Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På vår arbeidsplass stilte en leder en ansatt spørsmålet "hva er det egentlig som motiverer deg i ditt arbeid" - etter at mannen hadde bedt om høyere lønn.

Mannen svarte "hvertfall ikke lønnen.." også la han til andre faktorer.

Hva med deg, hva er din motivasjon for deg i ditt daglige arbeid?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min motivasjon:

- en meningsfylt jobb, både interessant og givende

- hyggelig arbeidsmiljø med kolleger som jeg trives med og ledere som er motiverte og redelige

- lønnen, som er grei nok, ikke den høyeste men oppveies av at det er stuerent å gå tidligere pga. lege og tannlege, gode permisjonsordninger, god forsikringsordning og pensjonsordning.

Skrevet

* interessant og selvutviklende jobb

* spennende bransje

* mange muligheter

* hyggelige kollegaer

* lønnen ok (alle vil vel ha mere)

* flexitid og innarbeidingsavtale

* fagorganisasjon med etter- og videreutdanningsmuligheter

* en ok ledelse

osv osv...

Kunne sikkert skrevet mere... men har ikke tenkt igjennom så mye akkurat nå!

Sitter tross alt på jobb nå! :ler:

Skrevet

ikkeno, motivert fordi da går tiden fortere og de tre månedene i oppsigelsetiden går ganske en brøkdel fortere?

Skrevet

Motivasjonen min er :

-tenker ikke jobb som en jobb.. det er bare noe jeg må hver dag.

-vet at får jeg det til nå, får jeg en stor gulerot tilbake om noen år. (er selvstendig)

-setter ekstra pris på den lille fritiden man har, utnytter den maksimalt med tanke på trenig, familien og venner.

-Har jeg fri så har jeg fri. Er jeg på jobb så er jeg på jobb. Koble av er viktig!!!

Ser man positivt på livet og på jobben så går alt så mye lettere, man har jo tross alt valgt det selv ;)

Hilsen ei som jobber 6 dager hver uke :klem:

Skrevet

Dette motiverer meg på jobb:

- er selv ansvarlig for avdelingen, og føler "eierskap" til resultatene. Er hele tiden motivert av muligheten til å gjøre det bra for firmaet.

- OK lønn, og muligheten for gode bonuser ved godt resultat

- vi er et team som har veldig godt miljø på jobben

- spennende bransje

- jeg kan selv være med og påvirke en del av hverdagen

- m.m.

Listen er lang, det er sjelden jeg er demotivert på jobb. Gleder meg til å gå på jobb (nesten) hver dag! :)

Skrevet
Min motivasjon:

- en meningsfylt jobb, både interessant og givende

- hyggelig arbeidsmiljø med kolleger som jeg trives med og ledere som er motiverte og redelige

- lønnen, som er grei nok, ikke den høyeste men oppveies av at det er stuerent å gå tidligere pga. lege og tannlege, gode permisjonsordninger, god forsikringsordning og pensjonsordning.

Jeg forstår ikke helt. Mener du med dette å si at det greit med lave lønninger i det offentlige fordi man har rett til permisjon og kan gå til tannlege i arbeidstiden?

I privat sektor er det også slik at man kan avtale seg til en ordning med permisjoner og tid til lege, tannlege osv. og likevel kan man altså få den lønnen man er verdt i forhold til utdanning osv.!

Jeg forstår virkelig ikke...hvorfor må det være slik at hvis man har noen greie selvfølgelige rettigheter kan man ikke be om høyere lønn, mens hvis man har høy lønn i privat sektor, så tror ingen at de får permisjon eller fri?

:roll:

Skrevet

Jeg valgte den utdanningen jeg har fordi jeg var interessert i hvilke muligheter den kunne gi. Så fant jeg en jobb som var relevant. Hverdagen er spennende og interessant og jeg treffer en del mennesker, reiser og har et variert arbeid. Ok kolleger, ok ledelse.

Jeg kan si uten tvil at det mest motiverende for meg, ved siden av at jeg valgte riktig "faglig" sett, er lønnen.

Jeg tar det som en direkte prislapp på hva arbeidsgiver synes om meg, min kunnskap og mitt arbeid/resultater.

Dersom arbeidsgiver sier "lønn er ikke viktig her" sier jeg ha det bra.

Jeg kjemper alltid for lønn og overtidsrettigheter -for det kommer ikke gratis.

Skrevet

Vanskelig spørsmål, egentlig. Men hvis jeg skal koke det ned til ett svar, må det bli at jeg gjør noe som føles meningsfyllt i hverdagen.

Skrevet

At jeg (endelig) får bruke min utdanning, og utvikler meg faglig og personlig. Høres ut som en klisje, men det stemmer.

Men kunne gjerne tenkt meg kortere arbeidsdager og mer i lønn. Men det kommer vel etterhvert.

Skrevet

:) Lønnen

:) "Sikker" arbeidsplass

:) Fleksitid

:) Hjemmekontor-muligheter

:) Mange gode sosiale ordninger

:) Gåavstand til jobben

Skrevet

- Å ha en arbeidsgiver som setter pris på innsatsen din

- Gode kollegaer

- Grei lønn

- En "ryddig" arbeidsplass. Ikke noe tull.

- Muligheter for å utvikle seg videre.

Skrevet

Hovedmotivasjonen for å ha en jobb er jo lønn.

Motivasjonen for denne jobben er at jeg gjør den relativt bra, har hyggelige kolleger, flexitid og kort vei til jobben.

Motivasjonen for å gjøre jobben bra, er provisjon og ikke minst at så lenge jeg gjør jobben bra, får jeg jobbe helt selvstendig uten at noen blander seg...

Skrevet
ikkeno, motivert fordi da går tiden fortere og de tre månedene i oppsigelsetiden går ganske en brøkdel fortere?

Hehe. drittlei jobben jeg også, så motivasjonen min må være at det blir bråk hvis jeg ikke stiller opp. :ler:

Skrevet

Motivasjonsfaktorer

* Uforutsigbarhet - herlig kribling i magen

* Utfordringer - trigger kreativitet og nysgjerrighet

* Spenningen i selve prosessen - frigjør detektiven i meg

* Tidligere gode resultater - sporer til innsats

* Tidligere ikke fullt så gode resultater - virker skjerpende

* Mange ulike samarbeidspartnere - lærer andre innfallsvinkler

Skrevet

Det er utrolig hva gode betingelser og bra lønn gjør med motivasjonen :) Jeg gleder meg til å gjøre en god jobb fordi lønnen er bra. Hadde ikke lønnen vært god nok, ville jeg ærlig talt ha gjort en mer middelmådig mindre bra jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...