Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gjennom mitt 3. ferskforsøk på Riksen, og har nå for første gang testet positivt. Jeg ble så satt ut da sykepleier ringte med beskjed at jeg ikke husker hvor langt hun sa jeg er henne 🤯

Første dag i siste mens var 19. mai, Ovitrelle 9. juni, uttak 11. juni og innsett 14. juni. Hvilken dato er da startdato? Jeg hadde lang protokoll hvis det har noe å si 🤷‍♀️ 

Jeg skal også få tidlig ultralyd i uke 8. Er det vanlig ved IVF? Eller er det pga. alderen min (35 år)?

Jeg kunne selvfølgelig ringt og spurt, men det er lang telefonkø og jeg vil ikke ta plassen for andre som har mere bruk for det. Tenkte kanskje noen her har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både klinikken og jeg regner uttaksdatoen som «EL», legg inn det i en av disse terminkalkulatoren 😊 

Helt vanlig med tidlig UL rundt uke 7-8 etter IVF, blant annet for å se hvor mange fosteranlegg det er, om embryoet er i eller utenfor livmoren og om hjertet slår😊

AnonymBruker
Skrevet

Klinikken regnet termindatoen fra uttaksdatoen som EL. Men når det var OUL så fikk jeg en endelig termindato, den var to dager etter uttaksdatoen, så ikke så gæli altså.

Normalt med en tidlig UL rundt uke 7 ved IVF ja.

Anonymkode: 4211d...cd4

Skrevet

Tillegg; Sett flere skrive her inne at man ikke kan flytte på termindatoen ved IVF. Men hos meg flyttet de meg en hel uke frem på oul, så tydeligvis 🤷‍♀️ 

Skrevet
Patriotpaula skrev (På 29.6.2021 den 18.10):

Tillegg; Sett flere skrive her inne at man ikke kan flytte på termindatoen ved IVF. Men hos meg flyttet de meg en hel uke frem på oul, så tydeligvis 🤷‍♀️ 

Nevnte du for de at det var IVF? Jeg gjorde det med min første, og sa det ikke skulle justeres, og de hørte på dette. Var på Ahus

Skrevet
Juni15 skrev (8 minutter siden):

Nevnte du for de at det var IVF? Jeg gjorde det med min første, og sa det ikke skulle justeres, og de hørte på dette. Var på Ahus

Ja, vedkommende som utførte OUL visste at det var IVF. Jeg ble flyttet frem mer og mer for hver ultralyd jeg var på, allerede fra de første tidlige ultralyder frem til OUL. Først noen få dager, endte med en uke frem. IVF-termin var 2/9, OUL-termin var 26/9.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...