på vei. 

Er det nokon som har opplevd detta? Korleis gjekk det? 

Jeg hadde hematom i livmoren og blødde de 12-14 første ukene. Babyen er 16 år nå👍🏻

Anonymkode: ca04d...b17

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde hematom i livmoren og blødde de 12-14 første ukene. Babyen er 16 år nå👍🏻

Anonymkode: ca04d...b17

Så bra det gjekk bra :)

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det samme, blødde fra uke 5 til 12, så gav det seg totalt plutselig. Varierende fra en del friskt blod til bare brune rester, men kom noe blod hver dag. Gikk fint, babyen er 1,5 år nå. 

Anonymkode: d1da9...b15

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en stor blødning med klumper 8+4 og fikk påvist to hematom. En rundt fostersekken og en stor innkapslet litt lenger ut. En uke etter var den rundt fostersekken borte. Uke 12 fikk jeg en stor styrblødning som viste seg å være hematomet litt lenger ut som sprakk og blødde ut. Uke 14 ble det påvist et nytt hematom rundt fostersekken. Jeg fulgte råd jeg fant på en hematomgruppe på Facebook. Sluttet å ta omega3 tilskudd, drakk granateplejuice og appelsinjuice hver dag, tok tilskudd av magnesium og sink. Da koagulerte hematomet ganske raskt. Kunne se forskjell fra uke til uke. 
Jeg blødde konstant fra uke 12 til uke 16. Nå er jeg 21+3 og på ultralyd kunne de ikke se hematom nå. Det kan fortsatt være der så jeg lever forsiktig. 

• Liker 1
Skrevet
8 hours ago, snehvit88 said:

Jeg hadde en stor blødning med klumper 8+4 og fikk påvist to hematom. En rundt fostersekken og en stor innkapslet litt lenger ut. En uke etter var den rundt fostersekken borte. Uke 12 fikk jeg en stor styrblødning som viste seg å være hematomet litt lenger ut som sprakk og blødde ut. Uke 14 ble det påvist et nytt hematom rundt fostersekken. Jeg fulgte råd jeg fant på en hematomgruppe på Facebook. Sluttet å ta omega3 tilskudd, drakk granateplejuice og appelsinjuice hver dag, tok tilskudd av magnesium og sink. Da koagulerte hematomet ganske raskt. Kunne se forskjell fra uke til uke. 
Jeg blødde konstant fra uke 12 til uke 16. Nå er jeg 21+3 og på ultralyd kunne de ikke se hematom nå. Det kan fortsatt være der så jeg lever forsiktig. 

Uff så slitsomt. Eg skal på kontroll om 8 dagar for å finna ut om hematomet er blitt mindre. Drikker også ein del appelsinjuice, føljer råd frå ein youtube video som er ganske lavterskel. Ete spinat og ting som uansett ikkje kan skade. Om det hjelper tja tja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...