AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Har ikke noe interesse for økonomi, og jeg er ikke noe god i matte, men føler psykologi årsstudium er for ubrukelig… Synes psykologi er interessant da. Har gått ut av vgs med veldig gode karakterer, og er ambisiøs, så føler at økonomi gir flere muligheter (hvis jeg velger å bygge på bachelor), men foreldrene og vennene mine sier at de ikke kan se for seg meg studere økonomi, så jeg er så usikker… Og det er vel helt meningsløst å søke på juss som hadde grense på 5,5 i fjor, og jeg gikk ut med 5,47…? Anonymkode: 9860c...bfa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Også vil jeg helst ikke studere med masse folk som er eldre enn meg… Er det flest unge på årsstudium eller bachelor? Anonymkode: 9860c...bfa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Kan ikke du bare fortsette å skrive i de gamle trådene dine, istedenfor å opprette nye? Det hjelper INGENTING å opprette flere nye tråder. Anonymkode: 8afc0...79a 10
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan ikke du bare fortsette å skrive i de gamle trådene dine, istedenfor å opprette nye? Det hjelper INGENTING å opprette flere nye tråder. Anonymkode: 8afc0...79a Finner ikke den gamle tråden:( Anonymkode: 9860c...bfa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Har så panikk, to dager til jeg må velge! Ååå Anonymkode: 9860c...bfa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 årsstudium i psykologi kan gi deg masse. det kan også gi deg mye personlige strategier og innsikt som du kan ha bruk for videre i livet. i arbeid så vil jo ikke dette studie føre til noe "kompetanse" men kan gi deg en annen forståelse som kan være fint å ha i bagasjen. du er også 18/19 og det faget kan også være mer interessant enn økonomi - du har jo god tid på deg og det kan hjelpe deg til å finne ut mer om dine ønsker og samtidig være mer "interessant" og sosialt. på økad har jeg hørt det er mer "skole" fokus. Anonymkode: 9f2aa...6f3 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 Eller bare prøv å sette jussen på første og så psykologi på andre. det skader ikke. den som ikke prøver kommer heller ikke inn. som jeg har skrevet på de andre trådene er at DU VET IKKE SNITTET I ÅR! Anonymkode: 9f2aa...6f3 7
Gjest Kayo Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har så panikk, to dager til jeg må velge! Ååå Anonymkode: 9860c...bfa Du må ikke velge.. Ta deg et friår, tjen penger, skaff deg noen erfaringer og lev livet.. Neste sommer er du kanskje litt klokere på hva du ønsker å velge. Premissene du legger for studiene dine ser ut til å motiveres av et forventningspress framfor et genuint driv..
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): årsstudium i psykologi kan gi deg masse. det kan også gi deg mye personlige strategier og innsikt som du kan ha bruk for videre i livet. i arbeid så vil jo ikke dette studie føre til noe "kompetanse" men kan gi deg en annen forståelse som kan være fint å ha i bagasjen. du er også 18/19 og det faget kan også være mer interessant enn økonomi - du har jo god tid på deg og det kan hjelpe deg til å finne ut mer om dine ønsker og samtidig være mer "interessant" og sosialt. på økad har jeg hørt det er mer "skole" fokus. Anonymkode: 9f2aa...6f3 Takk! Det er veldig sant Anonymkode: 9860c...bfa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 Er det større sjanse for at jeg kommer inn på jussen om et år eller to enn nå? Hvis jeg hadde kommet inn tror jeg uansett ikke at jeg hadde vært klar for det… Anonymkode: 9860c...bfa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 Ææ neiiiii jeg så nå at jeg har søkt psykologi årsstudium i Bergen og ikke Trondheim!! Hva gjør jeg da? Jeg skal til Trondheim… Har søkt bachelor psykologi i Trondheim… Kan jeg bare ta første året av bacheloren som et årsstudium eller betyr det at man ikke får dekket like mye av studielånet eller noe sånt? Og får man ikke poeng da?? Ååå nå ble jeg stressa Anonymkode: 9860c...bfa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 Er det ikke egentlig akkurat det samme å ta et årsstudium og å hoppe av en bachelor etter første året? Anonymkode: 9860c...bfa
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #14 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Har så panikk, to dager til jeg må velge! Ååå Anonymkode: 9860c...bfa Om det er noe du virkelig brenner for så spiller det ingen rolle hvor gamle de er de som er på studiet. Vil uansett tippe det er en god blanding. Anonymkode: 15805...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #15 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ææ neiiiii jeg så nå at jeg har søkt psykologi årsstudium i Bergen og ikke Trondheim!! Hva gjør jeg da? Jeg skal til Trondheim… Har søkt bachelor psykologi i Trondheim… Kan jeg bare ta første året av bacheloren som et årsstudium eller betyr det at man ikke får dekket like mye av studielånet eller noe sånt? Og får man ikke poeng da?? Ååå nå ble jeg stressa Anonymkode: 9860c...bfa det betyr ingenting. det er enda 60studiepoeng og det er ca det samme innholdet. du får dekket like mye av lånekassen. da kan du jo og etter et år velge om du ønsker å fortsette på bachelor eller bytte etter første året. du har likevel 60stp I psykologi. Anonymkode: 9f2aa...6f3 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #16 Skrevet 29. juni 2021 poeng telles for hvert år med utdanning, altså 60stp. Anonymkode: 9f2aa...6f3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #17 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det betyr ingenting. det er enda 60studiepoeng og det er ca det samme innholdet. du får dekket like mye av lånekassen. da kan du jo og etter et år velge om du ønsker å fortsette på bachelor eller bytte etter første året. du har likevel 60stp I psykologi. Anonymkode: 9f2aa...6f3 Da tror jeg at jeg går for psykologi:) Anonymkode: 9860c...bfa 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #18 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da tror jeg at jeg går for psykologi:) Anonymkode: 9860c...bfa kjempebra! tror det er et veldig godt valg. har sett på de andre trådene, og tror det vil passe godt 😊 masse lykke til 😊 Anonymkode: 9f2aa...6f3 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #19 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): kjempebra! tror det er et veldig godt valg. har sett på de andre trådene, og tror det vil passe godt 😊 masse lykke til 😊 Anonymkode: 9f2aa...6f3 Takk!❤️ Anonymkode: 9860c...bfa 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #20 Skrevet 29. juni 2021 Men føler det er litt rart å begynne på bachelor i psykologi bare for å hoppe av etter et år… Anonymkode: 9860c...bfa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå