AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Har en venninne som egentlig er grei når hun ikke drikker, men når hun blir full så kaller hun meg feit, dum, stygg og taper osv... Hun har mye problemer og sliter med alkoholmisbruk. Jeg har samme problem, så jeg kan ikke dømme henne for det. Er også vant med mye drama og tull siden jeg har hengt i et alkoholisert miljø i flere år,selv om jeg egentlig ikke orker drama eller skaper noe av det selv. Har ikke så mange venner og prøver å ta vare på de jeg har. Venninnen min angrer alltid dagen etterpå og ringer og sender meldinger hvor hun ber om unnskyldning. Men nå begynner jeg å bli lei fordi det skjer gang på gang. Føler at hun er ute etter meg. Hun pleier ikke å være like slem mot andre,da får hun kjeft tilbake. I går kveld sendte hun meg meldinger som var så stygge at ørene flagrer omtrent. Jeg har aldri gjort henne noe og skjønner ikke hvorfor hun er så sint på meg. Hva skal jeg gjøre? Hun angrer jo alltid og sier at hun ikke vil miste kontakten med meg. Anonymkode: 65836...c77
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Når det skjer gang på gang så er det egentlig ikke så viktig for henne hvordan du har det. I såfall hadde hun latt være å drikke så mye at hun mister kontrollen. Å si unnskyld og angre har ingen verdi om ikke adferden endres. Gi henne beskjed om at hun nå er blokkert og at hun kan finne deg når hun har tatt tak i problemene sine. Anonymkode: dfa04...d93 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Si at dere bare kan møtes når hun er edru, for du orker ikke mer fylleprat. Så må hun kanskje ordne opp i sine problemer selv, for du har nok med dine egne problemer. Anonymkode: 03ae9...0b6 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Si at dere bare kan møtes når hun er edru, for du orker ikke mer fylleprat. Så må hun kanskje ordne opp i sine problemer selv, for du har nok med dine egne problemer. Anonymkode: 03ae9...0b6 Problemet er bare at vi kjenner de samme folka, og møtes derfor en del. Mindre nå etter korona selvfølgelig, men allikevel. Nå er det mange som sitter ute i parken, på stranden osv... Plutselig er hun der. Dritfull. Jeg vil ikke slutte å møte de andre bare pga. henne. Anonymkode: 65836...c77
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 oppfordre henne til å søke profesjonell hjelp Anonymkode: 842d1...3cb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Hun er sjalu på deg. Så vidt jeg kan skjønne, så kan du dumpe denne venninna med (meget) god samvittighet. Anonymkode: 0f036...a62 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Problemet er bare at vi kjenner de samme folka, og møtes derfor en del. Mindre nå etter korona selvfølgelig, men allikevel. Nå er det mange som sitter ute i parken, på stranden osv... Plutselig er hun der. Dritfull. Jeg vil ikke slutte å møte de andre bare pga. henne. Anonymkode: 65836...c77 Nei du skal ikke la være å møte andre, men du trenger ikke være tilgjengelig på telefon eller andre sosiale media, også kan du si i fra om hun blir ufin mot deg. Oppfør deg normalt og hyggelig ute, men vær tydelig på hvorfor du tar avstand. Anonymkode: dfa04...d93
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Kom deg vekk fra denne gjengen, og Finn nye venner. Svar henne tilbake og sett deg i respekt Anonymkode: ccf28...61e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei du skal ikke la være å møte andre, men du trenger ikke være tilgjengelig på telefon eller andre sosiale media, også kan du si i fra om hun blir ufin mot deg. Oppfør deg normalt og hyggelig ute, men vær tydelig på hvorfor du tar avstand. Anonymkode: dfa04...d93 Kan bare forestille meg det dramaet som vil oppstå hvis jeg sletter eller blokkerer henne. Jeg skal prøve å si ifra. Anonymkode: 65836...c77
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hun er sjalu på deg. Så vidt jeg kan skjønne, så kan du dumpe denne venninna med (meget) god samvittighet. Anonymkode: 0f036...a62 Sjalu? Det høres rart ut. Hun er både penere og slankere enn meg. Anonymkode: 65836...c77
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Sjalu? Det høres rart ut. Hun er både penere og slankere enn meg. Anonymkode: 65836...c77 Jeg ser ikke at det er av større (om noen i det hele tatt) betydning. Sjalusi er basert på usikkerhet og misunnelse. Anonymkode: 0f036...a62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå