AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #1 Skrevet 29. juni 2021 Ja jeg begynner å bli skikkelig lei nå, og må bare få det ut en plass!! Jeg er lei av vente på at han skal få tid til meg, oss og forholdet!! Drittlei! Vi har vært sammen i ca 2 år. Og han er verdens beste kjæreste. Bare han har tid til å være sammen med meg. MEN d virker jo som han ikke har det! Det er alltid noe som må fikses, repareres, jobbes med, bygges, osv osv. Når det ikke er noe praktisk som må fikses så er det guttetur, trening, eller skade sol forhindrer han i å gjøre noe med meg! Vi bor ikke sammen, men jeg bor hos han ca annenhver uke, (når jeg ikke har barna mine).. Men han er jo så jæ... opptatt hele tiden! I mitt hode, og mitt hjerte, så prioriterer man det man ønsker. Og når han hele tiden har andre ting å gjøre så føles det som han nedprioriterer meg og forholdet. Samtidig så vet jeg han liker meg. Jeg vet han er glad i meg. Men jeg føler jeg og forholdet bare blir tatt som en selvfølge, og dette både irriterer meg og gjør at jeg blir mer og mer likegyldig til både han og forholdet selv! Jeg gidder ikke spørre han om vi skal gjøre noe lenger. Og jeg gidder ikke forsøke å planlegge noe med han! Jeg har gjort det tidligere, da han IKKE gjør det. Han har alltid blitt glad når jeg gjør det, og vært med på det, men nå er jeg lei av at det kun er meg som tar initiativ til noe felles aktiviteter. I tillegg hører jeg hele tiden om alt han "må få gjort", så da tenker jeg at han uansett ikke har tid til noe med meg, og om han sier ja, så er det på bekostning av noe han "burde ha gjort!".. Dette har vært klart for meg en god stund nå, men ble enda klarer igår. Da fikk han/vi besøk av en kompis av han som sier han har planlagt ferien med sin kjærest, og han startet denne planleggingen allerede i februar! Hos oss har jeg planlagt mesteparten av ferien alene med mine barn, og kun noen dager sammen med kjæresten min. Disse dagene føler jeg samtidig at jeg har "mast meg til", og mye sier han kan tas på sparket.. Noe jeg selv vet blir å resultere i ingenting.. Så nå har jeg 3 uker hvor jeg skal være sammen med kjæresten min, pga mine barn er på ferie, men jeg planlegger disse 3 ukene uten han.. Jeg gidder ikke prøve få mer tid av han, eller føle meg så nedprioritert. Nå planlegger jeg mitt eget liv, ferie. Og enten så tar han seg sammen og innser at han ikke kan forsømmer meg og forholdet vårt, eller så avslutter jeg forholdet! Ikke gidder jeg ikke si noe om dette til han heller, for jeg har sagt i fra tidligere, men så går han tilbake til gammelt mønster. Må får han faktisk være litt tankeleser, og skjerpe seg! Gjør han ikke det kan jeg likegodt være singel! Anonymkode: 007a3...c78 1
Katten.2.0 Skrevet 29. juni 2021 #2 Skrevet 29. juni 2021 Virker til at dere har forskjellig verdisyn på felles aktiviteter. Jeg, og fruen, er mer lik kjæresten din enn deg - og det du frammer ville vært unødvendig stressende for oss. Så det er ikke nødvendigvis at han er udugelig, men at dere verdsetter forskjellige ting i et forhold. Da er spørsmålet om at det er for stort sprik i deres ønsker, og om du vil ha det bedre med en som matcher deg. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #3 Skrevet 29. juni 2021 Fortell det til ham, ikke til oss. Bare et forslag. Anonymkode: c65c9...f7a 2
Zooey Skrevet 29. juni 2021 #4 Skrevet 29. juni 2021 Hvordan kan man være verdens beste kjæreste og samtidig nedprioritere tid med partneren sin? 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #5 Skrevet 29. juni 2021 Høres ut som dere ikke passer sammen, Anonymkode: b3e3d...db5 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #6 Skrevet 29. juni 2021 Du virker jo også opptatt med barna dine? Du skal være glad han orker å være sammen med deg i det hele tatt. Anonymkode: 400ad...08f 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #7 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du virker jo også opptatt med barna dine? Du skal være glad han orker å være sammen med deg i det hele tatt. Anonymkode: 400ad...08f Trivelig svar! Til opplysning har han selv 2 tenåringsgutter som bor hos han.. Så, ja. JEG er heldig for at han i d hele tatt vil være sammen med meg 🙄 Anonymkode: 007a3...c78 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #8 Skrevet 29. juni 2021 Zooey skrev (3 timer siden): Hvordan kan man være verdens beste kjæreste og samtidig nedprioritere tid med partneren sin? Godt spørsmål.. Når han setter av tid til oss så er han ganske så bra. Da ler vi, prater, gjør ting sammen, og har en veldig god tone og kjemi.. Problemet er bare at det er så lang tid mellom hver gang han har tid.. Og de gangene har "har tid", er det jeg som "tar tid".. (i form av at jeg foreslår noe helt konkret, en date, vin og mat, sosialt samvær med venner, hyttetur, osv..) Initiativet kommer aldri fra han.. 😕 Anonymkode: 007a3...c78
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2021 #9 Skrevet 29. juni 2021 Katten.2.0 skrev (3 timer siden): Virker til at dere har forskjellig verdisyn på felles aktiviteter. Jeg, og fruen, er mer lik kjæresten din enn deg - og det du frammer ville vært unødvendig stressende for oss. Så det er ikke nødvendigvis at han er udugelig, men at dere verdsetter forskjellige ting i et forhold. Da er spørsmålet om at det er for stort sprik i deres ønsker, og om du vil ha det bedre med en som matcher deg. Hvordan får dere forholdet til å vare om dere ikke prioriterer eller setter av tid til forholdet? For meg er det helt greit at vi ikke gjør noe feller hver dag, men 1-2 ganger/kvelder annenhver uke synes jeg ikke er for mye å "kreve" som kjæreste.. Jeg liker jo å være sammen med han. Det er jo derfor jeg er sammen med han.. Og derfor jeg vil være sammen med han, og faktisk gjøre noe sammen med han! For min del må han bare jobbe døgnet rundt, hele uken, om jeg bare hadde noe konkret å se frem til.. Og noe som HAN hadde tatt initiativ til. Ts Anonymkode: 007a3...c78 3
Katten.2.0 Skrevet 29. juni 2021 #10 Skrevet 29. juni 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan får dere forholdet til å vare om dere ikke prioriterer eller setter av tid til forholdet? For meg er det helt greit at vi ikke gjør noe feller hver dag, men 1-2 ganger/kvelder annenhver uke synes jeg ikke er for mye å "kreve" som kjæreste.. Jeg liker jo å være sammen med han. Det er jo derfor jeg er sammen med han.. Og derfor jeg vil være sammen med han, og faktisk gjøre noe sammen med han! For min del må han bare jobbe døgnet rundt, hele uken, om jeg bare hadde noe konkret å se frem til.. Og noe som HAN hadde tatt initiativ til. Ts Anonymkode: 007a3...c78 Du skriver at du bor hos ham annenhver uke - da har dere jo en hverdag i lag. Kommuniserer dere ikke, spiser ikke, legger dere ikke i lag da? Vi bor i lag, og har begge hjemmekontor, så vi er jo i lag hele tiden.
Zooey Skrevet 29. juni 2021 #11 Skrevet 29. juni 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Godt spørsmål.. Når han setter av tid til oss så er han ganske så bra. Da ler vi, prater, gjør ting sammen, og har en veldig god tone og kjemi.. Problemet er bare at det er så lang tid mellom hver gang han har tid.. Og de gangene har "har tid", er det jeg som "tar tid".. (i form av at jeg foreslår noe helt konkret, en date, vin og mat, sosialt samvær med venner, hyttetur, osv..) Initiativet kommer aldri fra han.. 😕 Anonymkode: 007a3...c78 Men kjæresten din er både den personen han er når han er sammen med deg, og den personen som velger å ikke møte deg så ofte som du ønsker. Om han ikke ønsker å forandre seg selv, så må du neste kjenne på hva som veier mest og er viktigst for deg.
Zooey Skrevet 29. juni 2021 #12 Skrevet 29. juni 2021 Og jeg skjønner veldig godt det er sårt at han aldri tar initiativ. Jeg synes du fortjener en kjæreste som viser at han vil være med deg og setter av tid til deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå